رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس سازمان انرژی اتمی: دشمن گزینه‌ای جز دیپلماسی ندارد

  • کد خبر: ۱۵۴۱۴۹
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
رئیس سازمان انرژی اتمی: دشمن گزینه‌ای جز دیپلماسی ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه دشمن هیچ گزینه‌ای جز دیپلماسی ندارد، گفت: دشمن هیچگاه حاضر نبود ایران چرخه سوخت داشته باشد اما امروز این موضوع را پذیرفته و کشورمان در تراز کشورهای برتر و مطرح در حوزه دانش هسته‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری از محدوده آنومالی ۸ معدن ناریگان شهرستان بافق و انجام عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از ذخائر مواد پرتوزا، رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری را مستلزم تحقق استقلال عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای کار دولت سیزدهم بر اقتصاد معادن تاکید فرمودند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از تمام داشته‌های خود برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کنیم، تحقق استقلال کشور را نیازمند رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری دانست و افزود: اقتصاد معادن از جمله ظرفیت‌های داخلی کشور است که باید از آن به نفع توسعه کشور استفاده کرد.

اسلامی ادامه داد: ایران به تقویت چرخه سوخت هسته‌ای نیاز جدی دارد و بدست آوردن سوخت مورد نیاز توسعه کشور، تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی هدف دشمن از اعمال تحریم علیه ملت ایران را شکستن اراده‌ها دانست و افزود: دشمن هیچگاه حاضر نبود ایران به چرخه سوخت دست یابد، اما امروز این موضوع را پذیرفته است به طوری که اکنون کشورمان در تراز کشور‌های برتر و مطرح در حوزه دانش هسته‌ای است که این دانش را با کمک و تکیه بر مهندسان خود به دست آورده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن هیچ گزینه‌ای جز دیپلماسی ندارد، تصریح کرد: این پنجمین معدن در سطح کشور است که عملیات اکتشاف و بهره‌برداری آن امسال آغاز شده است در حالی که تاکنون تنها چهار معدن مورد اکتشاف و بهره برداری قرار گرفته بود.

اسلامی با یادآوری اهمیت دانش هسته‌ای در کشور و نقش آن در حوزه درمان افزود: برخی افراد اهمیت فناوری هسته‌ای را نمی‌دانند؛ اگر این فناوری را نداشتیم، امروز نمی‌توانستیم برای درمان بیماران هسته‌ای کاری کنیم، زیرا حوزه درمان و سلامت خط مقدم فناوری هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطر نشان کرد: سالانه بیش از یک میلیون بیمار در کشور از درمان هسته‌ای استفاده می‌کنند. امروز تولید رادیودارو‌ها یکی از افتخارات ایران است که بیماران از آن استفاده می‌کنند و قطعا اگر این فناوری را نداشتیم، هیچ یک از امکانات درمانی هسته‌ای را به ما نمی‌دادند کما اینکه به بسیاری از کشور‌ها نداده‌اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای در حوزه پزشکی افزود: یکی از دستاورد‌های جدید علمی و پژوهشی کشور این است که سلول‌های سرطانی به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه عارضه‌ای به وسیله همین فناوری و رادیودارو‌های تولید شده از بین می‌روند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور آغاز عملیات بهره‌برداری از محدوده آنومالی ۸ معدن ناریگان شهرستان بافق و انجام عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از ذخائر مواد پرتوزا، روز پنجشنبه به استان یزد سفر کرد.

در این سفر، دستور آغاز عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از ذخائر مواد پرتوزا و عناصر همراه در محدوده آنومالی ۸ معدن ناریگان شهرستان بافق نیز صادر شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->