نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد
سرخط خبرها

ظرفیت ۷۰ درصد کاروان‌های حج ۱۴۰۲ تکمیل شد

  • کد خبر: ۱۵۳۳۰۶
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
ظرفیت ۷۰ درصد کاروان‌های حج ۱۴۰۲ تکمیل شد
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ تکمیل شده است، گفت: با توجه به استقبال مشمولان، ممکن است ثبت‌نام برای اولویت‌های سوم به بعد در همه کشور صورت نگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر رضایی با اشاره به اینکه از چهارشنبه دهم اسفندماه عملیات ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شده است، اظهار داشت: مشمولان حج آینده در اولویت نخست، افرادی هستند که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام را انجام داده بودند و به دلیل لغو حج تمتع در ۲ سال و بعد هم اعمال محدودیت کرونایی از سوی سعودی‌ها یا نظر شخصی در حج ۱۴۰۱ هم حضور پیدا نکردند.

تکمیل ظرفیت ۷۰ درصد کاروان‌های حج آینده

وی با اشاره به اینکه از جمعه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح ثبت‌نام برای مشمولان در قالب اولویت دوم حج تمتع باز شده است، افزود: دارندگان فیش حج تا آیات سال ۱۳۸۶ به عنوان اولویت دوم حج تمتع هستند که روند ثبت‌نام حج برای آن‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، روند ثبت‌نام انجام می‌شود.

رضایی به استقبال مشمولان از حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با وجود گذشت کم‌تر از چهار روز از آغاز نام‌نویسی حج تمتع آینده، ۷۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است و ثبت‌نام برای اولویت سوم حج یعنی ودیعه‌گذاران تا پایان فروردین ۱۳۸۶ در صورت تکمیل نشدن ظرفیت توسط اولویت‌های اول و دوم انجام می‌شود. 

ادامه روند ثبت‌نام حج تا تکمیل شدن ظرفیت‌ها

وی درباره ادامه روند ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ تصریح کرد: در صورتی با اولویت اول و دوم ظرفیت کاروان تکمیل نشود و ظرفیت خالی وجود داشته باشد، با رصدی انجام می‌شود به صورت عمومی برای همه استان‌ها یا اینکه به تناسب استان‌ها ظرفیت برای اولویت‌های سوم تا پنجم باز خواهد شد.

معاون حج و‌عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با شرایط کنونی که بیش از ۵۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، بعید است برای ثبت‌نام به اولویت سوم و چهارم در تمام استان‌ها برسیم، خاطر نشان کرد: در صورت وجود ظرفیت، اولویت‌های بعدی پیش خواهد رفت تا کاروان‌ها تکمیل شوند.

واریز هزینه حج برای مشمولانی که کاروان بالای ۱۲۰ میلیون تومانی انتخاب می‌کنند

وی با اشاره به هزینه نهایی حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: هزینه حج برای مشمولان حج متفاوت است. برخی از متقاضیان حج آینده، افرادی هستند که هزینه سفر را در سال ۹۹ پرداخت کردند که بر اساس گروه قیمتی کاروان انتخابی، باید مبالغی را بپردازند. دسته دوم نیز متقاضیان جدید هستند که با شرایط جدید و میزان ارز تخصیص یافته برای حج ۱۴۰۲ باید هزینه این سفر را بپردازند که از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان متغیر است.

رضایی با بیان اینکه اگر کاروان انتخابی زائران در گروه دوم کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان باشد باید هزینه آن را به طور کامل پرداخت کند، ادامه داد: اگر زائری کاروان ۱۰۹ میلیون تومانی را انتخاب کند، باید هزینه آن را در یک مرحله واریز کند. اما اگر کاروان انتخابی از ۱۲۰ میلیون تومان به بالا باشد، هزینه در دو مرحله اخذ می‌شود که ۱۲۰ میلیون با قطعی شدن ثبت‌نام و باقی مانده آن در قسط بعدی که اطلاع رسانی می‌شود، باید پرداخت شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به دلایل بالا بودن هزینه قسط اول هزینه حج تمتع، تصریح کرد: اکنون در اسفندماه هستیم و مطابق برنامه، پرواز‌های حج از خردادماه آغاز خواهد شد. علاوه بر این، هزینه‌هایی برای زائران انجام می‌شود، عموما هزینه ارزی است و برای دریافت هزینه از زائران و تبدیل آن به ارز و انتقال به عربستان، زمان زیادی نداریم و از طرفی برای این امر نیازمند منابع ریالی هستیم. 

رضایی خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت منابع ریالی به منظور تأمین ارز مورد نیاز حجاج، باید طوری این مبلغ دریافت و تبدیل به ارز شود تا مراحل انتقال به دفتر نمایندگی سازمان در عربستان طی شده و بتوانیم هزینه‌ها در زمینه حمل و نقل و سایر موارد حجاج را تأمین کنیم. چرا که سعودی‌ها هزینه‌ها را قبل از تشرف حجاج و همزمان با صدور ویزا دریافت می‌کنند.

هزینه سفر حج تمتع سال آینده ۲ نرخی است این هزینه برای افرادی که سال ۹۹ ثبت‌نام کرده و هزینه را پرداخت کرده بودند از ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان است و برای سایر مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲ این مبلغ بین ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->