روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند لاریجانی در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت حضور هیات عالیرتبه عراق در مراسم تشییع رئیس‌جمهور پیام‌های تسلیت مسئولین استانی خراسان رضوی، کانون ها و تشکل های مردمی به آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیکر‌های مطهر شهیدان راه خدمت به حرم حضرت معصومه (س) رسیدند+ فیلم مجلس یازدهم به پایان رسید شهید امیرعبداللهیان در نگاه ظریف | او مردی با اخلاص و مردم‌داری بود موافقت مجلس شورای اسلامی با سه‌ساله‌شدن دوره هفتم شورا‌های شهر و روستا + فیلم انتقادپذیری ویژگی بارز شهید رئیسی بود تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از استقبال پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد اجابت دعای عاقبت‌به‌خیری مقامات کدام کشور‌ها برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در تهران حضور دارند؟ استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه + ویدئو
سرخط خبرها

مرخصی اجباری ۴۸ ساعته کارمندان زن افغانستانی در سازمان ملل

  • کد خبر: ۱۵۷۴۰۸
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
مرخصی اجباری ۴۸ ساعته کارمندان زن افغانستانی در سازمان ملل
پس از آنکه مقامات طالبان روز سه‌شنبه اعلام کردند که ممنوعیت فعالیت زنان در دفتر سازمان ملل در افغانستان را اجرایی می‌کنند، این سازمان به حدود ۳۳۰۰ کارمند افغان خود اعلام کرد که برای دو روز آینده سر کار نروند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران در نیویورک گفت: مقامات سازمان ملل در افغانستان دستوری را از جانب مقامات دوفاکتوی طالبان دریافت کردند که کارمندان زن افغان سازمان ملل را از کار کردن منع می‌کند.

وی افزود: سازمان ملل در حال بررسی تاثیرات این دستور است و امروز (چهارشنبه) با مقامات وزارت امور خارجه افغانستان در کابل به منظور شفاف‌سازی بیشتر دیداری خواهد داشت. حدود ۴۰۰ زن افغان برای سازمان ملل کار می‌کنند.

دو منبع سازمان ملل گفتند، نگرانی‌ها در رابطه با اجرای این دستور باعث شد تا سازمان ملل از تمامی کارمندان خود چه زن و چه مرد بخواهد تا برای ۴۸ ساعت آینده سر کار نروند. جمعه و شنبه تعطیلات آخر هفته در افغانستان هستند و این بدان معناست که در زودترین حالت کارمندان سازمان ملل تا روز یکشنبه به سر کار بازنمی‌گردند.

هیات سازمان ملل در افغانستان اوایل روز سه‌شنبه نسبت به اینکه کارمندان زن در ولایت ننگرهار از حضور در محل کار منع شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

دوجاریک گفت: گفت‌وگوهای رسمی بسیاری در جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار وجود داشت. از طریق کانال‌های مختلف به ما گفته شد که این دستور برای کل کشور صدق می‌کند.

وی افزود: برای سازمان ملل، کارمندان زن به منظور ارسال کمک‌های حیات‌بخش ضروری هستند. حدود ۲۳ میلیون تن که برابر با بیش از نیمی از جمعیت افغانستان است به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این در حالی است که دولت طالبان و وزارت اطلاعات افغانستان هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اجرای این ممنوعیت در ولایت ننگرهار را محکوم کرده و در پستی در توییتر نوشت: اگر در این مورد تجدیدنظر نشود، قطعا توانایی ما برای ارسال کمک‌های حیات‌بخش به مردم نیازمند متزلزل می‌شود.

ممنوعیت کار زنان افغان در دفتر سازمان ملل می‌تواند چالش‌های بزرگی برای ادامه عملیات‌های سازمان ملل در افغانستان به وجود آورد. در منشور سازمان ملل آمده است که هیچ محدودیتی برای واجد شرایط بودن مردان و زنان به منظور کار برای سازمان ملل وجود ندارد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->