سرخط خبرها

وزیر علوم: نظام ایده‌ها و نیازها در وزارتخانه راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۰۴۲۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
وزیر علوم: نظام ایده‌ها و نیازها در وزارتخانه راه‌اندازی می‌شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی نظام ایده‌ها و نیازها در وزارت علوم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز چهارم اردیبهشت ماه در جلسه شورای عالی لرستان، اظهار کرد: آمایش آموزش عالی کار راحتی نیست، اما راهی جز تحقق آن نداریم.

وی در خصوص آمایش آموزش عالی، افزود: به جایی رسیدیم که مقام معظم رهبری در این راستا به ما تذکر دادند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نباید عمر بچه‌های مردم را تلف کرد، اضافه کرد: بخشی از آموزش عالی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌شود باید حساب کتاب داشته و نگاه به آموزش عالی دولتی و غیردولتی متفاوت باشد.

زلفی‌گل با بیان اینکه برای دانشگاه فرهنگیان نگرانم مبادا توسعه دانشگاه فرهنگیان به سمتی رود که به دانشگاه پیام نور سال‌های گذشته تبدیل شود و باید به سمتی سوق داده شود که رشته‌های بین رشته‌ای راه‌اندازی کند، تصریح کرد: حواسمان باشد به گونه‌ای حرکت نکنیم که شعبه‌هایی از دانشگاه فرهنگیان تشکیل و به معضل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در لرستان همه مدیران کلان استان عضو هیات علمی دانشگاه هستند و این امر کار را برای شما راحت‌تر می‌کند، افزود: دو نفر از فرزندان این دیار نقش کلیدی در وزارت علوم دارند و می‌توان از این ظرفیت برای لرستان استفاده کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه لرستان نظیر سرای دانشجویی و دانشکده‌ها در اولویت قرار گیرند تا اعتبار لازم را بتوانند در سفر هیات دولت به استان اخذ کنند، تصریح کرد: دانشگاه برای اخذ ماده ۲۳ سالن ورزشی دانشجویان و نشاط یاوران علمی اعضای هیات علمی اقدام کند.

زلفی گل از تهیه اطلس جامع دانشگاه‌های لرستان استقبال کرد و گفت: این طرح را در کل کشور انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها راه‌اندازی شده است و تمامی موضوعات تحقیقاتی و نیاز‌های کشور در آن ثبت می‌شود، افزود: این سامانه بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام کارکرد مختص به خود را دارند.

وی بیان کرد: باید در دانشگاه هر دانشجویی در هر زمینه‌ای که علاقمند است کسب مهارت کرده و از جغرافیای فوق برنامه خود استفاده کند.

زلفی‌گل افزود: هرچقدر نهاد رهبری با معاونت فرهنگی تعامل داشته باشد در آن جامعه نشاط دانشجویی بیشتری نمود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نقش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها موثر است، اظهار کرد: آموزش عالی کشور باید مهارتی باشد.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه برای کارورزی رشته‌های دامپزشکی به صورت ویژه مسئله را پیگیر خواهم شد، افزود: توجه به مزیت‌های نسبی لرستان ضروری است، اما نباید خود را به این مزیت‌های نسبی استان محدود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه مزیت‌ساز است و باید مزیت‌های جدید را خلق کرد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مزیت‌هایی که در لرستان وجود ندارد را ایجاد کنیم.

زلفی گل با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های دانشگاه ایجاد آرمان‌های جدید است، تصریح کرد: دانشگاه به ما قدرت فرازمینی و فرا مکانی می‌دهد و اینکه خود را در مزیت‌های نسبی محدود کنیم درست نیست و باید فراتر از آن‌ها گام برداریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->