«جوکر ۲» توقیف می‌شود؟ آخرین وضعیت جسمانی جمشید هاشم‌پور از زبان همسرش نیما کرمی و شکیب شجره در ویدیو حمایتی از کودکان فنیل کتونوری(pku) + فیلم آخرین وضعیت جمشید هاشم‌پور، بازیگر سینما در بیمارستان سریال «وحشی» هومن سیدی با جواد عزتی کلید خورد جزئیات پخش ۱۱ سریال ایرانی و خارجی تلویزیون؛ از «سرزمین مادری» تا «کارآگاه سایه» جایزه بهترین بازیگر مرد برای «دونده» حکایت حکیم چاقوکش و پیرزن جوراب فروش «تدفین» به سینمای «هنر و تجربه» می‌آید کاشف دقایق شاعرانه | درباره محمدباقر کلاهی‌اهری، شاعر مطرح مشهدی هیچ استانداردی در آموزش هنر نداریم! دوبله سریال کمدی و خانوادگی «خیابان هانتر» برای تلویزیون پخش مجموعه مستند حیات وحش از امشب (۹ مرداد ۱۴۰۳) استوری جدید حمید هیراد که بوی وصیت می‌دهد! + عکس کاموایی که با آن تو را بافتم «ای که عبای حسین را بر تن کرده ای!» رهایی از زندان با کتاب | درباره کتاب «حقیقت سمیر»، خاطرات قدیمی‌ترین زندانی لبنانی
سرخط خبرها

دلیل ماندگاری «زی‌زی‌ گولو» از زبان «رضا بابک»

  • کد خبر: ۱۵۶۹۵۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
دلیل ماندگاری «زی‌زی‌ گولو» از زبان «رضا بابک»
رضا بابک بازیگر مجموعه «زی‌زی گولو» درباره داستان این اثر سخن گفت و افزود: زی زی گولو داستان خاصی بود که توانست کودکان و حتی بزرگتر‌ها را با خود همراه سازد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا بابک گفت: جزو اولین آدم‌هایی بودم که به کمک چندتن از دوستانمان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گروه تئاتر کانون را تاسیس کردیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی قصه‌های تابه‌تا (مرضیه برومند ۱۳۷۳–۱۳۷۴) گفت: کار‌هایی هست که مخصوص کودک خردسال است، اما جدای از آن می‌توان کار‌هایی در زمینه سینما و تئاتر ساخت که کل خانواده را به سالن بکشانید یعنی متنی نباشد که فقط به درد بزرگسال یا آدم تحصیل کرده یا دانشجو بخورد.

بابک توضیح داد: یکی از اشکالاتی که در سال‌های اخیر پیش آمده این است که تئاتر‌ها از خانواده‌ها تهی شده است. مثلا فقط قشر بسیار جوان یا دانشجویان به تئاتر می‌روند و، چون بسیاری از این تئاتر‌ها پست مدرن است، خانواده به آن صورت نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند درصورتی که می‌توان اثری تولید کرد که کار باشد و زیبا باشد و کیفیت داشته باشد و به درد خانواده هم بخورد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی آرایشگاه زیبا (مرضیه برومند ۱۳۶۹) در پاسخ به این پرسش که چرا مجموعه زیزی گولو پرمخاطب و ماندگار شد، تصریح کرد: زیزی گولو داستان خاصی بود که توانست کودکان و حتی بزرگتر‌ها را با خود همراه سازد.

وی ادامه داد: من با مرضیه برومند کار‌های بسیار زیادی داشتیم و قبل از انقلاب من بیشتر می‌نوشتم و مرضیه لطف می‌کرد و برای من بازی می‌کرد و حتی آن زمان در تصحیح بسیاری از متن‌ها به من کمک می‌کرد چرا که زبان و نثر خوبی داشت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی گل پامچال (محمدعلی طالبی ۱۳۷۰) تاکید کرد: ابتدا قرار بود من یکی از نقش‌های فرعی مجموعه تابه تا یا همان زیزی گولو را بازی کنم، اما به خانم برومند پیشنهاد کردم که بگذارد تمام نقش‌های فرعی را من در شخصیت‌های مختلف بازی کنم که همین هم شد و جز یکی که گرفتار شدم و زنده یاد جمشید اسماعیل خانی به جای من رفت و نقش دزد را بازی کرد من ۷ نقش را با گریم‌های مختلف که خیلی سخت هم بود بازی کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این مجموعه برای کودکان محبوب شد گفت: کودک وقتی همزادپنداری کند و مسائل خودش را در یک شخصیت عروسکی ببیند یا چیز‌هایی که ندارد را در تصویر بیابد و جسارت‌هایی را در آن شخصیت ببیند با خودش همزادپنداری می‌کند و به آن کاراکتر نزدیک می‌شود و وقتی نزدیک می‌شود آن را دوست خواهد داشت.

بابک در توضیح حال و احوال خود در روز‌های آغاز سال جدید گفت: دو خواهر بزرگتر از خودم دارم که روز اول عید پیش آن‌ها می‌روم و روز دوم می‌نشینم خانه و خواهرزاده هایم به دیدنم می‌آیند و بعضی از دوستان و بچه هایشان می‌آیند که عیدی بگیرند و خوشحال شوند.

بابک در پاسخ به این پرسش که به جز دید و بازدید در روز‌های تعطیلات عید اوقات فراغت خود را چطور می‌گذراند، گفت: می‌نویسم، نقاشی می‌کشم، شعر می‌گویم، شعرهایم به انگلیسی ترجمه شده و صحبت کرده ام که دوزبانه چاپشان کنم.

وی ادامه داد: ۵۰ تا از اشعارم را انتخاب کرده ام که این‌ها ترجمه شده و اگر در دو صفحه چاپ شود یک کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای می‌شود و طرح روی جلد را هم احتمالا خودم می‌دهم. اخیرا دوستی مجموعه قصه‌ای داشت که، چون نقاشی می‌کنم من طرحی برای روی جلد آن دادم و خودش، دیگران و ناشر دوست داشتند؛ اسم این مجموعه قصه پدربزرگ مارمولک‌ها بود که البته برای بچه‌ها نبود و این تجربه من را ترغیب کرد که طرح روی جلد کتاب شعر خودم را هم خودم بکشم.

بازیگر فیلم سینمایی گربه آوازخوان (کامبوزیا پرتوی ۱۳۶۹) تصریح کرد: گام برداشتم که چند کار کودک و نوجوان اساسی انجام بدهم، ولی نشد؛ یکی از کار‌های سابقم را چندین سال قبل سامان احتشامی آهنگسازی کرد و من اکثر دوستان همان زمان را جمع کردم و این را به صورت صدا درآورده ام و این صدا آماده است که بتوانیم با پلی بک به صورت اجرای زنده با تن پوش یا عروسک اجرا کنیم؛ اسمش کدو قلقلی و دیو بود که جزو اولین کار‌هایی بود که در سالن بزرگ تئاتر شهر روی صحنه رفت و با استقبال زیادی روبرو شد.

بابک در انتها خاطرنشان کرد: این روز‌ها بیشتر در منزل هستم. گاهی با دوستان درد دل می‌کنیم و گل می‌گوییم و گل می‌شنویم و از غم و غصه هایمان می‌گوییم. می‌خواهیم از شادی بگوییم و آن را با دوستانمان قسمت کنیم، اما هرچه از پی شادی می‌رویم از ما دور می‌شود.

رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک (متولد ۱۳۲۴) دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است. در اوایل حضور خود در سینما و تئاتر چندین بار در تئاتر‌های جنوب کشور و شهر‌های مسجدسلیمان و آبادان حضور مستمر داشت رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت.

وی تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز و حضور در سینما را با فیلم سینمایی چریکه تارا به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد.

بابک همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کار‌های او به عنوان نویسنده،  آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی آرایشگاه زیبا از سریال‌های سرشناس این بازیگر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->