واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

بوستان بانوان وکیل‌­آباد مشهد؛ آماده بهره‌برداری

  • کد خبر: ۱۶۱۳۴۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
بوستان بانوان وکیل‌­آباد مشهد؛ آماده بهره‌برداری
به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح­‌های عمرانی شهرداری مشهد هم زمان با افتتاح این بخش از بوستان، عملیات ساخت سالن ورزشی بانوان نیز آغاز می‌­شود

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از ارکان برنامه‌های مدیریت شهری مشهد در دوره ششم، ایجاد فضا‌های ویژه بانوان در بوستان‌های شهر است تا بانوان مشهدی با خیالی راحت بتوانند در این محیط‌های سرسبز به تفریح و ورزش بپردازند. مدت‌ها پیش بوستان جنگلی وکیل‌آباد نیز که یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر و از مهم‌ترین مقاصد تفریحی مردم مشهد و زائران بارگاه رضوی است در دستورکار ایجاد فضای تخصصی برای بانوان قرار گرفت و حالا پس از چند سال، عملیات ساخت این مجموعه مجهز به اتمام رسیده است تا فضای بانوان این بوستان جنگلی در چند روز آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین براساس گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد هم‌زمان با بهره‌برداری از این بوستان، عملیات ساخت سالن ورزشی بانوان در مجاورت بوستان بانوان وکیل‌آباد آغاز می‌شود.

در همین‌باره سید محمود ریحانی درباره آخرین وضعیت پروژه بوستان ویژه بانوان وکیل‌آباد به شهرآرا گفت: به‌تازگی مدیران حوزه عمرانی شهر از برخی پروژه‌های فضا‌های سبزی مربوط به بخش جنوبی شهر نیز بازدید کردند که یکی از پروژه‌ها مربوط به بررسی آخرین وضعیت ساخت بوستان بانوان وکیل‌آباد و بازپیرایی این بوستان بوده است.

پایان عملیات ساخت بوستان بانوان وکیل‌آباد

وی با بیان اینکه عملیات ساخت بوستان بانوان وکیل‌آباد که از سوی شهرداری منطقه ۹ در حال انجام بود به پایان رسیده است و این بوستان در این هفته یا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: همچنین قرار است در مجاورت بوستان بانوان وکیل‌آباد، سالن ورزشی بانوان برای ورزش‌های توپی ساخته شود.

سالن ورزشی ۷۵‌میلیاردی در بوستان وکیل‌آباد

ریحانی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۹، مناقصه ساخت این سالن ورزشی را انجام داده و اکنون در مرحله انعقاد قرارداد است، بیان کرد: امیدواریم در این هفته یا هفته آینده هم‌زمان با افتتاح بوستان بانوان وکیل‌آباد، عملیات ساخت این سالن ورزشی که دارای دو سالن اصلی ورزش‌های توپی به همراه یک‌سری فضا‌های دیگر ورزشی است، آغاز شود. مبلغ قرارداد ساخت این سالن نیز ۷۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین عملیات کف‌سازی و محوطه‌سازی فاز ۱۳ عملیات بازپیرایی بوستان وکیل‌آباد در بخش انتهایی این بوستان واقع در مجاورت پل پرتوی در حال انجام است که امیدواریم این عملیات امسال به پایان برسد تا در عمل پروژه بازپیرایی پارک جنگلی وکیل‌آباد که از سنوات گذشته در قالب فازبندی‌های مختلف و به‌تناسب اعتبارات سالانه در حال انجام بود به اتمام برسد.

اجرای فاز دوم رودپارک با ۴۰ میلیارد اعتبار

وی در ادامه با اشاره به اتمام طراحی رودپارک حدفاصل پل پرتوی تا پل نمایشگاه به وسعت حدود ۴۰ هکتار گفت: عملیات ساخت این بخش از رودپارک نیز جزو برنامه‌های سنوات آینده شهرداری مشهد است. ریحانی همچنین با بیان اینکه امسال برای اجرای عملیات فاز دوم رودپارک حدفاصل پل نمایشگاه تا پل شهید ستاری، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با این اعتبار عملیات ساخت این بخش از رودپارک سرعت پیدا می‌کند، هرچند اگر بخواهیم در مدت یک سال، فاز دوم رودپارک را به بهره‌برداری برسانیم نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیاردتومانی است که امیدواریم در اصلاح بودجه بتوانیم این اعتبار را لحاظ کنیم.

باغ رنگ‌ها در دل «خورشید»

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به بازدید مدیران عمرانی شهرداری مشهد از بوستان خورشید واقع در ارتفاعات جنوبی شهر بیان کرد: وسعت بوستان خورشید؛ ۳۸۰ هکتار است که هر ساله در قالب فاز‌های مختلف و به‌تناسب اعتباربخشی از عملیات ساخت این بوستان در حال انجام است. در جریان ساخت فاز هفتم بوستان خورشید، عملیات احداث باغ رنگ‌ها با وسعت حدود ۱۰ هکتار در مرحله اجراست که بخشی از این باغ به وسعت یک هکتار آماده بهره‌برداری است.

اتمام کال زرکش تا پایان خردادماه

وی اظهار کرد: همچنین در جریان این بازدید با حضور در محدوده بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بررسی آخرین وضعیت عملیات بهسازی کال زرکش رفتیم که خوشبختانه عملیات بدنه‌سازی این کال که حدود ۱.۵ کیلومتر از بزرگراه پیامبراعظم (ص) تا بولوار توس است در مراحل پایانی خود قرار دارد و عملیات کف‌سازی این کال نیز از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است. ریحانی افزود: امیدواریم با ساخت نرده‌های این کال و انجام آخرین اقدامات، تا آخر خرداد نیز عملیات سامان‌دهی کال زرکش به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->