تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

فعالیت ۱۱ مرکز شیمی درمانی سرپائی در شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۶۰۴۳
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
فعالیت ۱۱ مرکز شیمی درمانی سرپائی در شهر مشهد
پیشگیری و کنترل سرطان از مهمترین رویکرد‌های این معاونت به شمار می‌رود و ساخت ۵ مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در مناطق زیر پوشش دانشگاه از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بازدید از بیمارستان امید مشهد با بیان اینکه مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، شهید هاشمی نژاد، امید، شهید مدرس کاشمر و موسی بن جعفر قوچان ساخته شده است خاطرنشان کرد: ساخت و استانداردسازی شیمی درمانی در بیمارستان‌های امید، شهید هاشمی‌نژاد، موسی بن جعفر قوچان، شهید مدرس کاشمر و کلینیک ویژه بیمارستان امام‌رضا (ع) از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه سرطان دومین علت مرگ ومیر در کشور محسوب می‌شود و کنترل و پیشگیری از آن از اهمیت به سزائی در سیستم بهداشت و درمان برخوردار است، تصریح کرد: سالانه ۸۵۹۱ نفر در استان به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۴۹ درصد زنان و ۵۱ درصد مردان هستند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پستان، معده، پروستات، کولورکتال، پوست (غیر ملانوما) را از شایعترین سرطان‌ها در استان برشمرد و گفت: معده، پوست (غیر ملانوما)، کولورکتال وپروستات از شایعترین سرطان‌ها در مردان و پستان، کولورکتال، با محل اولیه نامشخص، پوست (غیر ملانوما) و معده از شایعترین سرطان‌ها در مردان به شمار می‌رود.


دکتر بدیعی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب شرق کشور نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمات درمانی سرپائی و بستری به بیماران مبتلا به سرطان دارد، اظهار کرد: علاوه بر بیمارستان‌های امید، دکتر شیخ، امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید هاشمی نژاد، موسی بن جعفر قوچان و شهید مدرس کاشمر در بیمارستان رضوی و مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا نیز این خدمات به بیماران تحت پوشش دانشگاه و استان‌های همجوار ارائه می‌شود. همچنین ۱۱ مرکز شیمی درمانی سرپائی در بخش خصوصی نیز در شهر مشهد فعال می‌باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی از مدیران این حوزه با حضور در بیمارستان امید، ضمن عیادت از بیماران بستری، در جریان اقدامات انجام شده و روند ارائه خدمات در این مرکز قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->