زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین وضعیت جسمی «حسن دادشکر» هنرمند پیشکسوت تئاتر

  • کد خبر: ۱۳۷۲۴۲
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
آخرین وضعیت جسمی «حسن دادشکر» هنرمند پیشکسوت تئاتر
حسن دادشکر هنرمند پیشکسوت که سال گذشته درگیر ناراحتی قلبی بوده و تحت عمل جراحی قرار گرفته از بهبود حال خود خبر می دهد و می گوید: فعلا بنای اجرای تئاتر ندارم.

 به گزارش شهرآرانیوز؛ این هنرمند باسابقه تئاتر که بیشتر در حیطه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت دارد، درباره حال و احوال خود در این روزها می‌گوید: حالم قدری بهتر است ولی فعلا هیچ کار خاصی نمی‌کنم و فقط در منزل استراحت می‌کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا ایده یا برنامه‌ای برای اجرای کاری تازه دارد، توضیح می‌دهد: طرح‌هایی هست و قرار است مرکز تئاتر کودک کانون پرورش فکری، یکی از ایده‌ها را برای اجرا پیشنهاد بدهد ولی فعلا که همه چیز تعطیل است و شرایط برای کار کردن مساعد نیست.

این هنرمند آرزو می‌کند وضعیت اجتماعی کشورمان بهتر شود تا همه مردم از جمله اقشار هنری بتوانند در فضایی بهتر و آرام‌تر به فعالیت بپردازند.

دادشکر پیش‌تر هم عنوان کرده بود که نمی‌تواند اعتبار هنری خود را مخدوش کند و اثری روی صحنه ببرد که فاقد اندیشه و تفکر باشد.

او در گفتگوی پیشین خود با تاکید بر وظیفه اجتماعی تئاتر گفته بود: تئاتری که از اندیشه تهی باشد، شو است و نه تئاتر. البته که باید انواع تئاتر وجود داشته باشد همچنانکه در دنیا هم چنین است ولی ما مسیری را که تئاتر دنیا طی کرده، نرفته‌ایم و گاهی می‌خواهیم بدون طی این مسیر، پرش کنیم که شدنی نیست زیرا راهِ تئاتر با اندیشه و انرژی و توان کافی طی می‌شود ولی ما یاد گرفته‌ایم به همین جرقه‌های کجدار و مریز بسنده کنیم.

حسن دادشکر، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۲۶ است که بیشتر فعالیت‌هایش بر کار برای کودکان متمرکز بوده است.

او کارشناس نمایش از دانشکده هنرهای زیبا و از جمله کسانی است که در دوره طلایی کانون پرورش فکری در این مرکز آموزشی فعالیت داشته است.  

در کارنامه هنری او همکاری با کارگردان‌های شناخته شده‌ای همچون بهرام بیضایی، حمید سمندریان، داود رشیدی، داریوش فرهنگ، مرضیه برومند، قطب‌الدین صادقی، پرویز ممنون، رضا بابک، پری صابری، بهروز غریب‌پور، رضا قاسمی و ... به چشم می‌خورد.

او که از سال ۸۱ تا ۸۴ مدیریت بخش تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده داشته است، سال‌ها در مراکز آموزشگاهی همچون دانشکده سینما تئاتر و موسسه آموزش عالی سوره، اداره ارشاد استان تهران و ... به تدریس پرداخته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->