ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

۹۵‌درصد کودکان بهزیستی در خراسان‌رضوی بدسرپرست هستند

  • کد خبر: ۱۵۹۰۴۵
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
۹۵‌درصد کودکان بهزیستی در خراسان‌رضوی بدسرپرست هستند
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی: ۹۵‌درصد فرزندانی که در مراکز بهزیستی حضور دارند بدسرپرست هستند.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «پارسال در مجموع ۳۶۲ کودک از مراکز بهزیستی به آغوش گرم خانواده پیوسته‌اند و از این تعداد ۲۰۵ کودک به‌صورت مهمان، ۱۵۷ کودک به شکل امین‌موقت و فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی سپرده شده‌اند.» این خبر را معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی اعلام کرد و گفت که این استان هنوز رکورددار حوزه فرزندخواندگی است.

شهره شاهرودی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا آمار کودکانی را که پارسال در خراسان‌رضوی به فرزندخواندگی داده شده‌اند ۳۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: کودکانی که به‌صورت مهمان به خانه خانواده متقاضی می‌روند، پس از مدتی به والدین زیستی خود برمی‌گردند، اما سرنوشت کودکانی که به شکل امین‌موقت به متقاضی سپرده می‌شوند، به فرزندخواندگی نیز منتج می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مجموع آمار فرزندخواندگی در استان ۳۱۲ مورد بوده است، اظهار کرد: هرچند در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد تعداد فرزندخواندگی بوده‌ایم، این رشد خوشایند نیست و باید روزی برسد که هیچ کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرستی نیاز به پذیرش در بهزیستی نداشته باشد و همه کودکان در شرایط مساعد نزد خانواده زیستی خود باشند.

بدسرپرستی ۹۵‌درصد کودکان بهزیستی

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر آمار پذیرش کودکان در بهزیستی تفاوت چندانی نداشته است گفت: ۹۵‌درصد فرزندانی که در مراکز بهزیستی حضور دارند بدسرپرست هستند. همچنین پارسال فقط ۳۱۶ کودک در شیرخوارگاه پذیرش شده‌اند. اکنون ۱۷۰۰ فرزند -تا ۱۸ سال- در مراکز بهزیستی استان هستند.

شاهرودی با اشاره به اینکه فرایند فرزندخواندگی در استان سخت نیست، بلکه شرایط واگذاری فرزند اهمیت بسیاری دارد بیان کرد: زمانی‌که ۹۵‌درصد فرزندان بهزیستی بدسرپرست هستند، فرایند فرزندخواندگی نیاز به فرایند سلب صلاحیت از خانواده زیستی کودک دارد؛ بنابراین زمان سلب حضانت فرزند برای واگذاری وی طولانی است، اما بازهم تا حد ممکن فرایند را تسهیل کرده‌ایم. البته برخی اوقات خانواده‌های متقاضی با تفاوت سنی بالا خواهان تحویل فرزند شیرخوار هستند که این مسئله امکان‌پذیر نیست و به‌همین‌دلیل شرایط فرزندخواندگی را سخت می‌دانند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه خراسان‌رضوی همچنان نیز در حوزه فرزندخواندگی نسبت به سایر استان‌ها رکورددار است، اظهار کرد: اکنون ۱۸۰ پرونده خانواده متقاضی فرزندخواندگی در استان داریم که درخواست آن‌ها در دست بررسی است.
او بیان کرد: خانواده‌هایی که متقاضی فرزند هستند، باید به این نکته توجه کنند که به اندازه‌ای که محیط و تربیت در رفتار و گفتار کودکان مؤثر است، نقش وراثت در این زمینه ناچیز است. متأسفانه برخی اوقات نبود آگاهی در‌این‌باره موجب بازگشت فرزندان از دل خانواده به مراکز بهزیستی می‌شود و آسیب شدیدی را به آن‌ها وارد می‌‎کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->