اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

افزایش تماس‌های مرتبط با کودک‌آزاری در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۶۷۵۸
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
افزایش تماس‌های مرتبط با کودک‌آزاری در خراسان رضوی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی با اشاره به آمار تماس‌های مربوط به کودک‌آزاری در سامانه اورژانس اجتماعی، از افزایش تعداد تماس‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهره شاهرودی با اعلام این خبر گفت: بهزیستی عمدتا آمار‌های کودک‌آزاری را منتشر نمی‌کند؛ زیرا آمار‌ها دقیق نیست و اشکال بررسی موارد کودک‌آزاری هم متفاوت است.

وی ادامه داد: با این حال باید تصریح کرد طی ۲ سال اخیر و در بازه‌های زمانی ۶ تا ۸ ماه نخست سال، روند رو به رشد نداشته‌ایم و آمار ما براساس تعداد تماس‌های اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است.

شاهرودی تصریح کرد: تعداد تماس‌های دریافتی اورژانس اجتماعی در امسال تاکنون ۲۷۰۰ تماس است؛ یعنی ۲۰۰ تماس بیشتر از مدت مشابه در سال ۱۴۰۰. این در حالی است که برخی آمار‌ها به بهزیستی ارجاع نمی‌شود و نهاد‌هایی مانند دادستانی یا نیروی انتظامی در برخی موارد خودشان ورود می‌کنند و احتیاجی به مداخله اجتماعی اورژانس نیست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به علل شایع کودک‌آزاری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌ها در وهله اول مربوط به مسامحه و غفلت والدین است و پس از آن موارد آزار جسمی و نهایتا جنسی قرار دارد.

شاهرودی افزود: بهزیستی ضمن رسیدگی به مشکلات ارجاع‌شده به اورژانس، تنها به کودک و کودک‌آزاری نگاه نمی‌کند؛ بلکه بر آن است تا با تمرکز بر خانواده کودک، آسیب پیش‌آمده را درون خانواده بررسی و رفع کند.

وی به موارد مداخله اجتماعی اشاره و توضیح داد: سطح‌های مداخله متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که اگر تیم تشخیص مداخله سریع بدهد، تیم‌های اورژانس سیار به محل اعزام می‌شوند و مداخله را انجام می‌دهند. برخی مواقع نیز مددکار تشخیص می‌دهد مورد اعلامی اورژانس نیست و نیاز به تعمق و بررسی بیشتر دارد تا مشکل برطرف شود. برای این منظور، اورژانس اجتماعی حداقل ۵ جلسه مداخله درمانی و روانی برای کودک آزاردیده در نظر می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->