موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد
سرخط خبرها

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند

  • کد خبر: ۱۶۰۴۳۲
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: برای تحقق دیپلماسی علمی که یکی از اولویت‌های کاری وزارت علوم است برای مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری چندین کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: یکی از این کار‌ها این است که مجلات علمی دانشگاه‌ها تحت نمایه‌های علمی دربیایند و در نهایت زمین بازی ایجاد کنیم تا محققان دیگر کشور‌ها در مجلات علمی کشور یافته‌ها و داده‌های پژوهشی خود را منتشر کنند.

اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در شیراز

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه راه دیگر این است که زمینه رفت و آمد بین دانشمندان داخل را به خارج کشور و برعکس تسهیل کنیم، افزود: برای تحقق این امر آیین‌نامه‌های تعاملات علمی ملی و بین‌المللی را تدوین و در دستور کار قرار دادیم تا در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد آن را مطرح خواهیم کرد.

زلفی‌گل بیان کرد: برای همه دانشگاه‌ها در این اجلاس مصوب خواهیم کرد که اساتید دانشگاه‌ها خارج از تقویم آموزشی (تابستان و تعطیلات عید) هر عضوی از دانشگاه خواست داخل کشور کلاس یا کارگاهی برگزار کند برای فرصت مطالعاتی و استفاده از آزمایشگاه‌ها براساس این آیین‌نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی تسهیل می‌شود.

پذیرش دانشجویان خارجی در دستور کار وزارت علوم

وی در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی گفت: این موضوع در دستور کار وزارت علوم است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آیین‌نامه اعطای مجوز به موسسات پذیرش دانشجو هم مصوب شده که برای پذیرش دانشجویان خارجی تسهیل کنند و دانشگاه لرستان با توجه به رشته‌هایی ظرفیتی که دارد می‌تواند از این امکان استفاده کند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کشور تحصیل می‌کنند بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند که عمده آنان از کشور‌های همسایه نظیر عراق و افغانستان هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->