واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

جنجال در برگزاری کنسرت گروه کی پاپ کره‌ای

  • کد خبر: ۱۶۱۶۰۶
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
جنجال در برگزاری کنسرت گروه کی پاپ کره‌ای
قرار است کنسرتی از گروه کی پاپ کره‌ای در عمان برگزار شود که از سوی فعالان فضای مجازی این کشور با جنجال‌های بسیاری روبه رو شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛  این اولین بار است که یک گروه K-pop از کره جنوبی در مسقط پایتخت عمان کنسرت اجرا می‌کند. قرار است این کنسرت در نهم ژوئن آینده در مرکز کنوانسیون مسقط عمان برگزار شود.

اعلام کنسرت از سوی گروه کی پاپ «B.I.G» کره جنوبی جنجال‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی عمان برانگیخته است.

فعالان عمانی و پیشگامان پلتفرم توییتر در توییت‌های خود واکنش‌های متفاوتی را به این مسئله نشان داده‌اند.

در چند سال گذشته، گروه‌های موسیقی کره‌ای شناخته شده به عنوان "K-pop" به موفقیت‌های جهانی دست یافته‌اند. آن‌ها به طور گسترده در جهان عرب همچون: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.

تخمین زده می‌شود صنعت موسیقی K-pop کره سالانه میلیارد‌ها دلار سود دهی داشته باشد که به یکی از سودآورترین و تأثیرگذارترین صادرات کره جنوبی در سراسر جهان تبدیل شده است.

تعدادی از فعالان عمانی در توییتر به اجرای کنسرت‌های این گروه در کشورشان اعتراض کردند و از مقامات خواستند از اجرای آن‌ها جلوگیری کنند.

حمد الوهایبی در توئیتی نوشت: چین کمونیست خداناباور از ظهور گروه‌های رقص کره‌ای به عنوان بخشی از اصلاحات جلوگیری می‌کند، پس چگونه ما، مسلمانان، نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

سلما العبری در توییت خود با شگفتی از علاقه‌ی زیاد به گروه‌های کره‌ای و نفوذ آن‌ها بر نسل فعلی جوانان اعلام کرد: متأسفانه، فرزندان این نسل عاشق گروه‌های کره‌ای هستند و از حرکات آن‌ها تقلید می‌کنند و حتی از عشق خود به آن‌ها سعی می‌کنند زبان کره‌ای را یاد بگیرند. ما باید فرزندان‌مان را راهنمایی کنیم؛ اما بیش از ۷۰ درصد آموزش از رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

خالد بن الیعقوبی نیز گروه‌های K-pop کره‌ای را به عنوان گروه‌های مرزی توصیف می‌کند که پشت آن‌ها دست‌هایی پنهان است با هدف تغییر هویت نسل جدید که برای آن نیز تبلیغ می‌کند.

ورده یعربی توییتی را منتشر کرد که درباره‌ی گروه‌های K-pop کره‌ای و دلایل وابستگی برخی از نوجوانان و جوانان به آن را توضیح داد و خواستار جلوگیری از کنسرت گروه K-pop در عمان شد.

از سوی دیگر، بسیاری از مردم به حمایت از برگزاری کنسرت گروه کره جنوبی B.I.G. توییت کردند و خواستار احترام به نظر دیگران شدند.

وفا در توییت خود خواستار احترام به مهمانان و فرهنگ همه‌ی کشور‌ها شد و تعجب کرد که چنین چیز‌هایی «شخصی» شده‌اند.

زهرا السایی این سؤال را مطرح کرد که حضور در کنسرت یک آزادی شخصی است یا خیر و گفت: امیدوارم که این گروه توسط یک شرکت سودآور دعوت شده باشند؛ و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

سلامه احمد از این امر به عنوان یک «تنش عصبی» یاد کرد و خواستار تمرکز بر سازماندهی بی نقص و حفظ اخلاق عمومی شد.

رهاف در توییت خود نوشت: افراد زیادی هستند که آن‌ها را دوست دارند و می‌خواهند برای شرکت در این کنسرت آماده شوند. همانطور که خوانندگان عرب را دوست دارند و این طبیعی است که ما طرفدار احیای کنسرت‌های متنوع باشیم.

چند سالی است که موج موسیقی کره‌ای سراسر جهان را فرا گرفته است. دختر و پسر‌هایی که هر کدام با طی کردن دوران سخت و دشوار کار آموزی وارد دنیای گروه‌های کی‌پاپ می‌شوند که توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. گروه کی پاپ کره‌ای B.I.G نیز یک گروه پنج نفره است که قبل از عضویت در گروه کار آموز بودند و به طور متوسط سه سال آموزش دیدند. اعضای این گروه به مدت یک سال و نیم به عنوان یک گروه تمرین کرده‌اند.

تاکنون چهار نسل از فعالیت گروه‌های کی پاپ گذشته است. هر کدام بر اساس بازه زمانی آغاز به کار خود در رده بندی این گروه موسیقی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->