آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

پیش‌بینی ۲۴ ساعته کیفیت هوا تا پایان سال آینده

  • کد خبر: ۱۵۳۱۴
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
پیش‌بینی ۲۴ ساعته کیفیت هوا تا پایان سال آینده
پس از چند روز تنفس مشهدی‌ها در هوای آلوده، سرانجام هوای دومین کلان‌شهر کشور در روز هوای پاک، سالم شد تا دست‌کم در روزی که متعلق با پاک بودن هواست، از هوایی نسبتا سالم و البته زمستانی لذت ببرند.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت این روز، سازمان‌های متولی محیط‌زیست برنامه‌های مختلفی داشتند. حضور خبرنگاران استان در مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد و آشنایی با فرایند کاری این مرکز هم یکی از این برنامه‌ها بود.

مدیر محیط‌زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد هم پس از این بازدید با حضور در جمع خبرنگاران و برگزاری نشستی خبری با اشاره به استقرار 103 ایستگاه و دستگاه سنجش آلاینده‌ها در مشهد، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها شاخص‌های مربوط به کیفیت هوا، آلایندگی صوتی، امواج الکترومغناطیس و اشعه ماورای بنفش «UV» را در اختیار ما می‌گذارد.

محمد پذیرا با اشاره به انجام مطالعات مربوط به پیش‌بینی کیفیت هوای شهر مشهد، گفت: برای این کار زیرساخت‌هایی نظیر به دست آوردن سیاهه منابع آلاینده شهر و مطالعات مربوط به هواشناسی نیاز است که این اقدامات در حال انجام است و تا پایان سال آینده می‌توانیم کیفیت هوای شهر مشهد را برای 24ساعت آینده پیش‌‌بینی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مناسب شهر مشهد در رابطه با وضعیت آلایندگی الکترومغناطیس افزود: خوشبختانه شهر مشهد به‌عنوان اولین شهر در خاورمیانه سنجش وضعیت اشعه ماورای بنفش را انجام می‌دهد و برای این موضوع 10 ایستگاه اشعه یو وی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

پذیرا با اشاره به برخورد با 39هزار و 500مورد تخلف زیست‌محیطی از ابتدای سال، گفت: 70درصد این برخوردها مربوط به آلودگی هوا بوده و 55درصد از موارد مربوط به آلودگی هوا در رابطه با معاینه فنی خودروها بوده است. خوشبختانه با اجرای طرح ال.ای.زد در مشهد این‌گونه تخلفات زیست‌محیطی به‌طور قطع کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین 10درصد برخوردهای زیست‌محیطی ما در رابطه با آلودگی صوتی و 5درصد مربوط به آلودگی نوری بوده و بقیه هم مربوط به دیگر موارد آلاینده بوده است.

مدیر محیط‌زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد درباره ارائه سیاهه منابع آلاینده شهر مشهد توسط دانشگاه شریف نیز گفت: این سیاهه در حال تکمیل شدن است و به احتمال زیاد تا اوسط بهمن‌ماه تحویل ما داده خواهد شد.

پایین آمدن کیفیت هوای مشهد

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد هم در این نشست خبری با اشاره به بدتر شدن وضعیت هوای مشهد در امسال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: امسال در شهر مشهد 31روز هوای پاک، 228روز هوای سالم، 44روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 2روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها به ثبت رسیده است و این در حالی است که در 305روز ابتدایی سال97، 31روز هوای پاک و 38روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

رضا اسماعیلی افزود: در 6ماه ابتدایی سال، مناطق شرقی و جنوب‌شرقی مشهد و یک بخش از بولوار خیام بیشترین بار آلایندگی را داشته‌اند.

علیرضا ظهیری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->