رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | خراسان رضوی سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟
سرخط خبرها

زندانیان نیازمند جرائم نقدی، امسال هم چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند

  • کد خبر: ۱۵۸۲۷۴
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
زندانیان نیازمند جرائم نقدی، امسال هم چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند
امسال هم مردم روزه‌دار استان و شهر مشهد در کنار انجام فرایض مهم دینی این ماه عزیز، هر محفل و مجلسی را به گل‌ریزان آزادی نیازمندانی تبدیل کرده‌اند که به ناچار و از سر نداری، راه آزادی به رویشان بسته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، غفلت پای خیلی‌هایشان را به زندان باز کرده و حتی بعضی‌هایشان فقط برای چند میلیون تومان، پشت میله‎های سرد و خاکستری محبس، میان زمین و آسمان معلق مانده‌اند. زندانیان جرائم غیرعمد این روز‌ها و با آمدن ماه رمضان دوباره چشمشان به در‌های ندامتگاه‌های شهر دوخته شده است تا شاید رحمت خدا به واسطه دست‌های مهربان و خیرخواه مردمان این دیار به یاری‌شان آید و قفل زندان را برایشان بگشاید. امسال هم مردم روزه‌دار استان و شهر مشهد در کنار انجام فرایض مهم دینی این ماه عزیز، هر محفل و مجلسی را به گل‌ریزان آزادی نیازمندانی تبدیل کرده‌اند که به ناچار و از سر نداری، راه آزادی به رویشان بسته شده است.

به گفته مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌رضوی، در سال گذشته ۵۵۹ نفر زندانی نیازمند این استان که به سبب جرائم مالی غیرعمد پایشان به زندان باز شده بود، با یاری و همراهی مردم خداجو آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده پیوستند که از این میزان ۲۶ نفر زن و ۵۳۳ نفر مرد بوده‌اند.

رشد ۲ برابری گذشت شاکیان

جواد غفاریان طوسی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا مبلغ بدهکاری این تعداد زندانی را بیش از ۲۰۰‌میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: درهمین‌راستا گذشت شاکیان از بدهی محکومان جرائم مالی در جریان پرونده آزادی زندانیان نیازمند استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن، رشد دوبرابری داشته است.
او اضافه کرد: از این میزان نزدیک به ۱۰۰‌میلیارد تومان به واسطه بخشش و گذشت افراد به ثبت رسیده، حال آنکه این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۴۵‌میلیارد تومان بوده است.

۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌رضوی به ارائه تسهیلات مالی برای رهایی این تعداد زندانی هم اشاره کرد و گفت: به‌همین‌منظور در سال گذشته نزدیک به ۲۲‌میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای آزادی زندانیان نیازمند اختصاص پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: همچنین از مجموع مبلغ بدهی زندانیان جرائم مالی، ۴۰ میلیارد تومان اعسار پذیرفته و به قسط تبدیل شده است که به این فرایند اعسار به تقسیط هم گفته می‌شود. از سوی دیگر خود زندانیان نیز برای کسب رضایت شکات فعالیت‌هایی داشته‌اند و تقریبا حدود ۴۳ میلیارد تومان توسط بستگان آن‌ها و همچنین کمک‌های بلاعوض ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌رضوی تأمین شده است.

۶۲۳ زندانی نیازمند

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌رضوی همچنین به وجود ۶۲۳ زندانی جرائم مالی و نیازمند در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: رقم متوسط بدهی این افراد حدود ۱۰۰‌میلیون تومان است و امیدواریم با یاری خیران و نیکوکاران استان، این تعداد نیز هرچه سریع‌تر به آغوش جامعه بازگردند.

غفاریان‌طوسی به برپایی ۲۷ آیین گل‌ریزان آزادی زندانیان نیازمند در استان اشاره کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال طبق سال‌های گذشته آیین‌های گل‌ریزان ویژه آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه در ۱۰ شهرستان دارای زندان استان خراسان‌رضوی برگزار خواهد شد.

او پویش «مشهد مهربان» را یکی از مهم‌ترین پویش‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برشمرد و بیان کرد: همچنین ۱۴ تا ۱۵ آیین گل‌ریزان در مشهد با همراهی عموم شهروندان مشهدی و یاری مجموعه‌هایی همچون شورای اجتماعی محلات، هیئات مذهبی، اصناف و ادارات تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->