روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری

  • کد خبر: ۱۵۴۵۴۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری
مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیرو‌های امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است.

محمد علیشاهی درباره معضل ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها در کلانشهر مشهد به شهرآرانیوز می‌گوید: بحث ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها نه‌تنها در کشور ما، بلکه در همه دنیا یک معضل است و نیرو‌های امدادی برای خدمت‌رسانی مشکل دارند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد، رفع این موضوع و مشکل رابطه مستقیمی با فرهنگ‌سازی مردمی دارد. از کودکی تا بزرگ‌سالی این آموزش‌ها باید آن‌قدر گفته شود تا نهادینه شود. به‌طوری‌که فرد وقتی صدای آژیر آمبولانس را می‌شنود، بدون اینکه درباره آن‌ها قضاوت شود که بیمار در آمبولانس وجود دارد یا به محل اعزام شده است، مسیر را باز کند.

وی گفت: حتی در پارک خودرو در برخی معابر هم شهروندان باید توجه کنند این موضوع ممکن است در ساعاتی از روز برای تردد آمبولانس‌ها به‌خصوص در بافت‌های فرسوده مشکل‌ساز شود.

وی تأکید کرد: مسلما زمان در امدادرسانی تأثیر دارد، اما نمی‌توان میانگین زمان معطلی آمبولانس‌ها در ترافیک کلانشهری مثل مشهد را اعلام کرد، چون در ساعت‌های مختلف روز و روز‌های هفته و مکان‌های شهر مختلف است. اما قطعا یکی از چالش‌های ما در رسیدن به‌موقع، ترافیک مسیر‌ها هستند که این در کلانشهر‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

علیشاهی تأکید می‌کند: در نتیجه، یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیروهای امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است. ناهنجاری‌های ترافیک مثل پارک خودرو در معابری است که آمبولانس‌ها‌ به‌سختی می‌توانند به مسیر اصلی راه یابند یا با دوبله‌پارک‌کردن، مسیر خیابان را می‌بندند. یا به‌عنوان مثال مسیر‌های منتهی به بیمارستان‌ها که افراد پارک نامناسب دارند و به نحوی راه را برای تردد آمبولانس می‌بندند که در مجموع رفع همه این مشکل‌ها ضروری است.

به گفته این کارشناس، در سال ۹۱ یک کارشناس فوریت‌های پزشکی که در رابطه با آمبولانس‌های اورژانس، در زمان‌های اوج ترافیک در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مستقر شد که با همکاری آن مکان مسیر ترافیکی را به نیرو‌های امدادی اطلاع می‌داد و برای انتقال بیماران بدحال مسیر کم‌ترافیک را مشخص می‌کرد. این اقدام در کاهش زمان اتتقال بیمار به مراکز درمان و اعزام آمبولانس موفق بود. 

علیشاهی ادامه داد: با وجود ترافیک، کمبود آمبولانس خیلی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. در هر صورت تقاضا همیشه زیاد است و هرچه نیرو‌های امدادی اضافه شوند، باز هم تقاضا زیاد است و دزمان انتقال بیمار، این ترافیک است که اهمیت دارد. بیشتر مراکز امدادی در شهر، در مراکز پرترافیک شهری هستند. در نتیجه ترافیک اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: در زمینه ترافیک فقط باید به فرهنگ‌سازی توجه کرد. افراد در تقاطع‌ها باید سمت راست را باز نگه دارند و در بزرگراه‌ها افرادی که آرام رانندگی می‌کنند، باید در لاین‌های کندرو حرکت کنند و با ویراژدادن نباید نظم ترافیکی را به هم بزنند. مسلما اگر این موارد رعایت شود، ۵۰درصد مشکلات ترافیکی برای آمبولانس‌ها رفع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->