سرخط خبرها

فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا: عامل بازدارندگی ارتش سبب ترس در دشمن است

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا در گفت و گویی اختصاصی با شهرآرانیوز به تبیین دستاورد‌ها و عملکرد قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
  • کد خبر: ۱۵۹۳۵۲
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
  • ۱

امیر سرتیپ یکم ستاد رضا آذریان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوشمندی و تعالی اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بود که دسیسه‌های ضد انقلاب و برخی ملی گرایان تندرو آن دوران را بر هم زد و نگذاشت ارتش نابود شود و با نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و چند سال بعد، الحاق روز نیروی زمینی ارتش به این روز، مهر تاییدی بر مکتبی بود ارتش زدند.

وی ادامه داد: ساختمان فرماندهی‌ای که اکنون در آن مستقریم، پادگان لشگر ۷۷ خراسان است که نه تنها مردم این سرزمین بلکه تمامی مردم ایران آن را می‌شناسند؛ لشگری که به فرمان حضرت امام (ره) حصر آبادان را شکست و با خلق حماسه عملیات بزرگ ثامن الائمه، نام خود را به «لشگر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)» تغییر داد و اکنون نیز که این منطقه به عنوان قرارگاه شمال شرق شناخته می‌شود، سلسله اقداماتی برای دفاع از مرز‌ها و تمامیت ارضی کشور بر عهده دارد.

دفاعی فراتر از مرز‌ها

سرتیپ آذریان با اشاره به امنیت مرز‌ها و اهمیت آن برای ارتش گفت: بنا به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دستورات سلسله مراتب مبنی بر آمادگی مستمر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، ما موظف به رصد و پایش همیشگی مرز‌های کشور به ویژه مرز‌های شرقی هستیم.

وی ادامه داد: عامل مهمی که در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، «عامل بازدارندگی» می‌باشد؛ زیرا هرچه شما توان رزمی، نیروی انسانی و پشتیبانی مردمی داشته باشید، کار برای سربازان ایران آسان و عرصه ترس و نومیدی برای دشمن تنگ‌تر می‌شود و امروز شرایط ما، شرایطی مطلوب و هشیارانه است.

ارشد نظامی شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمادگی و برنامه ریزی یگان‌های ما برای دفاع از مرز‌ها به نحوی است که برای فراتر از مرز‌های تحت کنترل مان برنامه و هدف داریم و امروز اعلام می‌کنیم به کوشش سربازان و فرزندان ایران اسلامی، هیچگونه تهدید جدی‌ای در نوار شرقی کشور نداریم و با تجهیزات و استعداد نظامی‌ای که در اختیار ماست، امکان مقابله با هر تهدیدی وجود دارد.

ارتش فدای ملت

فرمانده ارشد نظامی در شمال شرق کشور با اشاره به شعار مطرح «ارتش فدای ملت» بیان کرد: این شعار به ابتکار و فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله) در دیدارشان با جمعی از فرماندهان ارتش در سال ۱۳۹۸ عنوان شد و سرچشمه آن به اقدامات ارتش در سیل گلستان باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ارتش در راستای مسئولیت اجتماعی خویش و برای صیانت از شهروندان و هم میهنان همیشه آماده است. ما پس از سیل استان گلستان، با سیل خوزستان مواجه شدیم و ارتش حتی پیش از اقدامات مدیریت بحران کشور وارد عمل شد و همین نکات بود که مورد تایید و رضایت رهبری معظم انقلاب قرار گرفت.

آذریان یادآور شد: آخرین اقدامی که قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا انجام داد به یخبندان سال ۱۴۰۱ باز می‌گردد. ارتش در ساعات نخستین برف و یخبندان با کمک به نیروگاه مشهد برای تامین سوخت مورد نیاز مردم این شهر، در کنار دستگاه‌های امدادرسان بود و در تربت جام با شرایط اضطراری‌ای که داشت، تیپ ۳۸ زرهی این شهر به کمک مردم آمد تا وضعیت سامان پیدا کند.

وی افزود: اکنون نیز اقدامات ما در حوزه مردم یاری ادامه دارد و رسالت ارتش فقط در مواقع بحرانی نیست و ما همواره آماده خدمت به مردم عزیز هستیم.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا: عامل بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی سبب ترس در دشمن است

اتکای ارتش به توان رزمی و دانش بومی

امیر سرتیپ آذریان در بخش دیگری از گفت و گوی خود با نگاه به وضعیتی که ارتش از حیث وابستگی به غرب در پیش از انقلاب داشت اعلام کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشور، تخصص و کارشناسی وابسته نیست و اتکای ما به دانش بومی و دستاورد‌های ملی جوانان خودمان است.

وی نخبه پروری را از سیاست‌های دائمی ارتش عنوان کرد و افزود: پس از دفاع مقدس و با کمک سازمان جهاد خودکفایی ارتش و وزارت دفاع، اقدامات خوبی در حوزه تجهیز و تسلیح ارتش انجام شده است.

آذریان ادامه داد: الحاق بیش از ۱۰۰۰ عنوان تسلیحات نظامی به ساختار نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی توسط امیر فرماندهی محترم کل ارتش که با کمک شرکت‌های دانش بنیان و بهره مندی از توانایی‌های داخلی صورت گرفته است، نشان از عزم ما برای ارتقا توانمندی‌های بومی می‌باشد.

این فرمانده نیروی زمینی خاطرنشان کرد: در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش، شخصا شاهد آن بودم که بالگرد‌های هوانیروز در شب عملیات «هلی بورد» انجام دادند، به دشمن فرضی «تک» زدند و با شلیک موشک «شفق» امکان رزم شبانه را تنها با یک دوربین دید در شب که توسط صنایع نظامی ما در اصفهان تولید شده است فراهم آوردند.

وی تاکید کرد: در خراسان رضوی و برای اولین بار عملیات کنسرواسیون (ذخیره سازی طولانی مدت) تانک به دست متخصصان داخلی انجام گرفت تا نگرانی از بابت نگهداری ایمن ادوات نظامی نداشته باشیم.

سرتیپ آذریان در پایان و با تبریک مجدد روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم و فرماندهی معظم کل قوا و سایر سلسله مراتب نظامی کشور از عموم مردم ایران، به ویژه اهالی مشهد مقدس دعوت کرد در رژه روز ارتش که از ساعت ۷:۴۵ بامداد ۲۹ فروردین ماه و در بلوار نماز مشهد برپا می‌گردد شرکت نمایند و قوت قلبی برای سربازان و فرزندان ایران اسلامی باشند.

 

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تف به کرملین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
1
رضاااااااااااااااااااااااااااااا آذریان

شما از پس طالبان بر نمیاد ..
ارتش کجاست ؟
5 سرباز ایران رو لب مرز کشتن ولی شما هیچی به طالبان نگفتید.
دو روز بعدش فرماندتون از ازدیاد فرزند حرف میزنه
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->