برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید
سرخط خبرها

تأسیسات گردشگری در ماه رمضان فعال می‌ماند

  • کد خبر: ۱۵۳۷۵۸
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تأسیسات گردشگری در ماه رمضان فعال می‌ماند
معاون گردشگری از ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها درخواست کرد قیمت خدمات سفر را کنترل کرده و با تخلف‌ها برخورد قاطع داشته باشند و مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز از باز بودن تأسیسات گردشگری در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر شالبافیان در آستانه آغاز سفر‌های تعطیلات اسفندماه و نوروز ۱۴۰۲ در وبیناری با معاونان گردشگری ۳۱ استان کشور، با تاکید بر تشدید نظارت‌های میدانی و ارسال مستمر گزارش‌ها به دبیرخانه ستاد مرکزی، از ادارات‌کل استان‌ها خواست تا با کنترل قیمت خدمات و نظارت بر نحوه ارائه امکانات اقامتی، رفاهی و پذیرایی، مدیریت گردشگری استان را به صورت مشخص تحت کنترل کامل داشته باشند.

او با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با تخلف‌ها و رسیدگی به شکایات در کوتاه‌ترین زمان از مدیران گردشگری استان‌ها درخواست کرد شکایات و پیشنهاداتی که از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۹ مطرح می‌شود در اولویت امور اجرایی قرار دهند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین نحوه خدمت‌رسانی در ماه رمضان را به صورت یکپارچه و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط را ضمن هماهنگی کامل با استانداران، مورد تاکید قرار داد.

معاون گردشگری، آمارگیری روزانه و ثبت در سامانه «جانا» را در نوروز مهم دانست و بر ارتقاء کیفیت آمار و نیز بهره‌مندی از آن در اموری از جمله پیش‌بینی وضعیت و تحلیل سفرها، سفارش کرد.

سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی ـ دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ـ نیز با اشاره به تشدید سفر‌ها در تعطیلات نیمه شعبان از آماده‌باش کامل اعضای ستاد سفر در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: امسال به دلیل تعدد تعطیلات در دو ماه پایانی سال و همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، با سفر‌های زودهنگام روبه رو هستیم و از این رو آمارگیری اقامت گردشگران را از تاریخ ۱۶ اسفندماه آغاز خواهیم کرد.

او افزود: راه‌اندازی کمپین ۳۰-۶۰ به مفهوم ایجاد زمینه استراحت مسافران در مبادی ورودی استان‌ها، به دلیل این‌که ۶۰ درصد تصادفاتِ منتهی به مرگ بیشتر در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد، در دستور کار قرار گرفته است.

یحیی نقی‌زاده محجوب ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ نیز با اشاره به همزمانی سفر‌های نوروزی با ماه رمضان بر ضرورت رعایت حرمت و شئونات این ماه و ابلاغ دستورالعمل‌هایی در این‌باره خبر داد و افزود: ضرورت آمادگی تأسیسات گردشگری برای استقبال از ماه رمضان، به‌ویژه تجهیز و پاکیزگی هر چه بهتر، لزوم نظارت بر نرخ‌ها و برخورد قاطع با هر گونه گران‌فروشی و یا کم‌فروشی با همکاری تشکل‌های حرفه‌ای، استفاده از سایر ظرفیت‌های قانونی، برنامه‌ریزی و اجرای بازدید‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط عضو ستاد و نیز تشویق و ترغیب واحد‌های گردشگری که خدمات ابتکاری دارند، از جمله اهم سرفصل‌های اجرایی ستاد‌های خدمات سفر در استان‌ها به شمار می‌آیند.

نقی‌زاده ادامه داد: فعال بودن تأسیسات گردشگری در ماه رمضان، ملزم شدن شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری به بستن قرارداد رسمی در چارچوب مقررات با مسافران و گردشگران و اجرای تمام برنامه‌های سفر با بهره‌مندی از راهنمایان گردشگری مجاز و نیز تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به شکایات واصله در ایام نوروز و ماه رمضان و برخورد با تاسیسات و مؤسسات گردشگری متخلف بر اساس ضوابط و مقررات جاری وزارتخانه متبوع و ارائه گزارش عملکرد دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری به معاونت گردشگری نیز در ایام نوروز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین بر نظارت مستمر و مؤثر بر اجرای برنامه‌های سفر به مقاصد مختلف و جلوگیری از هر گونه تبلیغ و اجرای گشت به مقاصد غیرمجاز و یا خارج از چارچوب ضوابط و قوانین حاکم بر کشور تاکید کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->