«فورد در برابر فراری» در شبکه نمایش روایت یک جدایی «در انتهای شب» پخش مسابقه «قهرمان» از تلویزیون پایان نگارش فیلم نامه سریال «محله چینی‌ها» دیوید فینچر «زندگی و زندگی» در راه روسیه حسن پورشیرازی بهترین بازیگر جشنواره ترانسیلوانیا شد حکایت ۳ عابر و جهان بینی برعکس پیرمرد نابینا درباره قدرت الله ایزدی، کمدین اصفهانی که عشق امام رضا(ع) زندگی‌اش را دگرگون کرد مینی‌بوس تبلیغاتی نگاهی به نمایشگاه «وضوح ناقص» در نگارخانه آسمان مشهد | آدم‌هایی که خودشان را به یک شیشه نازک مات نزدیک می‌کنند معرفی اعضای هیئت داوری بخش عکس جشنواره «مهروشید» + اعلام اسامی راه‌یافتگان روکشی مهوع با رنگ‌های شاد! | درباره «سال گربه» فیلم جدید مصطفی تقی زاده جزئیات فروش سینما‌های خراسان رضوی در خرداد ماه ۱۴۰۳+اینفوگرافی مادری که خودش ناف را قیچی می‌زند نقد و بررسی کتاب «زبان اینترنتی فارسی» معرفی نامزد‌های ایرانی جایزه آلما مقایسه دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره فرهنگ و ادبیات حادثه وحشتناک برای «حمیدرضا ترکاشوند» خوانند‌بازیگر «کوچه عاشقی» روی صحنه
سرخط خبرها

رونق سینما‌های خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر: ۱۶۰۶۵۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
رونق سینما‌های خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان
سینما‌های خراسان‌رضوی در فروردین ۱۴۰۲ که با ایام ماه رمضان هم زمان شده بود، فروش مطلوبی داشتند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ اولین ماه از سال ۱۴۰۲ که با ایام ماه مبارک رمضان نیز هم زمان شده بود، با فروش نسبتا خوب سینما‌های استان به پایان رسید. براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در این ماه ۲۶۴ هزار و ۲۹۳ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند و فروش ۱۱ میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومانی را برای سینما‌ها رقم زدند؛ فروشی که بخش عمده اش به استقبال کم نظیر تماشاگران از فیلم «فسیل» برمی گردد.

در واقع «فسیل» با جذب تعدادی زیادی از تماشاگران نه تنها فاصله خودش را با سایر آثار روی پرده زیاد کرد، بلکه توانست باعث رونق سینما‌ها در ماه رمضان شود؛ ماهی که در سال‌های گذشته، ماه رکود سینما‌ها محسوب می‌شد. در ادامه نگاهی داشته ایم به فروش فیلم‌های روی پرده در نخستین ماه سال ۱۴۰۲.

صدر نشینی «فسیل»

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی که از نوروز امسال روی پرده سینما‌ها رفته، با همراه کردن ۱۷۷ هزار و ۴۲۳ مخاطب به فروش ۷ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومانی دست پیدا کرده و در صدرجدول قرار گرفته است. این فیلم کمدی روایتگر ماجرا‌هایی از زندگی سه خواننده در دهه ۵۰ است که با گذر زمان مسیر زندگی هرکدام از آن‌ها تغییر می‌کند. بهرام افشاری، هادی کاظمی و ایمان صفا از جمله بازیگرانی هستند که در «فسیل» به ایفای نقش پرداخته اند. اگر استقبال تماشاگران و فروش خوب «فسیل» ادامه داشته باشد، شاید این فیلم بتواند رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کند.

۲۲ هزار مخاطب برای «عروس خیابان فرشته»

در رتبه دوم جدول فروش فیلم «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا قرار گرفته است؛ فیلمی که با صدرجدول فاصله‌ای شش میلیاردی دارد و به هیچ وجه برای «فسیل» تهدیدی محسوب نمی‌شود.
«عروس خیابان فرشته» در فضای کمدی ساخته شده و از حضور بازیگرانی، چون مهراوه شریفی نیا، عاطفه رضوی، علیرضا جعفری و پوریا پورسرخ بهره گرفته است. در ماه فروردین حدود ۲۲ هزار مخاطب به تماشای این فیلم نشسته اند و فروش ۸۶۵ میلیون تومانی را برای آن رقم زده اند.

موفقیت «غریب» در گیشه

«غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که در ایام نوروز انتظارات را برآورده نکرده و از فیلم هایی، چون «بخارست» و «ملاقات خصوصی» کمتر فروخته بود، در ادامه اکرانش توانست این آثار را پشت سر بگذارد و با فروش ۷۵۵ میلیون تومانی، رتبه سوم جدول را از آن خود کند. این فیلم که بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی او را به تصویر می‌کشد، نخستین بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت اکران شد. بابک حمیدیان در این فیلم نقش شهید بروجردی را ایفا می‌کند و مهران احمدی، هنرمند خراسانی، و رحیم نوروزی دیگر بازیگران این اثر هستند.

سقوط «بخارست»

فیلم کمدی «بخارست»، ساخته مسعود اطیابی که در جدول فروش نوروز در رتبه دوم قرار گرفته بود، در ادامه با کاهش مخاطب روبه رو شد و به رتبه چهارم سقوط کرد. به نظر می‌رسد این فیلم که از ۲۴ آبان روی پرده سینما‌های کشور رفته است، با اضافه شدن آثار جدید، آخرین روز‌های اکرانش را پشت سر می‌گذارد و مانند «انفرادی»، دیگر ساخته اطیابی، شانس این را ندارد که برای مدت طولانی روی پرده سینما‌ها باقی بماند. «بخارست» با بازی بازیگرانی، چون پژمان جمشیدی، حسین یاری و امیرحسین آرمان در ماه فروردین حدود ۱۵ هزار تماشاگر را با خود همراه و به فروش ۶۶۳ میلیون تومانی دست پیدا کرد.

ادامه استقبال از «ملاقات خصوصی»

در رتبه پنجم جدول فروش، فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»، اولین ساخته امید شمس، قرار گرفته است؛ فیلمی اجتماعی با بازی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا که از ۱۳ دی اکرانش را در سینما‌ها آغاز کرده است و همچنان مخاطب دارد. «ملاقات خصوصی» اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و شانس کسب سیمرغ مردمی این رویداد را داشت، ولی درنهایت این سیمرغ از میان جوایز حذف شد. فیلم امید شمس در ماه فروردین با همراه کردن ۱۲ هزار و ۶۴۴ مخاطب به فروش ۵۷۴ میلیون تومانی دست پیدا کرد.

۲ فیلم کودک و ۲ فیلم کمدی در جایگاه ششم تا نهم

در رتبه ششم فیلم «خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی با بازی سیامک انصاری و فرهاد اصلانی قرار گرفته است. این فیلم با وجود آنکه فضایی کمدی دارد، آن چنان که باید در گیشه موفق نبوده و فروشش در فروردین ۱۴۰۲ نیز ۳۱۵ میلیون تومان اعلام شده است. فیلم کودک و نوجوان «لوپتو»، ساخته عباس عسکری، با جذب ۳ هزار و ۱۷۱ مخاطب و فروش ۱۱۲ میلیون تومانی در رتبه هفتم جدول فروش فروردین قرار گرفته است. این اثر که عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم کودک سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده بود، از المان‌های بومی ایرانی در روایت داستانش بهره گرفته است.

فیلم کمدی «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی نیز که از ۲۱ دی روی پرده سینما‌های کشور رفته با جذب ۲ هزار و ۵۰۶ مخاطب و فروش ۱۱۱ میلیون تومانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است. از بازیگران این فیلم می‌توان به ویشکا آسایش، پیمان قاسم خانی، سارا بهرامی و رامبد جوان اشاره کرد. فیلم «جزیره فضایی (تورنادو ۲)» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و با بازی اکبر عبدی هم رتبه نهم جدول فروش فروردین را کسب کرده است. در ماهی که گذشت ۲ هزار و ۳۹۵ نفر به تماشای «جزیره فضایی» نشسته اند و فروش هشتاد میلیون تومانی را برای آن رقم زده اند.

رتبه‌های ۱۰ تا ۱۲ برای ۳ فیلم جدید

فیلم «جنگ جهانی سوم»، جدیدترین ساخته هومن سیدی که از حضور محسن تنابنده بهره گرفته، از ۲۶ فروردین اکرانش را در سینما‌ها آغاز کرده است؛ فیلمی که چند روز پیش از آنکه روی پرده برود، نسخه غیر رسمی اش در فضای مجازی منتشر شد. شاید همین موضوع نیز بر فروش این فیلم تأثیرگذاشته است. «جنگ جهانی سوم» در مدت زمان کوتاه اکرانش با جذب ۱۸۵۷ مخاطب در سینما‌های استان به فروش ۷۳ میلیون تومانی دست پیدا کرده و در جایگاه دهم قرار گرفته است.

«آهنگ دو نفره»، ساخته آرزو ارزانش که از ۲۹ فروردین روی پرده سینما‌ها رفته، در سه روز اول اکرانش ۵۲۰ مخاطب را با خود همراه کرده و با فروش ۲۱ میلیون تومانی، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است. این فیلم که در فضای کمدی ساخته شده محصول سال ۱۳۹۹ است و از بازیگران آن می‌توان به فرزاد فرزین، احمد مهران فر و امیرحسین رستمی اشاره کرد.

رتبه دوازدهم جدول فروش هم به دیگر فیلم جدید اکران سینماها، «سه کام حبس»، اختصاص دارد. این فیلم اجتماعی را سامان سالور کارگردانی کرده است و در آن بازیگرانی، چون محسن تنابنده و پریناز ایزدیار به ایفای نقش پرداخته اند. «سه کام حبس» نخستین بار در سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از سه سال از ۳۰ فروردین روی پرده رفته است. فروش «سه کام حبس» در دو روز اول اکرانش در خراسان رضوی ۱۸ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بوده است.

پایان اکران «پسر دلفینی» و «پالتو شتری»

پویانمایی «پسر دلفینی»، ساخته محمد خیراندیش که از ۲ شهریور روی پرده سینما‌ها رفته است، در آخرین ماه اکرانش ۳۶۷ مخاطب را به سینما‌ها کشاند و به فروش ۱۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان دست پیدا کرد. «پسر دلفینی» داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی دارد و یکی از پویانمایی‌های موفق کشورمان محسوب می‌شود. این پویانمایی در فروردین ۱۴۰۲ در رتبه سیزدهم جدول فروش قرار گرفت.

رتبه چهاردهم جدول فروش به فیلم «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی اختصاص دارد؛ فیلمی که از بهمن سال گذشته اکرانش را در سینما‌ها آغاز کرد، اما نتوانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. همین موضوع نیز باعث شده است اکرانش بعد از گذشت تنها سه ماه در سینما‌های استان پایان یابد. در ماه فروردین ۱۶۹ مخاطب به تماشای «پالتو شتری» نشستند و فروش ۶ میلیون و ۸۶۰ هزارتومانی را برای آن به ارمغان آوردند.

اکران ناامیدکننده ۳ فیلم جدید

فیلم کودک و نوجوان «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی و با بازی پژمان بازغی که از آثار اکران نوروزی سینما‌ها محسوب می‌شود، در یک ماه اکران خود تنها ۱۲۲ مخاطب را به سینما‌ها کشانده است. این فیلم با فروش چهار میلیون تومانی، رتبه پانزدهم جدول فروش را به خود اختصاص داده است. «دسته دختران»، ساخته منیر قیدی، و «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان نیز که از ۳۰ فروردین روی پرده سینما‌ها کشور رفته اند، شروع ناامید کننده‌ای داشته اند و پایین‌تر از دیگر فیلم‌های جدید اکران سینماها، در رتبه‌های شانزدهم و هفدهم قرار گرفته اند.

«دسته دختران» از آثار به نمایش درآمده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر است. در این فیلم که راوی مقاومت و ایثار زنان در روز‌های پرتلاطم ابتدایی جنگ است، بازیگرانی، چون نیکی کریمی، فرشته حسینی، پانته آ پناهی‌ها و هدی زین العابدین به ایفای نقش می‌پردازند.

«دسته دختران» در دو روز آغازین اکرانش ۶۰ مخاطب را با خود همراه کرده که فروش ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومانی را برای آن رقم زده اند. فیلم کودک و نوجوان «بابا سیبیلو» با بازی بهاره رهنما و امیرحسین صدیق نیز نتوانسته به فروش بیش از ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان دست پیدا کند. البته باید در نظر داشت سالن‌هایی که «دسته دختران» و «بابا سیبیلو» را نمایش می‌دهند، انگشت شمار هستند که انتظار می‌رود با پایان اکران چند فیلم تعداد سالن‌های آن‌ها در ماه اردیبهشت افزایش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->