جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام
سرخط خبرها

قدم بزرگ دختران فوتبالیست به‌سمت المپیک پاریس

  • کد خبر: ۱۵۷۵۳۱
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
قدم بزرگ دختران فوتبالیست به‌سمت المپیک پاریس
تیم‌ملی فوتبال زنان ایران با پیروزی برابر میانمار شانس اول صعود به مرحله دوم انتخابی شد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در اولین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی المپیک بین تیم‌های آسیایی به یک پیروزی مهم و حساس دست یافت. سه روز دیگر بازی برگشت ایران و میانمار برگزار می‌شود و در صورت تساوی یا پیروزی دختران ایرانی، آن‌ها به مرحله دوم انتخابی المپیک راه می‌یابند.

دور نخست مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک پاریس از دیروز در گروه دوم و با مصاف ایران و میانمار آغاز شد که ایران ۱ بر ۰ حریفش را که میزبان بازی‌ها بود، شکست داد. ایران و میانمار دو بازی برابر هم انجام می‌دهند تا درنهایت یک تیم به دور نهایی مقدماتی المپیک صعود کند. ایران در اولین دیدار به پیروزی رسید و بازی دوم هم شنبه ۱۹فروردین بین این دو تیم در میانمار برگزار می‌شود. ابتدا قرار بود ایران، بنگلادش، میانمار و مالدیو در یک گروه به‌مصاف هم بروند، اما دو تیم بنگلادش و مالدیو انصراف دادند.

در دور نخست مقدماتی کره‌شمالی، ژاپن، استرالیا، چین و کره‌جنوبی به‌عنوان پنج تیم برتر آسیا در رنکینگ فیفا استراحت دارند و مستقیم به مرحله دوم رسیده‌اند. این پنج تیم شانس به‌مراتب بیشتری نسبت به سایر تیم‌های قاره آسیا برای کسب سهمیه المپیک دارند و رقابت اصلی بین این پنج تیم است. تیم‌های برتر هفت گروه دیگر مقدماتی در دور دوم به این پنج تیم شاخص آسیا می‌پیوندند تا در سه گروه چهارتیمی، مسابقات خود را برای تعیین چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک برگزار کنند.

شگفتی در میانمار

درحالی‌که تیم‌ملی میانمار در رتبه ۴۳ رنکینگ برترین تیم‌های زنان جهان قرار دارد و ایران در جایگاه ۶۷ این رنکینگ ایستاده است، اختلاف ۲۴ پله‌ای این دو تیم یکی از دلایل برتری تیم‌ملی زنان میانمار روی کاغذ به شمار می‌رفت. همچنین، میزبانی این تیم از مسابقات در شهری ساحلی و با رطوبت ۸۰ درصدی هوا در دمای ۳۷ درجه، یکی‌دیگر از نکات منفی این دیدار برای ملی‌پوشان ایرانی شمار می‌رفت.

شاید بهتر است بدانید دختران ایران فقط با برگزاری یک اردوی هفده‌روزه در کمپ تیم‌های ملی و بدون انجام حتی یک دیدار تدارکاتی راهی این مسابقات شده‌اند و حتی خوش‌بین‌ترین هواداران تیم‌ملی زنان ایران نیز تصور نمی‌کردند که با درنظرگرفتن همه این شرایط، دختران ایران باز هم شگفتی خلق کنند و از سد رقیب قدرتمندشان بگذرند.

روز سخت و موفق خواجوی

در تیم ایران با گذشت دقایق ابتدایی بازی، ثنا صادقی مصدوم شد و درحالی‌که اشک می‌ریخت، جایش را به سمانه چهکندی، بازیکن مشهدی تیم‌ملی داد.
تک‌گل ایران را در این دیدار افسانه چترنور با ضربه سر بسیار زیبا در دقیقه ۵۱ به ثمر رساند. شبنم بهشت ضربه کرنر ایران را زد که درون محوطه جریمه به بهناز طاهرخانی رسید که روی سانتر او افسانه چترنور با ضربه سر برای ایران گل زد.

این یک بازی دشوار و پیچیده برای ایران بود و توپ و میدان در بیشتر دقایق بازی در اختیار میزبان بود. با وجود این، ایران توانست با دفاعی تقریبا منسجم و با استفاده حداکثری از حداقل فرصت‌ها، پیروزی را به دست بیاورد.
میانمار در نیمه دوم روی یک شوت پشت محوطه جریمه تیرک افقی دروازه زهرا خواجوی ایران را به لرزه درآورد. زهرا خواجوی، سنگربان ایران، روز خوبی را پشت‌سر گذاشت و بخش زیادی از این پیروزی را باید مدیون او بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->