نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

اعزام ۴ هزار دانش آموز خراسان رضوی به اردوی راهیان نور

  • کد خبر: ۱۵۳۰۲۹
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
اعزام ۴ هزار دانش آموز خراسان رضوی به اردوی راهیان نور
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی با اشاره به اعزام ۴ هزار دانش آموز این استان به اردوی زیارتی راهیان نور گفت: استقبال و اشتیاق دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور بی نظیر بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام مهدی جعفری، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی با اشاره به اعزام۴ هزار دانش آموز از چهارم تا نوزدهم اسفندماه سال جاری به مناطق عملیاتی در قالب اردوی زیارتی راهیان نور، اظهارکرد: در مرحله اول اعزام های دانش آموزی با قطار به استعداد ۲۱۰۰ نفر انجام می شود که از مجموعه آن ۱۳۰۰ دختر و ۸۰۰ نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: در اعزام های اتوبوسی هم اکنون ۱۵ دستگاه خواهر در مناطق عملیاتی خوزستان از یادمان های شهدا بازدید دارند و ۱۷ دستگاه اتوبوس هم پسر انشاءالله از ۱۲ اسفند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

استقبال و اشتیاق دانش آموزان بی نظیر بود

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به واسطه کمبود منابع اعتباری و امکانات از جمله در تامین قطار و اتوبوس، نتوانستیم تعداد بیشتری متقاضی اعزام کنیم، گفت: امسال علیرغم همه مشکلات استقبال و اشتیاق دانش آموزان در زیارت از یادمان های شهدا و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور بی نظیر بود به طوری که به درستی نتوانستیم به درخواست ها و نیازهای دانش‌آموزان و خانواده‌ها عزیز پاسخ بدهیم.

حجت الاسلام جعفری، روایت خاطرات جنگ، پاسخ به شبهات، کار تربیتی و معرفتی راویان و مربیان در داخل هر اتوبوس طی مسیر بین راهی تا یادمان شهدا را از دستاوردهای مهم این سفر زیارتی برشمرد و تصریح کرد: در این سفر زیارتی بازدید از یادمان های شهدای مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، طلاییه، هویزه ،دهلاویه، فکه و معراج شهدای اهواز را در دستور کار خود قرار دادیم. 

یکی از عامل تاثیرگذاری تربیت صحیح  بُعد معنوی دفاع مقدس است 

وی خاطرنشان کرد: در بازدید از یادمان های دفاع مقدس بُعد معنوی، معرفتی و الگو گیری از سیره و روش شهدا می توانند برای دانش آموزان مفید و فایده واقع قرار گیرد که در تربیت صحیح دهه هشتادی و  نودی انقلاب اسلامی قطعاً و یقیناً کاربرد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بخشی از معارف متاثر از دفاع مقدس را  طبق تاکید حضرت آقا گنجینه دانستند، افزود: دانش آموزان باید از این گنجینه معنوی و معرفتی نهایت استفاده را ببرند. نسل جدید انقلاب خیلی علاقه مند به بازدید از مناطق جنگی هستند و علت آن هم این است که بچه ها این حال و هوای معنوی را دوست دارند و یکی از دلایل بازگویی آن توسط خود دانش آموزان در مدارس و بخشی هم تولید محتوا و برنامه های انگیزشی با رویکرد فرهنگ و سبک زندگی شهدایی در رسانه های دیداری و شنیداری است.

نقش آفرینی نسل آینده ساز انقلاب اسلامی با بسترسازی مناسب

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یکی از دلایل انگیزه دو چندان دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور را کسب تجربه از این فضای های معنوی و عرفانی برشمرد و تاکیدکرد: با توجه به خیلی از اتفاقاتی که اخیراً در کشور به وقوع افتاده ولی ضمیر بچه ها به خصوص نسل جوان بسیار پاک است و چرا به آنان به دنبال معنویت و اخلاق مداری و خوب بودن هستند چرا که در ایام اعتکاف ما رجب باحضور پر رنگ و پر از شور و شوق و غیرقابل وصف جوانان مواجه هستیم.

جعفری با تاکید براینکه وقتی بسترها سازی و فضا آماده باشد، یقیناً نسل انقلاب هم بهره بهتری خواهند برد و این انگیزش فقط مختص راهیان نور که نیست، یادآورشد: تنها با بسترسازی می توان نسل آینده ساز انقلاب اسلامی را نقش آفرین کرد تا جوانان غیر این مرزو بوم به یک عنصر کارآمد برای نظام و انقلاب تبدیل شوند. 

منبع: فارس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->