میزبانی حرم مطهر رضوی از ۳۵۰۰ زائر افغانستانی در دهه پایانی صفر نخستین مدرسه فصلی «فلسفه اخلاق» در مشهد برپا می‌شود بخش بین الملل بنیاد امام رضا(ع) به زودی تقویت می‌شود معاون سازمان حج: بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند درباره «سید مجتبی حسینی»، نویسنده کتاب «حضرت سکینه (س)؛ اسطوره ادب و عرفان» رفاقت با امام رضا (ع) کلید بهار معنویت | چگونه اندوخته‌های معنوی ماه محرم و صفر را حفظ کنیم؟ آغاز نهادینه‌سازی فرهنگ نماز از مدارس تاکید بر طرح و تصویب قوانین در راستای ایجاد زیرساخت‌های مربوط به مساجد نگهداری تابلوی تمثال امام رضا(ع) در موزه آستان قدس رضوی تکذیب شد تلاش برای تحقق مسجد تراز اسلامی | فعال‌سازی ۲۰ هزار مسجد در طرح «محراب» حکم شرعی آموزش شعبده چیست؟ مسجد جمکران میزبان هیئات مذهبی در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) ساماندهی شعب موسسات قرآنی سراسر کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی: خدمات شهرداری مشهد برای اشاعه نام شهدا بسیار ارزشمند است تاریخچه‌ای از توسعه حرم امام رضا علیه‌السلام در عصر «وزیرنظام» در دوره قاجار خودتان را بزنید به آن راه آقا! خورشید، پشت این پنجره است عنایت خاص امام رضا (ع) به شیخ حبیب‌ا... آثار، برکات و چرایی زیارت امام رضا (ع) | عهدی که با زیارت ادا می‌شود گزارشی از نمایشگاه عکس های حسن توکلی از حرم مطهر رضوی در نگارخانه فردوسی | با عکس هایم از حرم، زندگی کردم
سرخط خبرها

روح الله ایزدخواه: از جمله مشکلات امروز کشور، انقطاع دانشگاه از عرصه حکمرانی است

  • کد خبر: ۱۵۳۰۵۱
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
روح الله ایزدخواه: از جمله مشکلات امروز کشور، انقطاع دانشگاه از عرصه حکمرانی است
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مشکلات امروز کشور، انقطاع دانشگاه از عرصه حکمرانی است و لازم است دانشگاه به مسیر اصلی خود باز گردد.

به گزارش شهرآرانیوز، «روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در همایش ملی «برای آینده» که عصر امروز در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد اظهار کرد: از جمله مشکلات امروز کشور، انقطاع دانشگاه از عرصه حکمرانی است و دانشگاه، خود را از مدیریت صنعت و تولید محتوا برای سیاست صنعتی، نگه می دارد.

وی افزود: امروز کشور صنعتی نیست. کیک اقتصاد کوچک است و به همین دلیل هم مسائل نقدینگی به اقتصاد شوک می دهد. اقتصاد ایران بر مدار تولید نیست و تولید هم قلب تپنده اقتصاد نیست. در عرصه های تولید و به گونه های مختلف، خام فروشی می کنیم. تولید به معنای این که عوامل اقتصادی بتواند ارزش افزوده ایجاد کند، وجود ندارد.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی و از میان بیش از 20 مکتب اقتصادی دنیا، سالها است که به اقتصاد «کینزی» و «نئوکینزی» تکیه کرده ایم. هنوز سیاستمداران به این نتیجه نرسیده اند که دیگر نسخه های اقتصادی هم می تواند در اداره کشور نقش آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ارز یک مسئله صرفا اقتصادی نیست. سوداگری حاکم بر اقتصاد، انتظارات تورمی، تعاملات جهانی، وجود زمینه های قدرت در اقتصاد سیاسی و ... در این زمینه تاثیر بسزایی دارد. یک تیم تخصصی چند وجهی می خواهد که به چنین موضوعی رسیدگی کند.

ایزدخواه افزود: چراروستاها باید تخلیه شود و مردم در حاشیه شهرها ساکن شوند و بعد ما برای اجرای سیاست های جبرانی، حاشیه شهرها را آباد کنیم؟ چرا یک دهم این هزینه را برای آبادکردن روستا نمی گذاریم؟ چرا ریشه ها را درمان نمی کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اموال کشور را حراج می کنیم برای آن که مشکل فعلی دولت را حل کنیم. آیا مردم حال حاضر و آیندگان در این اموال کشور نقشی ندارد؟ اگر رویکرد مردمی سازی است، قبل از مولد سازی باید گروه های توانمند مردمی ایجاد یا تقویت شود و واگذاری ها هم قبل از دلال ها و خصولتی ها، به خود مردم برسد.

دانشگاه به مسیر اصلی خود بازگردد

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نهادهای پژوهشی برآمده از دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و اندیشکده ها باید بسیج شوند و دانشگاه را به مسیر اصلی خود بازگردانند.

وی تاکید کرد: دانشگاه باید مدعی العموم باشد. از مطالبه گری شروع کند و کم کم قوای خود را بسیج کند و تلاش کند یارگیری کند و در عرصه های مختلف حاکمیتی مانند مجلس ورود پیدا کند.

ایزدخواه افزود: مرکز پژوهش های مجلس باید به کریدور پژوهش های موجود در کشور تبدیل شود و نباید خود در امور پژوهشی تصدی گری کند.

وی در ادامه گفت: می گویند تعاونی در ایران شکست خورده است. آیا یک ده هزارم رانت هایی که به شرکت های دولتی تعلق گرفته، به حوزه تعاونی هم داده شده است و رشد نکرده اند؟ دانشگاه ها هستند که باید این دروغ بزرگ را برملا کنند.

دانشگاه محل تضارب آرا است

ایزدخواه در پاسخ به پرسشی درباره برخوردهایی که پس از اغتشاشات اخیر با برخی از اساتید دانشگاه ها صورت گرفت خاطرنشان کرد: هر چه میزان اندیشه ورزی و تضارب آرا بیشتر شود، قدرت تحمل ها افزایش پیدا می کند. فضای اندیشه ورزی و کرسی های اندیشه ورزی به اجماع و اقناع کمک می کند. ابزارها باید در دانشگاه ها فراهم می شد.

وی تاکید کرد: کرسی های آزاداندیشی باید تشکیل می شد که اساتید مطالب خود را بگویند. علم که فقط پاس کردن دروس نیست. دانش آموخته دانشگاه ها می بایست در آینده نظریه پرداز کشور باشد. دانشگاه ها محل تضارب آرا و بحث های نظری با حفظ شئونات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->