شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

جزئیات برنامه‌های جبرانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۱۵۶۵۰۲
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
جزئیات برنامه‌های جبرانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به تدوین برنامه‌های جبرانی برای دانش‌آموزان گفت: استان‌ها از سوی شورای مدارس برای برنامه‌های جبرانی برنامه‌ریزی می‌کنند و این برنامه‌ها بعد از ظهر‌ها یا پنجشنبه انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی کاظمی درباره زمان تعطیلات دانش‌آموزان برای ایام نوروزی اظهار داشت: تعطیلات از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین است؛ بنابراین قبل و بعد از این زمان به آموزش تعلق دارد که امیدواریم آموزش هم کاملا به صورت حضوری اجرا شود.

وی افزود: برنامه‌هایی برای تعطیلات دانش‌آموزان هم در دست تدوین است، اما رویکرد در برنامه‌ها دانشی نیست و بیشتر به سمت مهارت‌آموزی پیش می‌رود و بنا داریم برنامه‌هایی را در قالب ایجاد موقعیت یادگیری مهارتی برای دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت شبکه شاد انجام دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره برنامه‌های جبرانی دانش‌آموزان در تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا توضیح داد: این موضوع فراگیر نبود و به صورت موردی در یک منطقه یا در سطح استان‌ها اتفاق افتاده بود بنابراین اعلام کردیم استان‌ها از سوی شورای مدارس در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

تدوین برنامه‌های جبرانی برای دانش‌آموزان/شورای مدارس برنامه‌ریزی می‌کنند

برگزاری کارگاه‌های جبرانی در بعد از ظهر‌ها

وی درباره برنامه‌های جبرانی و کارگاهی برای هنرستان‌ها اظهار داشت: عمده هنرستان‌ها فعال بودند، اما آن‌ها هم باید نسبت به جبران یادگیری دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

کاظمی یادآورشد: کارگاه‌های جبرانی بیشتر در نوبت بعد از ظهر باید انجام شود، زیرا برگزاری کارگاه سخت‌تر است و در این مورد شورای مدرسه باید برنامه‌ریزی کند که دانش‌آموزان متضرر نشوند.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بعد از ۲ سال دوری دانش آموزان از کلاس درس دوباره با حضور فرزندان رنگ علم و نشاط را به خود دید.

مدارس پس از شیوع ویروس کرونا از اول اسفندماه سال ۹۸ به صورت فیزیکی تعطیل شدند و آموزش و یادگیری در قاب‌های کوچک تلفن همراه به دور از هیاهوی دانش آموزان با همکلاسی‌های خود تداوم یافت.

راه اندازی مدرسه تلویزیونی اولین اقدام آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا برای تداوم آموزش و یادگیری بود، اما با توجه به تعاملی نبودن این نوع آموزش و اندک بودن زمان تدریس نمی‌توانست پاسخگوی نیاز‌های دانش آموزان باشد؛ بنابراین شبکه شاد در فروردین ماه سال ۹۹ به عنوان تنها پلتفرم رسمی آموزشی کشور به منظور فراهم کردن محیطی ایمن برای دانش آموزان راه اندازی و به مدرسه همراه دانش آموزان تبدیل شد.

در این مدت معلمان، دانش آموزان و والدین برای تداوم جریان یادگیری تمام تلاش خود را به کار گرفتند، معلمان برای ضبط ویدئو‌هایی برای تدریس و برگزاری کلاس‌های آنلاین منازل خود را به کلاس درس تبدیل کردند و والدین و دانش آموزان نیز برای فهم بیشتر مفاهیم دروس زمانی بیشتر را به علم آموزی می‌پرداختند.

اما با وجود تمام این زحمات، به اعتقاد کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش آموزش مجازی نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود و صدمات بسیاری در حوزه‌های آموزشی، جسمی، عاطفی، اجتماعی و پرورشی به دانش آموزان وارد شده است.

همچنین با توجه به گران بودن و ناتوانی در خرید ابزار هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت، دانش آموزان بسیاری از تحصیل بازماندند.

در نهایت یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که زیرساخت‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده و همه دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند.

آموزش حضوری دانش آموزان پس از یک دوره بیش از ۲ ساله تعطیلی اقدامی بود که می‌توان از آن به بهار تعلیم و تربیت یاد کرد، چراکه آسیب‌های آموزشی، سلامتی، جسمی، روانی در دوران تعطیلی مدارس از نظر مسوولان و کارشناسان انکارناپذیر بود.

مسوولان آموزش و پرورش در ایام تابستان برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان طرح تثبیت و تعمیق یادگیری را اجرایی کردند تا براین اساس دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده بودند، در این کلاس‌های جبرانی شرکت کنند.

براساس گفته‌های مسوولان آموزش و پرورش بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در این دوره‌ها شرکت کردند که از این میان هم ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲۰۰ مدرسه شهر تهران در تابستان شرکت کردند؛ بنابراین انتظار می‌رفت که از مهر ماه شاهد حضور کامل و آموزش قوی‌تری به صورت حضوری از دانش‌آموزان باشیم، اما حدودا با گذشت یک ماه از سال تحصیلی یعنی از ابتدای آبان ماه تعطیلی‌های مداوم مدارس به دلیل آلودگی هوا آغاز شد که این موضوع هم دوباره آموزش را به فضای مجازی کشاند.

در نهایت روز ۲ بهمن وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی با بیان اینکه تعطیلی مدارس به دانش‌آموزان لطمه می‌زند، گفت: همه مدارس کشور از روز دوشنبه باز است.

وی اظهار داشت: معلمان آمادگی کامل برای جبران این کاستی‌ها در دروس دانش‌آموزان را دارند. باید این کاستی‌ها به واسطه تعطیلات جبران شود و نباید بیشتر شود.

نوری افزود: گرچه معلمان زحمت زیادی برای جبران این کاستی‌ها انجام می‌دهند، اما این مشکل دانش‌آموزان در یاددهی و یادگیری به طور کامل حل نمی‌شود و انتقال یادگیری به صورت موثر نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->