ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

«بوستان ریحانه» مشهد بر اساس نیاز‌های بانوان بازپیرایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۸۸۵
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
«بوستان ریحانه» مشهد بر اساس نیاز‌های بانوان بازپیرایی می‌شود
سال ۹۳ بود که بوستان ریحانه مشهد به عنوان نخستین بوستان تخصصی بانوان افتتاح شد و بانوان مشهدی با حضور در این بوستان بزرگ توانستند به راحتی فعالیت‌های ورزشی و تفریحی خود را در این سال‌ها انجام دهند، اما با گذشت حدود یک دهه از زمان بهره برداری از بوستان شهری، اکنون این پارک نیازمند بازپیرایی است؛ از همین رو رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر با اشاره به مشکلات فراوان این بوستان اعلام کرد که پارک ریحانه در حال بازپیرایی است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکلات فراوان بوستان ریحانه اعلام کرد که این پارک در حال بازپیرایی است.

وی در این باره اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری سعی شده است به موضوع زنان و مناسب سازی شهر برای این گروه که ۶۰درصد جمعیت شهر را به خود اختصاص داده اند، توجهی ویژه داشته باشیم.

وی افزود: شورای ششم با تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده، اهتمام و توجه ویژه خود را به حوزه بانوان و خانواده نشان داد و پس از نیاز سنجی و مطالعات صورت گرفته، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در زمینه افزایش زیست پذیری شهر مشهد برای بانوان ارائه کرد و در حال پیگیری این سیاست هاست.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی از سیاست‌های کمیسیون بانوان، توسعه زیرساخت‌های ویژه بانوان و مناسب سازی فضا‌های مختلف شهری برای آن‌ها ست.

سلیمی با بیان اینکه یکی از بوستان‌های ویژه بانوان، بوستان ریحانه است که در ابتدا دچار مشکلاتی بود و برای رفع نیاز‌های بانوان مناسب سازی نشده بود، گفت: بوستان ریحانه بزرگ‌ترین پارک بانوان شرق کشور است و با بیست هکتار مساحت در سال۹۳ افتتاح شد. اکنون این بوستان با ١۵٠ میلیارد ریال اعتبار و طراحی جدید مطابق با نیاز‌های بانوان و استاندارد‌های طراحی و معماری در حال بازپیرایی است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در طراحی جدید بوستان ریحانه، برای ارتقا و تنوع بخشی به امکانات تفریحی و ورزشی برنامه ریزی داریم که امیدواریم این امر تأثیر بسزایی در افزایش شادابی و نشاط و رفاه بانوان داشته باشد.

وی تصریح کرد: امکانات موجود در بوستان ریحانه از جمله گیت ورودی مجهز به دستگاه ایکس ری، پیست دوچرخه سواری، اتاق مادروکودک، کتابخانه، فرهنگ سرا، سایت بدن سازی، سالن ورزشی، زمین بازی کودکان، زمین شطرنج، زمین تنیس، زمین ورزشی روباز والیبال و بسکتبال، زمین والیبال ساحلی، زمین بدمینتون، کافی شاپ و فست فود، نمازخانه، آلاچیق، سوئیت‌های خانوادگی، فضا‌های بازی ویژه کودکان، پیست کارتینگ و امکانات رفاهی و تفریحی دیگر است که می‌تواند بسیاری از نیاز‌های بانوان را در این فضا پاسخگو باشد. سلیمی افزود: ایجاد بوستان بانوان تنها جدا کردن یک قسمت از فضای سبز شهری برای بانوان نیست، بلکه باید فضا‌های تخصصی با امکانات ویژه بانوان طراحی و ساخته شود تا بتوان به نیاز‌های ورزشی و تفریحی بانوان پاسخ داد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اکنون که خانواده و افزایش جمعیت برای همه ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، باید بیش از پیش به نیاز‌ها و شادابی و نشاط بانوان توجه کرد؛ چرا که بانوان، رکن اصلی تعالی خانواده هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->