آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

سالانه ۷ هزار نفر در خراسان رضوی به انواع سرطان مبتلا می‌شوند

  • کد خبر: ۱۵۶۰۹
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
سالانه ۷ هزار نفر در خراسان رضوی به انواع سرطان مبتلا می‌شوند
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه هفت هزار نفر در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدجعفر صادقی افزود: بررسی‌ها نشان داده میزان ابتلا به سرطان در خراسان رضوی همگام با کشور روند رو به رشد دارد، اما به دنبال اقدامات و پیشرفت‌های درمانی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: آمار‌های ابتلا به سرطان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی شامل نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد نیز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال می‌شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان معده و پستان را به ترتیب شایعترین سرطان‌ها در مردان و زنان ذکر و بیان کرد: طبق آخرین آمار‌ها سالانه در خراسان رضوی ۵۴۰ نفر به سرطان معده و ۵۲۰ نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند.

وی گفت: پس از آن سرطان پوست، مری، کلورکتال (روده بزرگ)، پروستات و مثانه بیشترین شیوع را دارند.
دکتر صادقی افزود: هم اینک میانگین شیوع سرطان در جهان ۱۸۰ مورد به ازاء ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و این شاخص در ایران ۱۳۵ مورد به ازاء ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
وی ادامه داد: ابتلا به سرطان در مردان ایرانی ۱۳۴ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در زنان ۱۲۸ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه از برنامه غربالگری سرطان کلورکتال (روده بزرگ)، پستان و دهانه گردن رحم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خبر داد و افزود: این طرح در سال آتی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های سند ملی بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتقاء سطح مراقبت‌ها برای همه افراد از جمله سالمندان و میانسالان اجرا شده است.
دکتر صادقی همچنین به عوامل ابتلا به سرطان و گسترش این عوامل در جامعه اشاره و بیان کرد: مصرف دخانیات و تنباکو، کم تحرکی و چاقی، رژیم غذایی نامناسب و آلودگی هوا مهمترین عوامل ابتلا به سرطان به شمار می‌روند.

وی گفت: این در حالی است که دو عامل استعمال سیگار و قلیان و رژیم غذایی نامناسب بیشترین نقش را در ابتلا به سرطان دارند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: استعمال دخانیات و مصرف تنباکو بین ۲۵ تا ۴۰ درصد، رژیم غذایی نامناسب بین ۱۰ تا ۷۰ درصد، نورخورشید نقش ۱۰ درصدی و مواجهات شغلی نقش پنج درصدی در ابتلا به سرطان دارند.

طبق آمار وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه ۹۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در کشور ثبت می‌شود که کمتر از ۱۰ درصد آن مربوط به خراسان رضوی است.
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->