پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهمترین چالش محیط زیستی کشور، وسایل نقلیه فرسوده است

  • کد خبر: ۱۵۶۳۷
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
مهمترین چالش محیط زیستی کشور، وسایل نقلیه فرسوده است
شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این که بعد از گذشت دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک هنوز برخی مصوبات برزمین ماندند، گفت: وسایل نقلیه فرسوده و عدم اجرای مصوبات قانون هوای پاک مهمترین چالش محیط زیستی کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها مختلف برای مدیریت هوای کشور، ناهماهنگ بوده و نتوانستتد آن طور که باید و شاید بندهای قانونی در حوزه هوای پاک را اجرایی کنند.

وی آلودگی هوا را یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در کلانشهرهای کشور دانست و افزود: حدود 20 دستگاه متولی مدیریت هوا و رفع آلودگی در کشور هستند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این‌که سازمان محیط زیست مسئولیت سیاست گذاری در حوزه مدیریت آلودگی هوا را به عهده دارد، گفت: بحث مدیریت هوای پاک، امروز عامل اصلی مدیریت شهری در کل کشور است.

انصاری در ادامه با بیان این‌که سازمان محیط زیست، وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها)، وزارت نفت و وزارت صنعت چهار دستگاه کلیدی در حوزه مدیریت هوای پاک در کشور هستند، تصریح کرد: پایش کیفیت سوخت در بازه‌های زمانی سه ماهه از جمله اقدامات ضروری برای مدیریت هوای کلانشهرهاست.

این مسئول با اشاره به این که از ابتدای سال آینده خودروهای کشور باید یورو پنج باشند، بیان کرد: متأسفانه علیرغم مخالفت سازمان محیط زیست شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو چهار در کشور هستیم.

وی با بیان این که موتورسیکلت های فرسوده یکی دیگر از چالش‌های محیط زیستی برای کلانشهرها محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: حمایت از موتورسیکلت‌های برقی نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا ایفا می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تأکید کرد: در قانون هوای پاک 34 ماده تدوین شده که از این تعداد 16 ماده به صورت مستقیم و غیرمستقیم ویژه سازمان شهرداری ها است که باید تمام و کمال اجرایی شوند.

این مسئول ساماندهی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، مدیریت نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را از جمله قوانین تدوین شده برای مدیریت هوای کلانشهرها در کشور دانست و بیان کرد: توجه به آلودگی صوتی از دیگر موارد حائز اهمیت برای مدیریت هوای پاک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک گذشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مصوبات این مهم هنوز بر زمین مانده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن آنها انجام نشده است.

انصاری عدم شمارگذاری وسایل نقلیه آلاینده، عدم ممنوعیت تردد وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی، عدم انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت ها، عدم نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی و حذف وسایل فرسوده از جمله مصوبات قانون هوای پاک است که در سطح کشور مغفول ماندند.

وی بحث فرهنگی حفاظت از محیط زیست شهری از جمله موارد حائز اهمیت در این خصوص دانست و اظهار کرد: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران مرتبط قرار گیرد.

انصاری با بیان این که جذب مشارکت مردمی نقش مهمی در مدیریت هوای کلانشهرهای کشور ایفا می کند، گفت: شهرداریها باید علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست برای اطلاع رسانی وضعیت هوا به مردم ورود کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->