ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

توضیح ایران خودرو درباره دریافت مبالغ مازاد از مشتریان کارخانه‌ای خودرو

  • کد خبر: ۱۵۹۰۹۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
توضیح ایران خودرو درباره دریافت مبالغ مازاد از مشتریان کارخانه‌ای خودرو
در پی طرح سوال از سوی مشتریان در خصوص مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای خودرو، ایران خودرو در اطلاعیه‌ای، جزئیات پرداخت‌های قانونی از جمله بیمه، مالیات و عوارض را تشریح کرد و مشتریانی که تعهدات آنان معوق شده را از پرداخت مبلغ مالیات و عوارض ماده ۲۸ معاف دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، در متن اطلاعیه ایران خودرو آمده است: با به روزآوری نرخ‌های مربوط به پرداخت‌های قانونی خودروسازان توسط مراجع ذیربط طبق روال هر سال، خودروسازان مکلف به اعمال نرخ‌های جدید و دریافت آن از مشتریان و پرداخت به مراجعی هستند که در قانون ذکر شده است.

در سال جاری نیز با اعلام مبالغ مختلف بیمه، مالیات و عوارض، مجموع این اعداد که برای محصولات مختلف متفاوت است، برای پرداخت به مشتریان در میز کار مشتریان اعلام شده و پس از ارسال پیامک از سوی ایران خودرو، مشتریان می‌توانند از طریق میز کار نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. 

بر همین اساس، نرخ‌های جدید بیمه شخص ثالث که توسط بیمه مرکزی اعلام شده، نرخ مالیات و عوارض ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی به عنوان پرداخت‌های قانونی به مشتریان اعلام شده است که با پرداخت آن، ایران خودرو مبالغ را در اختیار متولیان هر بخش قرار خواهد داد. 

این اطلاعیه تاکید می‌کند، نرخ مالیات ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات سبز مشتریانی که تعهدات آن‌ها معوق شده توسط ایران خودرو به خزانه دولت واریز می‌شود و این دسته از مشتریان نرخ بیمه شخص ثالث و عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی را پرداخت خواهند کرد. 

ایران خودرو در این اطلاعیه در خصوص مابه التفاوت تجهیزات مرتبط با مرحله یک استاندارد‌های اجباری سال ۱۴۰۲ نیز عنوان کرده، بر اساس الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد باید قطعات جدید بر روی خودرو‌ها نصب شود تا امکان شماره گذاری خودرو در سال ۱۴۰۲ به تایید سازمان استاندارد برسد، بر همین اساس قیمت این تجهیزات مطابق در قرارداد مشتریان نیز قید شده است، به بهای پایه قبلی کارخانه‌ای افزوده و از مشتریان دریافت خواهد شد. در مورد تعهدات با سررسید سال ۱۴۰۲ ارقام فوق به قیمت‌های پایه جدید افزوده خواهد شد.

اطلاعیه ایران خودرو همچنین تصریح کرده، اصلاح قیمت پایه کارخانه‌ای اعلام شده از سوی شورای رقابت، مشمول تعهدات با سررسید قبلی و مشتریانی که قبلا نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کرده‌اند نمی‌شود و این افراد صرفا ملزم به پرداخت مبالغ اصلاح شده مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->