سرخط خبرها

رقابت نابرابر دختران ایران در آسیا

  • کد خبر: ۱۶۴۸۹۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
رقابت نابرابر دختران ایران در آسیا
تیم‌ملی فوتبال بانوان در راه رسیدن به المپیک پاریس با قرعه سختی روبه‌رو شد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ رقیبان تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک مشخص شدند و آن‌ها باید در مسیر تهران تا پاریس از سد تیم اول آسیا هم عبور کنند. تیم‌ملی فوتبال بانوان کشورمان در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک فوتبال آسیا در میانمار حضور داشت و با یک پیروزی و یک تساوی برابر میانمار جواز حضور در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک آسیا را کسب کرد.

حالا ملی‌پوشان ایران رقیبان جدیدشان را شناخته‌اند و باید برای رسیدن به سهمیه آسیا در المپیک تلاش زیادی کنند. مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک به‌صورت آنلاین در کوالالامپور برگزار شد و رقیبان تیم‌ملی فوتبال زنان ایران مشخص شدند. به این ترتیب تیم ایران در گروه A با استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین هم‌گروه شد.

استرالیا در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد و در جهان نیز دهم است و در این مرحله میزبان خواهد بود. در گروه B چین میزبان است و با تیم‌های کره‌جنوبی، تایلند و کره‌شمالی هم‌گروه شده است. در گروه C نیز ژاپن، ویتنام و هند به میزبانی ازبکستان به میدان خواهند رفت. این رقابت‌ها از اول تا نهم آبان۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این دوازده تیم نهایی در سه گروه چهارتیمی قرار گرفته‌اند و در پایان دور گروهی، سرگروه‌ها و بهترین تیم دوم از بین سه گروه (درمجموع چهار تیم) به دور نهایی راه می‌یابند تا پس از دو دیدار رودررو، دو تیم برتر قاره آسیا برای المپیک پاریس مشخص شوند.

رقابت نابرابر

دختران ملی‌پوش کشورمان درحالی با تیم‌های استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین هم‌گروه شدند که هرسه تیم از رنکینگ بهتری نسبت به ایران برخوردارند. استرالیا که هم‌اکنون در صدر تیم‌های برتر زنان آسیا قرار دارد، در رنکینگ جهانی نیز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. چین‌تایپه و فیلیپین هم به‌ترتیب جایگاه ششم و نهم برترین تیم‌های آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. این درحالی است که ایران هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم تیم‌های برتر قاره کهن ایستاده است.

۱۵۰ روز مهم

دختران ملی‌پوش کشورمان که با کسب یک پیروزی و یک تساوی برابر میانمار در دور نخست مسابقات مقدماتی المپیک، شگفتی خلق کردند و به جمع دوازده تیم برتر آسیا صعود کردند، پیش از این نیز دوبار سابقه رسیدن به دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک را در کارنامه داشته‌اند، اما شاگردان آزمون این‌بار به‌دنبال تاریخ‌سازی و صعود به دور بعدی رقابت‌ها هستند؛ اتفاقی که به نظر بسیار دشوار می‌آید. این رقابت‌ها از اول تا نهم آبان به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد.

اعلام حریفان نوجوانان

در این مراسم قرعه‌کشی مسابقات مرحله دوم قهرمانی کمتر از هفده سال دختران آسیا هم در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و شاگردان مهینی در گروه A با تیم‌های کره‌جنوبی، تایلند و هند هم‌گروه شدند. در گروه B استرالیا، بنگلادش، ویتنام و فیلیپین هم‌گروه هستند. مرحله دوم این مسابقات از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و تیم‌ملی چهار ماه زمان برای کسب آمادگی پیش روی خود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->