تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

کودک‌آزاری، در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی

  • کد خبر: ۱۶۰۸۳۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کودک‌آزاری، در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی
تماس‌های مردمی با اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی در نوروز امسال ۱۰‌درصد کاهش یافته است.

آرزو مستأجر حقیقی | شهرآرانیوز؛ «از نخستین روز فروردین تا هفدهم همین‌ماه، ۵۱۲ مورد گزارش در خراسان‌رضوی در تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی ثبت شده که از این رقم، ۶۷‌درصد تماس‌ها فقط مربوط به مشهد بوده است.» این آمار را معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا اعلام و اظهار کرد: میزان تماس‌ها در نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

البته آسیب‌های اجتماعی، حوزه وسیعی را در جامعه در برمی‌گیرد که اورژانس اجتماعی بهزیستی متولی رسیدگی به بخشی از این آسیب‌هاست. شهره شاهرودی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در‌این‌باره اظهار کرد: برای مثال در نوروز امسال، کودک‌آزاری ۱۷‌درصد، همسرآزاری ۱۶‌درصد، خودکشی ۱۳‌درصد، اختلافات حاد خانوادگی ۶‌درصد، فرار از منزل ۲‌درصد، سالمندآزاری ۲‌درصد و معلول‌آزاری ۵/۱‌درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی استان را به خود اختصاص داده است. به روایت این آمارها، بیشترین تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری بوده است.

انجام ۲۰۷ مأموریت نوروزی

از معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی درباره چگونگی پیگیری این موارد در تماس با تلفن ۱۲۳ پرسیدیم و او پاسخ داد: اورژانس اجتماعی در موارد بسیار بحرانی که خطر مرگ زندگی فرد را تهدید می‌کند، در لحظه و آنی اقدام و تیم سیار خود را در کمترین زمان ممکن به محل اعزام می‌کند. بدین ترتیب، تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی ۲۰۷ مأموریت در ایام نوروز امسال در استان انجام داده‌ا‌ند که پنجاه مورد آن مربوط به شهر مشهد بوده است. به‌عبارتی بیش از ۴۰‌درصد تماس‌ها در استان نیاز به اعزام خودرو‌های تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل داشته است.

شاهرودی ادامه داد: وقتی مشکل در محل برطرف شود، پرونده مختومه می‌شود. در‌غیر‌این‌صورت این مشکل به سطح دیگر خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی یعنی «مرکز مداخله در بحران» ارجاع داده می‌شود. خدمات مرکز مداخله در بحران بهزیستی نیز به دو صورت سرپایی و خوابگاهی به مددجویان ارائه می‌شود. در نوع سرپایی، خدمات شامل مشاوره و مداخله در بحران است. خدمات نوع خوابگاهی نیز به افرادی ارائه می‌شود که امنیت و شرایط ماندن در خانه را ندارند. در‌این‌راستا ۲۵‌درصد از گزارش‌های نوروزی امسال استان به مرکز مداخله در بحران برای پیگیری و در صورت لزوم پذیرش در خوابگاه اورژانس اجتماعی اعلام شد که در نهایت ۵‌درصد آن‌ها نیاز به استفاده از خدمات خوابگاهی بهزیستی استان داشتند.

به گفته این مقام مسئول، بخشی از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی در موارد گزارش‌شده، به‌خصوص مواردی که فوریت کمتری دارند، به‌صورت تلفنی ارائه شده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: اورژانس اجتماعی به فراخور نوع کار و مسئولیتی که دارد، در ایام نوروز نیز همچون دیگر ایام سال در خدمت هم‌وطنان بود. البته باتوجه به اهمیت خدمات‌رسانی به زائران و مسافران و به منظور مداخله در بحران‌های اجتماعی، اورژانس اجتماعی استان در همه تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل بود. به‌طور‌مثال تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی در این ایام در مبادی ورودی شهر‌های استان، پایانه‌ها و دیگر مسیر‌های تردد مسافران و زائران مستقر بودند و ضمن استقبال از آنان با حضور در شهر و مناطق پرجمعیت در صورت نیاز، خدمات تخصصی و مشاوره ارائه کردند. بدین ترتیب این خدمات نه تنها در مشهد، بلکه در همه شهرستان‌های استان، به‌ویژه شهرستان‌هایی که بیشتر در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارند -همچون قوچان، چناران و تربت‌حیدریه- ارائه شد.

او افزود: اکنون بیست شهرستان خراسان‌رضوی مرکز اورژانس اجتماعی دارند. همه تماس‌های شهروندان ساکن در استان با خط تلفن ۱۲۳ نیز توسط کارشناسان در شهر مشهد پاسخ داده می‌شود و سپس این گزارش‌ها برای پیگیری به مرکز اورژانس اجتماعی یا اداره بهزیستی آن شهرستان ارجاع داده می‌شود.
شاهرودی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی، یکی از خطوط اورژانسی کشور با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله و خدماتش را به صورت ۲۴‌ساعته و رایگان ارائه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->