شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

ایجاد جایگاه دائمی توزیع ارزاق در اطراف حرم رضوی

  • کد خبر: ۱۵۷۸۹۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
ایجاد جایگاه دائمی توزیع ارزاق در اطراف حرم رضوی
ماجرای تأمین اقلام و مایحتاج روزانه میلیون‌ها زائری که در زمان‌های شلوغی به‌ویژه نوروز به مشهد می‌آیند، به‌دلیل اهمیتی که دارد، همیشه در صدر فهرست اقدامات استقبال از زائر در ستاد‌های سفر استان و شهرستان بوده است و معمولا این وظیفه مهم به شهرداری و سازمان سامان‌دهی مشاغل سپرده می‌شود؛ موضوعی که امسال توزیع کالا‌های تنظیم بازار هم به آن اضافه شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، این اقدام مهم در تأمین کالای اساسی در ۳ هزارو ۵۰۰ متر فضای مسقف با ۱۵۰ غرفه، هفت جایگاه با ۳۵۰ غرفه برای توزیع ارزاق و کالا‌های موردنیاز مردم مشهد و زائران در نوروز انجام شد؛ البته درکنار این‌ها، ۱۰ ایستگاه موقت در اطراف حرم هم ویژه زائران راه‌اندازی شد تا کالا‌هایی را که لازم دارند، با قیمت مناسب‌تری از این فروشگاه‌ها تهیه کنند. این‌ها فقط بخشی از اقدامات سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری در نوروز ۱۴۰۲ بود و مدیرعامل این سازمان وعده داد که در آینده نزدیک، جایگاه‌های ثابتی با همه امکانات موردنیاز در اطراف حرم ساخته خواهد شد.

برنامه‌ریزی بهاری برای ۳ حوزه

محمدجواد مشیری در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در نوروز امسال در سه حوزه توزیع ارزاق، استقبال از زائر و استقبال از بهار از ۱۳ اسفند فعال بود، گفت: در ستاد تنظیم بازار قرار شد بخشی از کالا‌ها را شهرداری توزیع کند و برای همین هم بخشی از فروشگا‌ه‌های شهرما تعطیل شد و کاربری آن‌ها از هایپرمارکت تغییر کرد و به محل توزیع این اقلام تبدیل شد. این کار برای شهرداری هزینه زیادی داشت که همه آن را پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزارو ۵۰۰ متر فضای مسقف با ۱۵۰ غرفه و هفت جایگاه نیز با حدود ۳۵۰ غرفه دراختیار این موضوع گذاشتیم و ۲۳ گروه کالایی در این غرفه‌ها بین مردم توزیع شد. ما فقط در جایگاه‌های مربوط به خودمان، بیش از هشتصد تن مرغ و گوشت تنظیم‌بازار توزیع کردیم.

۱۲ جایگاه، ارزاق زائر را تأمین کردند

تأمین ارزاق با قیمت مناسب در اطراف حرم مطهر رضوی برای زائران، ماجرایی است که هرسال در زمان‌های اوج حضور مسافران در مشهد به‌ویژه عید نوروز در ستاد خدمات سفر درباره آن بحث و بررسی‌های بسیاری می‌شود و وظیفه راه‌اندازی فروشگاه و ارائه این مایحتاج به شهرداری واگذار می‌شود، امسال، اما آن‌طور که مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری اعلام کرد، تعداد این بازار‌های موقت رشد خوبی داشت و مشکلات سال‌های گذشته برطرف شده بود. مشیری در این‌باره توضیح داد: یکی از تأکید‌های ستاد خدمات سفر این بود که نیاز‌های زائران باید فراهم و برطرف می‌شد که قرار شد دوازده جایگاه عرضه مایحتاج برای زائران در اطراف حرم و ورودی‌های شهر ایجاد شود و در همین راستا، ۱۰ جایگاه در اطراف حرم و دو جایگاه هم در ورودی شهر راه اندازی شد.

وی افزود: کمبود نانوایی در اطراف حرم، کاملا مشهود است و پیش از این زائران برای تهیه نان، باید مسیری طولانی را طی می‌کردند، ولی در نوروز ۱۴۰۲ با همکاری منطقه ثامن در زمین‌های خالی اطراف حرم، هفت نانوایی راه‌اندازی شد تا این کمبود‌ها برطرف شود. این نانوایی‌ها همچنان فعال هستند و به مردم خدمات می‌دهند.

از میوه تا گل و شیرینی

مشیری با اشاره به عرضه میوه و شیرینی در فروشگاه‌های متعلق به شهرداری در نوروز بیان کرد: دولت امسال بنا به‌دلایلی میوه تنظیم‌بازاری ارائه نکرد، اما ما با همکاری اتحادیه بارفروشان در دوازده ایست‌کار و شانزده بازار شهرداری، میوه را با قیمتی حدودا ۳۰ درصد کمتر از قیمت مصوب عرضه کردیم و درکنار آن با توجه به افزایش قیمت شدید شیرینی، در توافقی که با تولید‌کنندگان شیرینی کردیم، در اقدامی نو بیست تن شیرینی در هفت جایگاه عرضه کردیم و با آغاز ماه مبارک رمضان، توزیع زولبیا و بامیه جایش را به شیرینی داده است.

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری ادامه داد: ۲۰ درصد تخفیف خدمات خودرویی توسط ۵۰ واحد صنفی، ایجاد جایگاه‌های عرضه سبزه و گل و اعطای ۴۰ درصد تخفیف در جشنواره فروش کالا در فروشگاه‌های شهرما، بخش دیگری از کار‌های نوروزی این سازمان بود.

جایگاه دائمی ارزاق موردنیاز، ساخته می‌شود

وی با تأکید بر اینکه امسال از نظر کمی و کیفی رشد درخورتوجهی در ایجاد فروشگاه و جایگاه برای توزیع ارزاق و مایحتاج مردم مشهد و زائران داشتیم، گفت: جایگاه موقت توزیع ارزاق در شأن زائر نیست. ما و شهرداری منطقه ثامن تصمیم گرفته‌ایم در آینده نزدیک با اختصاص زمین‌هایی در اطراف حرم مطهر رضوی، مکان‌هایی دائمی با همه امکانات موردنیاز مثل فروشگاه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و... بسازیم که این کار در آینده نه‌چندان دور محقق خواهد شد؛ البته اجرای این پروژه، نیازمند همکاری همه معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع در شهرداری است. برنامه ما این است که دست‌کم در هر مسیر تشرف، یکی از این ایستگاه‌های دائمی برپا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->