سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

مردی با فروش گوشت‌های آلوده در مشهد میلیاردر شد + عکس

  • کد خبر: ۱۶۰۸۶۷
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
مردی با فروش گوشت‌های آلوده در مشهد میلیاردر شد + عکس
با لو رفتن مرکز بسته بندی ضایعات و گوشت‌های غیربهداشتی در مشهد مشخص شد که یک تبعه خارجی ضایعات گوشتی را از برخی کشتارگاه‌ها خریداری می‌کند و سپس آن‌ها را در بسته‌های مارک دار با کد بهداشتی در مراکز غذایی مانند رستوران، آشپزخانه، کبابی و... توزیع می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: در پی گزارش‌های مردمی به نیرو‌های انتظامی مبنی بر رفت و آمد‌های مشکوک به منزلی در منطقه پنجتن مشهد، موضوع به طور ویژه در دستور کار عوامل کلانتری پنجتن قرار گرفت.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به اهمیت موضوع گروه تخصصی نیرو‌های تجسس به تحقیق نامحسوس پرداختند و دریافتند که در این مکان گوشت‌های فاسد و آلوده بسته بندی می‌شود. رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی پس از تایید و اطمینان از فعالیت‌های مجرمانه غیرقانونی و خطرناک، بی درنگ مراتب را به مقامات قضایی اطلاع دادند و سپس به همراه گروهی از کارشناسان شبکه بهداشت وارد عمل شدند. در این عملیات ضربتی یک تبعه خارجی ۳۸ ساله به همراه فرزندش در حالی دستگیر شدند که مشغول بسته بندی گوشت‌های غیربهداشتی و ضایعات مرغ بودند.

مردی با فروش گوشت‌های آلوده در مشهد میلیاردر شد + عکس

سرهنگ نگهبان در ادامه این گفت وگوی اضافه کرد: در بازرسی از سمت پیلوت ساختمان ۲ طبقه که به عنوان کارگاه قطعه بندی استفاده می‌شد، بوی تعفن و مشمئزکننده شدیدی به مشام می‌رسید به طوری که ماموران توان بازرسی محل را نداشتند با وجود این و با به کارگیری تجهیزات پلیسی، حدود ۲۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ (گوشواره‌های مرغ که مصرف انسانی ندارد) داخل ۲ دستگاه یخچال کشف شد که یکی از آن‌ها خراب بود و خونابه‌های زیادی از زیر یخچال‌ها بیرون می‌زد.

وی یادآور شد: در ادامه بازرسی که مگس‌های زیادی در اطراف گوشت‌های آلوده پرواز می‌کردند، حدود ۲۰۰ کیلوگرم پلاستیک مارک دار با کد بهداشتی مربوط به یکی از شرکت‌های توزیع گوشت کشف شد که از ۴ سال قبل فعالیت آن تعطیل شده بود.

فرمانده انتظامی مشهد، با اشاره به کشف دستگاه‌های بسته بندی، چرخ گوشت، باسکول بزرگ و تعدادی لوازم قطعه بندی گوشت افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این متهم ۳۸ ساله تبعه افغانستان از چند سال قبل در چنین فعالیت‌های غیرقانونی نقش دارد و با تهیه ضایعات از برخی کشتارگاه‌ها به مبالغ ناچیز، آن‌ها را درون پلاستیک‌های مارک دار بسته بندی می‌کند و سپس با استفاده از یک دستگاه وانت پراید به رستوران‌ها و دیگر مراکز غذایی حمل می‌کند و به مشتریان خود می‌فروشد.

مقام ارشد قضایی مشهد با تاکید بر شناسایی رستوران‌ها و مراکز غذایی متخلف که ضایعات و گوشت‌های آلوده را خریداری کرده اند، افزود: با توجه به این که سلامت شهروندان با توزیع و مصرف این گونه ضایعات گوشتی به خطر افتاده است، پلیس با حمایت‌های قضایی به طور گسترده و دقیق همه عوامل مرتبط با این اقدامات مجرمانه را شناسایی و به دستگاه عدالت معرفی می‌کند.

سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: تحقیقات بیشتر پلیس نشان داد متهم دستگیر شده قبلا در یکی از شرکت‌های توزیع مرغ فعالیت می‌کرد و بعد از روی آوردن به توزیع گوشت‌های آلوده، پول‌های هنگفتی به جیب زده است به گونه‌ای که ساختمان محل فعالیت وی بیش از ۳۰ میلیارد ارزش مالی دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بررسی‌ها بیانگر آن است که گوشت‌های غیربهداشتی و ضایعات مرغ در برخی از مراکز غذایی با چربی حیوانی چرخ می‌شود و به مصرف مشتریان می‌رسد به طوری که در بازرسی از محل کشف گوشت‌های فاسد فاکتور‌هایی تا یک میلیارد ریال نیز به دست آمد که از فروش گسترده حکایت دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->