کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

تونل وحشت در انتظار مثلث قهرمانی

  • کد خبر: ۱۵۳۲۵۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
تونل وحشت در انتظار مثلث قهرمانی
تیم‌های مدعی در لیگ برتر فوتبال ایران، تا پایان سال کار سختی را درپیش دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال تا پایان سال ۱۴۰۱ باید دو بازی حساس انجام دهند که می‌تواند تکلیف خیلی چیز‌ها را مشخص کند. با توقف سپاهان و استقلال و برد پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم لیگ‌برتر، رقابت در صدر جدول لیگ‌برتر برای کسب عنوان قهرمانی به اوج رسیده است و هرکدام از این سه تیم که بتوانند در ادامه اشتباهات کمتری داشته باشند و از فرصت‌ها بهتر استفاده کنند، جا را مال خودشان خواهند کرد.

سپاهان این فصل تیم سرحال و بابرنامه‌ای نشان داده و سرمربی پرتغالی اصفهانی‌ها توانسته است تا اینجا شاگردانش را صدرنشین لیگ کند، اما نه پرسپولیس و نه استقلال قصد ندارند به این راحتی‌ها تسلیم شوند و خودشان را از جدال جذاب این فصل بالانشینان جدول کنار بکشند.

سپاهان و فینال زودرس لیگ در آزادی

سپاهان اصفهان در هفته‌های گذشته روی‌فرم‌ترین تیم فوتبال ایران بود و شاگردان ژوزه مورایس توانستند در هشت بازی پیاپی در لیگ‌برتر، جام‌حذفی و بازی دوستانه بین‌المللی مقابل زنیت سن‌پترزبورگ به پیروزی برسند تا به‌نوعی مقابل رقبایشان در کورس قهرمانی قدرت‌نمایی کنند. اما وضع کنونی طلایی‌پوشان اصفهانی متفاوت است و آن‌ها پس از توقف هفته گذشته مقابل آلومینیوم، صدر جدول را هم در خطر ازدست‌رفتن می‌بینند؛ به‌طوری‌که حالا پرسپولیس را در یک‌امتیازی خود می‌بینند و فاصله‌شان تا تیم سوم جدول، یعنی استقلال هم فقط سه امتیاز است.

شاگردان ژوزه مورایس برای حفظ صدر باید در دو بازی بعدی نهایت امتیاز‌ها را به‌دست بیاورند. آن‌ها ابتدا در خانه میزبان تیم سرسخت هوادار هستند و در ادامه باید به تهران بروند تا در ورزشگاه آزادی فینالی زودرس را با پرسپولیس به انجام برسانند. آن‌ها می‌خواهند انتقام باخت برابر این تیم در جام‌حذفی را هم بگیرند. سپاهان در دور رفت از این دو بازی چهار امتیاز دشت کرد.

قرعه سخت شاگردان گل‌محمدی

پرسپولیس بعد از گذراندن یک دوره پرفراز‌ونشیب به‌نظر می‌رسد از خواب زمستانی بیدار شده است و شکست جنجالی مقابل هوادار باعث شد شاگردان یحیی گل‌محمدی بتوانند به فرم مناسبشان بازگردند و در وضعی ایدئال کارشان را دنبال کنند. بعد از آن باخت پرماجرا بود که سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در اصفهان با چهار گل از سد سپاهان بگذرند و خودشان را به جمع هشت تیم برتر جام‌حذفی برسانند و سپس در دیداری خانگی هم برابر نفت مسجدسلیمان بردی سه‌گله را جشن گرفتند تا فاصله‌شان با صدر جدول در لیگ به حداقل امتیاز برسد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی حالا باید دو مسابقه فوق‌العاده سخت را پشت‌سر بگذارند. آن‌ها در گام نخست به تبریز می‌روند تا برابر تیم آماده تراکتور صف‌آرایی کنند و در ادامه آماده پذیرایی از سپاهان شوند. شکست مقابل قرمزپوشان تبریزی می‌تواند از این نظر برای شاگردان گل‌محمدی بسیار سنگین باشد که در صورت رخ‌دادن این اتفاق، تراکتور هم به جمع مدعیان این فصل لیگ‌برتر اضافه خواهد شد. پرسپولیس در دور رفت در این دو مسابقه فقط یک امتیاز به‌دست آورد.

صف‌آرایی آبی‌ها مقابل ۲ استقلالی

استقلال بعد از یک شروع طوفانی در نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر، هفته گذشته در قائمشهر متوقف شد تا هم شانس نزدیک‌شدن به سپاهان را از دست بدهد و هم اینکه دوباره از حریف سنتی‌اش فاصله بگیرد و با دو امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس رده‌دومی، در رتبه سوم جدول بایستد.

آبی‌ها برای بازگشت دوباره به کورس و رقابت پایاپای با سپاهان و پرسپولیس، به کسب امتیاز در مسابقات هفته‌های بیست‌ودوم و بیست‌وسوم نیاز دارند. مسابقه‌هایی که به‌هیچ‌وجه ساده نیستند و شاگردان ساپینتو باید رودرروی تیم‌های دو استقلالی سابق قرار بگیرند. آن‌ها ابتدا در هفته بیست‌ودوم میزبان گل‌گهر سیرجان هستند و در هفته بعد باید به اهواز بروند و مقابل فولاد صف‌آرایی کنند. جدال با امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان فارغ از قدرت نفری این دو تیم، به جذابیت بازی می‌افزاید. گل‌گهر نیز اگر بتواند از سد استقلال بگذرد، رسما به جرگه مدعیان اضافه می‌شود. آبی‌ها در دور رفت از این دو مسابقه چهار امتیاز را مال خود کردند.

در مجموع، اگر بنا باشد بازهم همان امتیازات دور رفت در این دو بازی برای سه تیم مدعی رقم بخورد، سپاهان با ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین باقی خواهد ماند، اما استقلال می‌تواند با کسب ۴۴ امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کند و از پرسپولیس ۴۳ امتیازی عبور کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->