رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
سرخط خبرها

موافقت مجلس با کلیات لایحه یک‌فوریتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

  • کد خبر: ۱۶۱۸۲۰
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
موافقت مجلس با کلیات لایحه یک‌فوریتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان
نمایندگان مردم در مجلس با کلیات لایحه یک فوریتی الحاق ۵ تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، با ۱۵۵ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن با کلیات این لایحه موافقت کردند.

عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، این لایحه را جهت درج ۴ بند اصلاحی در متن آن به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

علی بابائی‌کارنامی در مخالفت با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریت الحاق ۵ تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاه و سامانه مودیان گفت: در ابتدا روز کارگر را به کارگران عزیز تبریک می‌گوییم و امیدوارم دولت و مجلس در طول سال به فکر کارگران باشند، همچنین روز معلم را نیز به این عزیزان تبریک می‌گویم و امیدواریم سرپرست آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور به فکر اجرای دقیق و صحیح طرح رتبه‌بندی معلمان باشند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس ادامه داد: مخالفت من با این لایحه از این باب است که هنوز قانون قبلی در کشور اجرا نشده، ما برای مودیان و سامانه‌های فروشگاهی به ویژه در بخش ارتباط با مصرف‌کنندگان مشکل ایجاد می‌کنیم و بعد چند بند را در قالب طرح یا لایحه به قانونی که اجرا نشده اضافه می‌کنیم که این مسئله با حقوق شهروندی منافات دارد، به همین دلیل از همه همکاران و دولت محترم خواستارم این رویه را تغییر دهند.

وی افزود: نباید برای مردم مشکل ایجاد کرد چرا مردم در تراکنش‌های مالیاتی به خصوص بنگاه‌های کوچک درگیر برخی مسائل هستند و نمی‌شود حقوق مردم را نادیده گرفت. ابتدا باید لایحه قبلی را اجرا کنیم و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شده و کارآمدی قوانین قبلی بررسی شود و اگر مصلحت  این بود اصلاح برخی قوانین صورت گیرد.

بابائی‌کارنامی بیان کرد: فروشگاه‌های بزرگ و استان‌های خدماتی همچون شمالی، رویکرد جدی به حقوق شهروندی ندارند و کسب‌و‌کار‌های خود را از بین برده‌اند. نمی‌شود همه مسائل را در یک لایحه که هنوز اجرا نشده بگنجانیم.

همچنین محمدحسین فرهنگی در مخالفت با این لایحه گفت: ما باید برای اصلاح قوانین یک رویه روشن و مشخص داشته باشیم یعنی وقتی می‌خواهیم قانونی را در مرحله اجرا قرار دهیم دو طرف وجود دارد که باید مدنظر قرار داد؛ یک طرف مجریان و طرف دوم مخاطبان آن‌ها. این در حالی است که ما اخیراً تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه، قانونی را تصویب کردیم، اما سوال این است چند درصد آن قانون، اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و مودیان را به دنبال داشت؟ نزدیک ۳۰ ماده دارد و نزدیک ۵۰ درصد آن مربوط به اصلاح همین قوانین بود این در حالی است که یک قانون هم از قبل داریم و یک قانون هم لایحه است که اکنون در دستور کار قرار گرفته است، اما باید پرسید این همه لایحه و قوانین برای مجری و جامعه سرگیجه نمی‌آورد.

وی ادامه داد: آیا ما نباید یک رویه واحد داشته باشیم، یعنی وقتی می‌خواهیم درباره قانونی تصمیم بگیریم کل آن قانون را در مقابل تصمیم‌گیرندگان قرار دهیم. در واقع کسی که دستگاه پوز دارد چه گناهی کرده و کسی که مسئول نظارت بر دستگاه پوز است چه گناهی دارد. این در حالی است که ما یک مصوبه اینجا داریم و مصوبه‌ای جای دیگر و ... بنابراین اگر کمیسیون اقتصادی چنین نظری داشت باید هر آنچه که مربوط به دستگاه‌های پوز بود استخراج می‌کرد و این لایحه و خود قانون را یک جا می‌آورد و می‌گفت قانون به این نحو اصلاح شد.

سیدکاظم دلخوش‌اباتری در موافقت با کلیات لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی تلاش‌های زیادی برای استقرار این سامانه در فروشگاه‌ها و شفاف سازی پرداخت‌ها و دریافت‌ها در سال‌های مختلف کشید و این سامانه کمک زیادی به شفافیت مالیات‌ها به ویژه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده می‌کند.

وی افزود: نارضایتی‌های متعددی به دلیل عدم شفافیت در حوزه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود داشت که با استقرار این سامانه بسیاری از مشکلات حل می‌شود و کار مردم تسهیل می‌گردد و مردم به طور شفاف می‌دانند که چگونه و کجا پرداخت‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود و صورتحساب آن‌ها صادر می‌گردد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: استقرار این سازمان و تکمیل آن بسیاری از سوالات را پاسخ می‌دهد و ساماندهی و شفافیت حاصل و فروشندگان مردم را از بلاتکلیفی نجات می‌دهد.

مهرداد گودرزوندچگینی یکی دیگر از موافقان کلیات لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تصریح کرد: کاری که دولت بعد از تلاش مجلس و کمیسیون برای ساماندهی مالیات‌ها انجام داد تکمیل زنجیره سامانه فروشگاهی است که به عدالت مالیاتی و الکترونیکی شدن پرداخت و دریافت مالیات کمک می‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس افزود: استقرار این سامانه و تکمیل آن‌ها از سلیقه‌ای عمل کردن توزیع درآمد‌های مالیاتی به ویژه مالیات بر ارزش افزوده جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود مردم مالیات مضاعف پرداخت نکنند. این لایحه اقدام خوبی است که امیدواریم با رأی نمایندگان هرچه سریع‌تر به نیاز و مطالبه مالیاتی مردم پاسخ داده شود و شفافیت لازم محقق شود و به اقتصاد کشور کمک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->