کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده
سرخط خبرها

هشدار به مسافران برای پیشگیری از تصادفات در موج بازگشت از سفر‌های نوروزی

  • کد خبر: ۱۵۶۱۹۰
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
هشدار به مسافران برای پیشگیری از تصادفات در موج بازگشت از سفر‌های نوروزی
با پایان یافتن دور اول سفر‌های نوروزی، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی خود توصیه‌هایی برای بازگشت مسافران دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی هلال احمر به شرح زیر است:

۱. طبق آخرین گزارش‌ها، وضعیت امداد و نجات مسافران در سطح جاده‌های کشور در ۸ روز ابتدایی طرح امدادونجات نوروزی به این شرح است: حدود ۲۶ هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر در حوادث مختلف که بیشترین آن‌ها تصادفات جاده‌ای بوده، استفاده کرده اند و ۱۵۰۰ مسافر در حوادث ترافیکی و شرایط جوی ناپایدار اسکان اضطراری یافته‌اند. ۸ هزار و ۸۷۶ درمان در محل حادثه به مسافران و آسیب‌دیدگان در حوادث ارائه شده و کمک به وضعیت ۱۸۳ مصدوم سوانح جاده‌ای ازجمله اقدامات امداگران هلال‌احمر تاکنون بوده است.

۲. امداگران هلال احمر تاکنون ۸۰۰ مورد عملیات امداد و نجات مسافران را در سطح جاده‌های کشور و برای کمک به مسافران نوروزی انجام داده اند.

۳. تعداد ۱۳ هزار و ۷۹۳ تن با مراجعه حضوری به مراکز درمانی هلال احمر از خدمات امداد و درمان هلال احمر در ایام نوروز استفاده کرده‌اند.

۴. ۶۹ هزار امدادگر جوان و داوطلب هلال احمر در ۲ هزار پایگاه و پست امدادی و بشردوستانه تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر-‌خدمت امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی ارائه نموده اند.

هشدار جدی: با توجه به پایان دور اول سفر‌های نوروزی و موج بازگشت مسافران، توصیه‌های ایمنی زیر را برای حفظ جان خود و خانواده‌تان رعایت کنید:

الف. زمان سفر را طوری تنظیم کنید که به ساعات پرترافیک در ورودی شهر‌ها برنخورید.

ب. برای سریعتر رسیدن به مقصد، راه‌ها و یا جاده‌های فرعی را انتخاب نکنید.

پ. شرایط آب و هوای مسیر را بررسی کنید و حتما لباس گرم، زنجیر چرخ و کیف شرایط اضطرار به همراه مقداری مواد غذایی برای ۷۲ ساعت همراه داشته باشید.

ت. درصورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت نمایید. قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.

مراقبت و پیشگیری و رعایت قوانین مانع از وقوع هرگونه حادثه است و بی توجهی به آن ممکن است شما را در دام و قربانی حادثه قرار دهد.

در هرجای ایران که هستید امدادگران هلال احمردرصورت نیاز به امداد ونجات در حوادث درکوتاه‌ترین زمان ممکن درکنار شما خواهدبود.

جمعیت هلال احمر با شماره تلفن امدادی ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه دیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->