ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آزادی ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در پویش سفیران آزادی مشهد

  • کد خبر: ۱۵۹۶۲۴
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
آزادی ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در پویش سفیران آزادی مشهد
جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد (پویش سفیران آزادی) امروز ۲۹ فروردین ماه با حضور خیرین مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این رویداد اظهار کرد: اگر جمعی از متمکنین حرکت‌های مانند این پویش را انجام دهند، دیگران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند، زیرا در دین به کمک به نیازمندان بسیار سفارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید زائران بیشتری به مشهد سفر کنند، افزود: اگرچه کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، اما همه اقدامات لازم صورت نگرفته است. باید برای زائرانی که وارد مشهد مقدس می‌شود چه برای خرید گردش، استراحت، درمان و... به طور کامل برنامه ریزی شود و در این زمینه صنف طلا و جواهر نیز می‌تواند کمک کند. اگر قطار، اتوبوس و... برای حضور زائران کم است، باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود و باید تلاش شود که زائران امام رضا (ع) بیشتر شود که این مساله برکت دارد. ائمه تاکید کرده اند هر چه می‌توانید زائر این امام رئوف را بیشتر کنید و این مساله باید پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: دهه سوم ماه مبارک رمضان از دو دهه اول و دوم فضیلت بیشتری دارد. یکی از اسامی روز قیامت یوم الحسره یا یوم الندامه است باید از امام رضا (ع) در این شب‌ها کمک بخواهیم تا در روز قیامت جز افرادی که اظهار حسرت و ندامت می‌کنند، نباشیم. ماه رمضان ماه تسویه حساب است. در دعا‌های ماه رمضان مطالبات انسان با خدا تسویه حساب می‌شود.

 اشتغال پایدار هر زندانی بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد نیز در این رویداد گفت:  پویش سفیران آزادی در مشهد برای اولین بار در ۲۹ / ۱ / ۱۴۰۱ آغاز شد. در آن زمان مقرر شده بود که ستاد دیه زندانیان غیر عمد، ۶ نفر را آزاد کند، اما با همت صنف طلا و جواهر ۶۵ نفر آزاد شدند. از سال گذشته تاکنون حدود ۱۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد به همت صنف طلا، جواهر و نقره مشهد آزاد شدند که از این تعداد 5 نفر از همکاران خودمان هستند که ۲ نفر آزاد و ۳ نیز نفر مراحل پایانی کارشان در حال انجام است و دو هفته آینده آزاد خواهند شد.

وی افزود: این پویش دوباره در بیست و هفتم ماه رمضان سال آینده اجرا می‌شود. این حرکت مردمی بوده و در شهر ما به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امید است در سایر شهر‌ها نیز اجرا و به یک سنت بدل شود.

در ادامه علیرضا نبی، موسس بنیاد خیریه دکتر نبی و موسس کارخانه زیتون آرشیا اظهار کرد: وقتی زندانیان از زندان آزاد می‌شوند با مشکل اشتغال مواجه هستند، زیرا انسانی که سو پیشینه دارد، عملا جایگاهی در جامعه ندارد. امروز برای یک فرد عادی سخت است که در جامعه شغل پیدا کند، چه برسد به اینکه سو پیشنه داشته باشد. در عین حال ما با ستاد دیه همکاری لازم را انجام داده تا افرادی که از زندان آزاد می‌شوند، اشتغالشان را تحت پوشش قرار دهیم. اشتغال پایدار هر زندانی بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی افزود: برای هر زندانی جرایم غیر عمد که با مقادیر جمع شده در گلریزان این جلسه آزاد شود، اشتغال ایجاد می‌کنیم.

گفتنی است؛ پیش‌بینی می‌شود با مبالغ جمع آوری شده در این مراسم 200 زندانی جرایم غیر عمد آزاد شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->