استقبال خانواده شهدای خدمت از رئیس جمهور شهید و یارانش موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه + ویدئو آیا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟ پرچم سازمان ملل متحد نیمه‌افراشته شد + عکس نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم
سرخط خبرها

چین از جهان خواست به افغانستان در مبارزه با تروریسم کمک کند

  • کد خبر: ۱۵۸۴۷۹
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
چین از جهان خواست به افغانستان در مبارزه با تروریسم کمک کند
چین از جامعه جهانی خواست که قاطعانه از مبارزه افغانستان با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی و اقدامات فعال آن برای قطع کانال‌های تامین مالی تروریسم، مقابله با استخدام و جابجایی فرامرزی تروریست‌ها و گسترش صدا و تصویر خشونت آمیز تروریست‌ها، موادمخدر، رادیکال‌سازی جوانان و گسترش ایدئولوژی‌های تروریستی و از بین بردن هسته‌های خوابیده و پناهگاه‌های امن تروریست‌ها حمایت کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که چین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به افغانستان در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و تقویت همکاری‌های امنیتی مبارزه با تروریسم در سطوح دوجانبه و چندجانبه کمک کند.

این وزارتخانه در طرحی در مورد مسئله افغانستان در آستانه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان ابراز امیدواری کرد که افغانستان به تعهدات خود "به طور جدی" عمل کند و اقدامات مؤثرتری "برای سرکوب تمام نیروهای تروریستی" اتخاذ کند، و همچنین از جامعه جهانی خواست تا تدارکات و کمک های فنی لازم را به افغانستان ارائه دهد.

در این بیانیه آمده است: «از آنجایی که افغانستان با مسائل امنیتی مرتبط با تروریسم مواجه است، جامعه بین‌المللی لازم است همکاری‌های امنیتی مبارزه با تروریسم را در سطوح دوجانبه و چندجانبه تقویت کند و تدارکات، تجهیزات و کمک‌های فنی بسیار مورد نیاز را برای افغانستان فراهم کند.»

وزارت خارجه چین تصرف دارایی‌های خارج از کشور افغانستان و اعمال تحریم‌های یکجانبه توسط واشنگتن را از عوامل اصلی مانع از بهبود وضعیت انسانی در این کشور دانسته و تاکید کرده است: در جامعه بین‌المللی این دیدگاه رایج است که با تصرف دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور و اعمال تحریم‌های یکجانبه، ایالات متحده که در وهله اول مسئله افغانستان را ایجاد کرد، بزرگترین عامل خارجی است که مانع از بهبود اساسی در وضعیت انسانی می‌شود.

این بیانیه همچنین از ایالات متحده خواست تا با لغو فوری تحریم ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به این کشور، به تعهدات و مسئولیت‌های خود در قبال افغانستان عمل کند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که برای کمک به کابل برای دستیابی به ثبات و توسعه مسالمت آمیز، سایر کشورها باید از معیارهای دوگانه در مورد وضعیت سیاسی در افغانستان دست بردارند و برای استقرار تجهیزات نظامی در آنجا تلاش نکنند.

در این بیانیه آمده است: «این دیدگاه مشترک کشورهای منطقه است که مداخله نظامی و «تحول دموکراتیک» توسط نیروهای خارجی در افغانستان در ۲۰ سال گذشته خسارات و دردهای زیادی را به افغانستان وارد کرده است.

پکن همچنین حمایت خود را از تلاش‌ها برای اجرای طرح‌ها و اقداماتی که برای حل و فصل سیاسی در افغانستان از طریق مکانیسم‌ها و پلتفرم‌های موجود، از جمله سازمان همکاری شانگهای، مساعد است، ابراز کرد.

دیپلمات های ارشد هفت کشور همسایه افغانستان از جمله پاکستان، ایران، چین، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان روز پنجشنبه در شهر سمرقند ازبکستان گرد هم می آیند.

طالبان در پاییز سال ۲۰۲۱ پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و فروپاشی دولت تحت حمایت ایالات متحده در افغانستان به قدرت رسیدند. تسلط طالبان بر ترس کشورهای آسیای مرکزی در مورد گسترش افکار رادیکال تشدید کرده است، همانطور که در سال ۱۹۹۶ زمانی که طالبان برای اولین بار به مدت پنج سال در افغانستان به قدرت رسیدند، اتفاق افتاد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->