بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

افزایش قیمت لوازم گرمایشی، سبب رشد هزینه‌های تعمیرات شده است

  • کد خبر: ۱۶۱۴۴
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
افزایش قیمت لوازم گرمایشی، سبب رشد هزینه‌های تعمیرات شده است
دی‌ماه ۹۶ بود که گرانی‌ها آغاز شد. گرانی در زمستان تمام بی‌رحمی خود را به سمت لوازم گرمایشی نشانه رفت و این روند به افزایش ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی انواع لوازم گرمایشی منجر شد.

امیررضا وثوقی - ۲ سالی می‌شود که نبض بازار تند می‌زند و با هرتپش، قیمت‌ها پله‌به‌پله بالا می‌روند. افزایش قیمت‌ها به تغییر رویه مصرف در میان مردم منجر شده است، به‌نحوی‌که به نظر می‌رسد تعمیر مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید است و به همین دلیل با افزایش تقاضای مردم برای تعمیرات لوازم خانگی و به‌خصوص لوازم گرمایشی مدرن نظیر پکیج‌های گرمایشی هزینه تعمیرات افزایش یافته است.

بخشی از هزینه تعمیر شامل لوازم و قطعات جانبی و بخشی شامل اجرت تعمیر می‌شود. بررسی‌های شهرآرا نشان می‌دهد که ضعف در قانون‌گذاری به کاهش نظارت‌پذیری در تعرفه‌گذاری اجرت تعمیر منجر شده است. طبق قانون این جنس از فعالیت‌های صنفی نرخ‌نامه ندارد و بررسی کارشناسی برای هر فعالیت جدا انجام می‌شود. به همین دلیل شهروندان باید در ازای پرداخت هرگونه هزینه تعمیرات فاکتور دریافت کنند تا در صورت شکایت بتوانند درخواستشان را پیگیری کنند.


نرخمان تغییر نکرده است


معاون اتحادیه تعمیرات لوازم الکترونیک مشهد در این‌باره به شهرآرا می‌گوید: نرخ‌نامه تعمیر لوازم گرمایشی از سال ۹۲ تغییر نکرده و نرخ‌نامه جدیدی به تعمیرکاران داده نشده است. تعمیرکاران با توجه به رشد هزینه‌ها می‌توانند با رضایت مشتری سالی ۱۰ درصد نسبت به نرخ‌نامه سال ۹۲ افزایش قیمت داشته باشند. ما امیدواریم تا یک ماه دیگر نرخ‌نامه جدید منتشر شود تا ابهامات درباره حق‌التعمیر لوازم گرمایشی از جمله بخاری حل‌و‌فصل شود.

اکبر نفتی با اشاره به لزوم ارائه فاکتور به مشتری در خصوص بررسی شکایات شهروندان می‌گوید: اگر شهروندان اعتراض یا شکایتی درباره دریافت هزینه اضافی توسط تعمیرکاران لوازم گرمایشی دارند، می‌توانند با مراجعه به اتحادیه تعمیرکاران شکایت خود را ثبت کنند. پس از بررسی شکایتشان اگر تخلف محرز شود، همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مشتریان خواهیم کرد.


تعویض مقرون‌به‌صرفه‌تر از تعمیر!


مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های فروش و خدمات نیز پس از فروش سیستم‌های گرمایشی با اعلام قیمت پایه‌ای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان برای پکیج‌های دیواری می‌گوید: عمر پکیج‌های خارجی حداکثر ۱۰ سال و عمر پکیج‌های ایرانی ۵ سال است.

در سرویس‌های تعمیری پکیج پرشر هوا، پمپ، برد و سنسور بیشترین خرابی را دارند و اگر تعویض این قطعات مشکل دستگاه را حل نکند رفع خرابی پکیج شما پیچیده‌تر می‌شود و هزینه بالاتری خواهد داشت، اما به صورت کلی حضور تعمیرکار در محل و سرویس پکیج برای مصرف‌کنندگان.هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارد.

علی نمینی با بیان اینکه در شرایط کنونی تعویض پکیج برای مصرف‌کنندگان به‌صرفه‌تر است می‌گوید: استفاده از پکیج‌های مستعمل علاوه بر هزینه‌های جانبی‌ای که تعمیرات برای مصرف‌کنندگان دارد، به دلیل کمبود قطعات به‌صرفه نیست.

وی ادامه می‌دهد: شرکت‌های عرضه‌کننده پکیج طرح‌های تعویضی دارند که در آن‌ها با دریافت دستگاه فرسوده شما و پرداخت هزینه‌ای منطقی پکیج جدید به شما خواهند داد. باید توجه داشت که کاهش مصرف انرژی در این پکیج‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی و خدمات پس از فروش چند‌ساله آن‌ها بخش زیادی از هزینه‌های تعویض پکیج را پوشش می‌دهد.

افزایش قیمت لوازم گرمایشی، سبب رشد هزینه‌های تعمیرات شده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->