اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری عملیاتی شد

  • کد خبر: ۱۵۵۲۴۱
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری عملیاتی شد
طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری پس از سه سال عملیاتی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری گفت: در سال ۸۸ که در وزارت اقتصاد فعالیت داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که مهمترین مشکل اقتصادی کشور نظام شناسایی است و در هر موضوع اساسی اقتصادی با این مسأله مواجه هستیم که شناخت دقیقی از فعالیت اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی نداریم و در نتیجه دچار خطا و فساد می‌شویم.

محمدرضا فرزین تاکید کرد: هر چه کشور بر موضوع جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی برنامه‌ریزی کند، نتایج بهتری به دست می‌آوریم و این اطلاعات باید در اختیار تصمیم گیران و سیاست‌گذاران قرار گیرد.

وی با اشاره به سرازیر شدن نقدینگی به بازار‌های غیرمولد و ارز و طلا افزود: اگر نظام مالیاتی دقیقی داشتیم سرمایه به راحتی در بازار‌های ارزی، طلا و مسکن جابجا نمی‌شد.

رییس کل بانک مرکزی از شبکه بانکی خواست همکاری داشته باشند تا رد پولی فعالیت اقتصادی شناسایی شود.

وی تاکید کرد: شفافیت به این معنا نیست که اطلاعات اقتصادی در اختیار هر فردی قرار گیرد، اما باید توجه داشته باشیم که دولت محرم است و باید به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

در این مراسم سروش معاون نظارت بر بانک مرکزی گفت: با توجه بحث شفافیت و مبارزه با پولشویی، نقشه راه مبارزه با پولشویی شبکه بانکی را ارائه دادیم.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در این جلسه گفت: تا کنون ۱۵ بانک به طرح تفکیک حساب تجاری و غیرتجاری متصل شده اند و پنج بانک کشاورزی، ملی، توسعه و تعاون، گردشگری و موسسه نور تست‌ها را انجام داده و متصل خواهند شد و ۱۰ بانک مانده که در حال اقدامات هستند.

وی افزود: تا کنون ۱۱.۳ میلیون حساب تجاری معرفی شده اند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در خصوص اتصال بانک‌ها به طرح تفکیک حساب تجاری و غیرتجاری گفت: عامل اصلی نارضایتی مردم عدم شفافیت است و از بانک‌هایی که در این موضوع ورود نکردند خواهش می‌کنیم هرچه زودتر بپیوندند و بانک مرکزی نیز باید بازه زمانی برای این منظور تعریف کند.

نصرالله پژمانفر در ادامه به بند د تبصره ۱۶ اشاره کرد و افزود: این بند به موضوع تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط با شبکه بانکی مربوط می‌شود و باید اصلاحاتی انجام شود بنابراین تقاضا داریم بانک مرکزی تسهیلات کلان که عدد ۱۰۰ میلیارد تومان است را به ۵۰ میلیارد تومان تنزل دهد و سال آینده شفاف سازی در تسهیلات اعطایی با رقم ۵۰ میلیارد تومان را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: در ارتباط با اشخاص مرتبط بانک‌ها تعریفی شده که شرکت‌هایی که تا ۲ لایه با بانک‌ها مرتبط هستند، در گزارش اعطای تسهیلات شاهد بودیم که این تسهیلات به لایه سوم هم رسیده است، بنابراین درخواست داریم در تعریف اشخاص مرتبط بانک‌ها تجدیدنظر صورت گیرد و بانک‌هایی که تسهیلات کلان به مجموعه مرتبط پرداخت می‌کنند معرفی شوند.

در ادامه جلسه مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: بحث ارز ریشه در اقتصادی ناسالم دارد که برای حل آن نیز به این زیر ساخت‌ها نیاز داریم. وقتی که عایدی ارز از ابتدا سال تا کنون بیش از ۱۶۰ درصد بوده آیا می‌شود شعار تولید داد نیازمند سالم سازی اقتصاد و هدفمندی آن هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->