بهره برداری از ۲۰ بوستان تا پایان سال در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۳۲۰
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
بهره برداری از ۲۰ بوستان تا پایان سال در مشهد
سرپرست اداره کل محیط زیست شهری شهرداری مشهد از رسیدن تعداد بوستان های این شهر به ۶۷۲ مورد، با بهره برداری از ۲۰ بوستان در حال احداث تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر در حاشیه پاسخگویی مستقیم به تماس های شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی 137، افزود: سرانه فضای سبز در پایان سال نود و شش، 15.96 متر مربع و پایان سال گذشته، 16.62 متر مربع بود که در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد به ازای هر شهروند، 16.79 متر مربع شامل 5 هزار و 360 هکتار فضای سبز موجود در شهر شده است.

وی افزود: مناطق 9 و 7، به خاطر داشتن کمربند سبز و پارک های جنگلی، دارای بیشترین سرانه فضای سبز می باشند و مناطق پیرامونی نیز معمولا بخاطر نبود زمین جهت احداث فضای سبز، با کمبود سرانه مواجه هستیم.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در حوزه پارک ها نیز تا کنون 652 پارک در حال بهره برداری در شهر مشهد وجود دارد که با بهره برداری از 20 پارک در حال احداث تا پایان سال جاری، تعداد پارک های شهر مشهد به بیش از 672 پارک می رسد.

انتظام خاطرنشان کرد: برای سال آینده نیز 312 پروژه جهت بازپیرایی پارک های موجود و ساخت پارک های جدید تعریف شده است که اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در سال 98 در مجموع بیش از 230 میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز شهر هزینه شده و خواهد شد و همچنین حدود 278 میلیارد تومان نیز برای احداث فضای سبز در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه جداسازی آب شرب از آب خام، رینگ پیرامونی در سال آینده به مناطق 9 و 7 می رسد. امسال نیز در مناطق 2، 10، 12 با اختصاص اعتبار ویژه، به دنبال حذف آبیاری تانکری و استفاده از آب شبکه جداساز هستیم.

انتظام افزود: برای سال آینده همه سطح منطقه 9 و 11 نیز درگیر آبیاری با استفاده از شبکه جداسازی آب شرب از اب خام خواهد بود. همچنین در نظر داریم با استفاده از پساب تصفیه خانه های در حال احداث، آب مورد نیاز برای فضای سبز به خصوص کمربند سبز را تامین نماییم که در این خصوص تصفیه خانه سیدی در سال 99 افتتاح خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->