ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد بافت فرسوده با حمایت دولت و شهرداری‌ها+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۹۱۴۷
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نوسازی ۲۰۰ هزار واحد بافت فرسوده با حمایت دولت و شهرداری‌ها+ جزئیات
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد در نوسازی بافت فرسوده همراهی و مشارکت توامان مردم و حمایت و فراهم کردن بستر‌های نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری‌هاست. به همین منظور بسته‌های تشویقی نوسازی در سال جاری نیز تکمیل می‌شوند تا این کار سرعت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از برنامه‌های آن شرکت را برای سال جدید در حوزه‌های مسئولیتی تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری موضوعی چند وجهی است برنامه‌های پیش‌رو را در چهار محور تشریح کرد و گفت: در محور نخست نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن در این بافت‌ها با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم ملاک‌عمل است. در برنامه است تا طی سال‌جاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده توسط سازندگان بخش خصوصی و تعاونی‌ها و مشارکت مالکان واحد‌های فرسوده با حمایت دولت و شهرداری‌ها در قالب اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: رویکرد در نوسازی بافت فرسوده همراهی و مشارکت توامان مردم و حمایت و فراهم کردن بستر‌های نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری‌هاست. به همین منظور بسته‌های تشویقی نوسازی در سال جاری نیز تکمیل می‌شوند تا این کار سرعت بگیرد.  

به گفته وی، شرکت بازآفرینی شهری  ایران برنامه‌ای در ۸ محور برای نوسازی بافت فرسوده تدوین نموده که تسریع‌کننده اجرای سیاست دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

آیینی بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی تاکید کرد و از معین شدن میزان مشارکت سال جاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نوسازی به تفکیک استان و شهرستان خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی محور دوم بازآفرینی شهری را تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌ها عنوان کرد و توضیح داد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی دچار کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی هستند. کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و نظایر آن بخشی از مشکلات موجود است.

وی افزود: در این بخش متناسب با اعتباراتی که در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به علاوه اقدام مشترکی که توسط سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد کار پیش می‌رود. اعتباری که امسال از این محل پیش بینی شده نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است.

به گفته آیینی سال گذشته ۳ هزار و ۸۵۰ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط سایر دستگاه‌ها اجرایی و عملیاتی شد و شرکت بازآفرینی نیز طی سال گذشته ۵۸۵ پروژه را تکمیل کرد.

وی برنامه سال‌جاری شرکت را تکمیل ۶۶۰ پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران محور سوم فعالیت‌های شرکت را ساماندهی معابر خاکی بافت‌های ناکارآمد دانست و گفت: برای محرومیت‌زدایی و حدف معابر خاکی  نیاز است تا هر سال حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این معابر ساماندهی بخشی از معابر انجام شود. در سال گذشته شرکت بازآفرینی شهری ایران، یکهزار و ۶۰ میلیاردتومان قیر در ۳۷۶ شهر توزیع کرد.

آیینی محور چهارم فعالیت شرکت بازآفرینی شهری ایران را توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های ناکارآمد عنوان کرد و گفت: موضوع تأمین مالکیت و واگذاری اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در سکونتگاه‌های غیررسمی کلیدی‌ترین برنامه شرکت برای توانمندسازی ساکنان این مناطق است که در قالب بند م تبصره ۱۱ بودجه سال جاری به شدت پیگیری و به اجرا خواهد رسید.

وی تاکید کرد: طی سال جاری عمده تمرکز بر موضوع توانمندسازی و آموزش مدیران شهری و کارشناسان فعال در این بخش و آموزش اشتغال برای ساکنان بافت‌ها است. در سال گذشته از محل درآمد‌های شرکت بازآفرینی شهری ۲۷۳ دوره برگزار شده که نزدیک به ۹ هزارنفر در این دوره‌ها آموزش دیدند. در سال جاری در برنامه است تا ۱۵۰ دوره آموزشی برگزار شود. در موضوع توانمندسازی همچنین برنامه‌ریزی شده تا یکهزار حلقه میانی کار اطلاع‌رسانی، آموزش و ترغیب مردم به نوسازی را انجام بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->