برگزاری جشن دهه کرامت در سراسر کشور | زاکانی: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود مشهد در حوزه هوشمندسازی پیشرو است | مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود
سرخط خبرها

تربیت هزار و ۷۰۰ مربی در طرح شهید مهرورزی محلات مشهد

  • کد خبر: ۱۵۳۴۱۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
تربیت هزار و ۷۰۰ مربی در طرح شهید مهرورزی محلات مشهد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: در طرح شهید مهرورزی ۱۷۰ محله مشهد از هر محله ۱۰ نفر منتخب این مسیر را طی کنند. کار چندجانبه و پیشرفته بوده، البته ماندگار ماندن آن نیز جزو ضروریات است که امیدواریم با این مدل پایدار بماند و ادامه پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی امروز، ۱۴ اسفند ماه، در مراسم افتتاحیه طرح شهید مهرورزی که در کانون فرهنگی قلم برگزار شد، اظهار کرد: یک اصل بسیار مهم و جدی از منظر تعلیم و تربیت این است که مبنای موضوعات و چالش‌هایی که به عنوان آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شوند مشخص شود.

وی افزود: یک بخش از این مبنا این است که مهارت‌های لازم برای برپا کردن یک زندگی باکیفیت را آنگونه که باید به جوانان و نوجوانان یاد ندادیم و نظام تربیتی نتوانسته آن‌گونه که باید فرد را توانمند تا بتواند در زندگی اجتماعی گلیم خود رااز آب بیرون بکشد، در نتیجه توانمندی لازم برپا کردن یک زندگی باکیفیت را ندارد. ما این موضوع را در بخش‌ها و دوره‌های مختلف زندگی مشاهده می‌کنیم. یک نوجوان در فضای دوستانه‌ای که با دوستان خود قرار می‌گیرد به این دلیل که قدرت جرات‌مندی نه گفتن در وی نهادینه نشده وارد تجربه‌هایی می‌شود که می‌تواند آسیب‌زا باشد.

باغگلی ادامه داد: برای حل این مسئله جدا از اینکه باید در ابعاد مختلف نظام تربیتی اصلاحاتی صورت گیرد، تلاش برای ایجاد و افزایش انسجام اجتماعی نیز موضوعیت دارد. نیازمند این هستیم از نزدیک‌تر به افراد موضوعات و مهار‌ت‌هایی را منتقل کنیم که طرح شهید مهرورزی با همین اهداف است. نظام کلان تربیتی جامعه ما نتوانسته توانمندی لازم را برای برپا کردن زیست باکیفیت در نسل‌های جدید ایجاد کند، بنابراین در این شرایط جدا از اصلاح این موضوع باید تلاش کنیم انسجام اجتماعی را نیز افزایش دهیم، به همین دلیل باید از نزدیک‌تر مباحث را منتقل و همدیگر را از آسیب‌ها مراقبت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: طرح شهید مهرورزی با هدف توانمندسازی مربیان برای پیشگیری از اعتیاد طراحی شده و هدفش این است بازوان کمک‌کننده برای توسعه انسجام اجتماعی در شهر باشد. شهید مهرورزی در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند و افتخاری برای ما است که نام این شهید را در این طرح داشته باشیم. این از کار‌های مبنایی است که به شدت به آن نیازمند هستیم. ما بسیاری از زمان‌ها سرگرم دفع حادثه شدیم و کمتر به پیشگیری فکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این حرکت می‌تواند زمینه‌ای باشد که با نگاه پیشگیرانه و انسجام‌بخشی به موضوع نگاه کنیم. قرار بر این است از ۱۷۰ محله مشهد از هر محله ۱۰ نفر منتخب این مسیر را طی کنند. جریان صرفا آموزش نیست، آموزش پایه است و دانشگاه فردوسی نیز کمک می‌کند، اما در کنار آن قرار است فعالیت اجتماعی و تجربه‌های هنری داشته باشیم. کار چندجانبه و پیشرفته است، البته ماندگار ماندن آن نیز جزو ضروریات است که امیدواریم با این مدل پایدار بماند و ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->