نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دلسردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام | بیرانوند در ترکیب اصلی فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام توجه گزارشگر ایتالیایی به طارمی مذاکرات قطبی با فدراسیون فوتبال ادامه دارد ستاره مشهدی در کادر فنی نفت بندرعباس دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد
سرخط خبرها

معجزه اولین‌ها برای سرخ‌پوشان

  • کد خبر: ۱۵۲۹۸۹
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
معجزه اولین‌ها برای سرخ‌پوشان
پرسپولیس چگونه از بحران خارج شد؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیس در دو بازی گذشته‌اش به دو برد مهم دست یافت و از بحران خارج شد. دراین‌میان، اولین‌هایی به ثبت رسید که به سرخ‌پوشان کمک زیادی برای بهبود شرایطشان در رقابت‌های لیگ‌برتر کرده است. پیش از بازی سپاهان حتی جایگاه یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس هم لرزان شده بود و تردید‌هایی درباره آینده او در جمع سرخ‌پوشان تهرانی به گوش می‌رسید.

حالا، اما التهابات از بین رفته است و قهرمان هفت دوره لیگ‌برتر در وضعیتی مساعد به‌سر می‌برد. آن‌ها در جام‌حذفی فاتح فینال زودهنگام شدند و در لیگ هم به مسیر پیروزی بازگشتند. اما چطور این اتفاق رخ داد؟ پرسپولیس در جدال با سپاهان و نفت مسجدسلیمان چند اولین را به‌چشم دید. اولین‌هایی که در حساس‌ترین وضعیت ممکن به‌ثبت رسید و طلسم‌هایی که در بهترین زمان در هم شکسته شدند تا پرسپولیس این فصل از بحران خارج شود و روز‌های روشنی را در ادامه رقابت‌ها پیش‌روی خود ببیند.

اولین گل عیسی و پاس گل مرتضی

در دقیقه‌۵۷ دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس در جام‌حذفی، گل دوم تیم تهرانی وارد دروازه پیام نیازمند شد. مرتضی پورعلی‌گنجی توپ را در شلوغی محوطه جریمه به‌زیبایی به‌سمت محوطه شش‌قدم ارسال کرد و عیسی آل‌کثیر موفق شد از کمند مدافع پیش‌روی خودش بگذرد و با ضربه سری مهارنشدنی تیمش را پیش بیندازد. این اولین پاس گل مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس در این فصل و همچنین اولین گل مهاجم از بند مصدومیت رها شده بود که به‌ثمر رسید. دو اتفاقی که نقش مهمی در پیروزی سرخ‌ها در فینال زودهنگام آن‌ها در جام‌حذفی مقابل حریف سرسخت اصفهانی‌شان داشت.

اولین‌ها این‌بار برای امیری و نعمتی

اشک‌های نعمتی پس از به‌ثمررسیدن گل مقابل سپاهان نشان داد که چقدر زیر فشار بوده و چه روز‌های سختی را پشت‌سر گذاشته است. سیامک نعمتی در این فصل از پازل تاکتیکی یحیی گل‌محمدی خارج شد و در یک‌قدمی جدایی از جمع پرسپولیسی‌ها هم قرار گرفت، اما به‌دلیل به‌توافق‌نرسیدن با باشگاه برای جدایی، تصمیم گرفت در تیم بماند.

او در جریان دیدار با سپاهان فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و در دقیقه‌۷۶ به‌جای محمد عمری به میدان آمد. کمتر از بیست دقیقه بعد نعمتی توانست حرکت خوب وحید امیری را با ضربه‌ای دقیق به گل تبدیل کند و تیم یحیی را در آستانه پیروزی بزرگ قرار دهد. بردی که درنهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به‌دست آمد. وحید امیری هم اولین پاس گل این فصلش را مقابل سپاهان به‌ثبت رساند.

اولین گل فصل مهدی ترابی

بعد از گذراندن فصلی پرفرازونشیب که با نیمکت‌نشینی هم همراه شد، سرانجام مهدی ترابی توانست اولین گلش را در لیگ بیست‌ودوم به‌ثمر برساند. او روی یک حرکت انفرادی دروازه فرهاد مجدکرمانشاهی و نفت مسجدسلیمان را باز کرد تا طلسم‌شکنی کرده باشد. البته شماره‌۹ پرسپولیس در این فصل پنج پاس گل را برای هم‌تیمی‌هایش فرستاده بود، اما با وجود این ترابی فشار زیادی را برای گل‌زدن روی خودش احساس می‌کرد. گل او باعث شد هم خودش از زیر فشار گل‌نزدن خارج شود و هم تقریبا خیال یحیی از بابت برد در هفته بیست‌ویکم راحت شود.

بالاخره عبدی هم گل زد

دیگر اتفاقی که برای اولین‌بار در این دو هفته برای سرخ‌پوشان رخ داد، گل‌زنی مهدی عبدی بود. مهاجم ناآماده پرسپولیس در این فصل موفق شد در صدمین بازی‌اش با پیراهن این تیم در لیگ‌برتر دروازه نفت مسجدسلیمان را برای سومین مرتبه باز کند. عبدی آن‌قدر در این فصل نمایش بدی داشت که یحیی در برخی هفته‌ها ترجیح می‌داد از بازیکنان در پست غیراصلی بهره ببرد تا اینکه او را در درون زمین قرار دهد.

حالا شاید این گل مقابل حریفی که تابه‌حال عبدی سه‌بار سال‌های گذشته توانسته است دروازه‌اش را باز کند، بتواند او را در یک‌سوم پایانی لیگ به اوج برساند. حالا یحیی گل‌محمدی به‌یمن اولین‌هایی که در دو بازی گذشته برای او و تیمش رقم خورده، توانسته است از بحران خارج شود. باید دید این مسیر خوب تا کجا ادامه‌دار خواهد بود و آیا تا پایان فصل بازهم شاهد اولین دیگری خواهیم بود یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->