هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

شبکه ملی اطلاعات به کمک سایت‌های متاثر از تحریم‌های آمریکا خواهد آمد

  • کد خبر: ۱۵۸۰۶
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
شبکه ملی اطلاعات به کمک سایت‌های متاثر از تحریم‌های آمریکا خواهد آمد
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات مشکلات سایت‌های ایرانی که با دامنه «دات‌کام» با مشکل مواجه شده‌اند را حل خواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، بر اثر تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا، سایت‌های ایرانی با دامنه «دات‌کام» با مشکل مواجه شدند. عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات مشکلات اینچنینی را حل خواهد کرد.

تحریم‌های بین‌المللی علیه فناوری ایران از چندی قبل شدت بیشتری به خود گرفته است. پس از ماجرای حذف اپلیکیشن‌ها از اپ استور و مدتی بعد حذف اپلیکیشن‌های دیگر از گوگل، این‌بار تحریم‌ها بر دامنه‌های بین‌المللی سایت‌های مختلف اعمال می‌شود. چند روز قبل سایت «آپارات» برای چند ساعت از دسترس خارج شد، اما پس از چند ساعت مشکل آن‌ها برطرف شد.

در همین رابطه شب گذشته دامنه بین‌المللی خبرگزاری فارس از دسترس خارج شد و پس از مدتی خبر آمد که سایت یک بانک نیز به همین وضعیت دچار شده است.   

خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقی که رخ داده است، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است.»

سجاد بنابی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اتفاق رخ داده در توئیتر خود نوشت: اتفاقی که برای برخی دامنه‌های ایرانی از جمله فارس‌نیوز افتاده، محدود به تحریم مالی یک یا دو رجیسترار دامنه دات کام بوده و جای نگرانی نیست. خدمات دات کام از طریق ریجسترار‌های غیرآمریکایی و نیز دات آی آر از طریق ایران قابل ادامه است.

وی افزود: همکارانم در حال راهنمایی شرکت‌های متاثر از این اقدام آمریکایی‌ها در توقف ارائه خدمت به شرکت‌های ایرانی هستند. زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از این گونه نگرانی‌ها در تحریم‌های ظالمانه را از بین برده است.
 
منبع: ایرنا



 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->