پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قدم‌های خوبی برای کاهش خاموشی در کشور برداشته شده است

  • کد خبر: ۱۶۲۰۱۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
قدم‌های خوبی برای کاهش خاموشی در کشور برداشته شده است
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: مجموعه صنعت توزیع برق کشور در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای کاهش خاموشی‌ها، هوشمدسازی، خدمات غیرحضوری و... برداشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا پیرپیران امروز، در بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به موضوع هوشمندسازی خصوصا در صنعت برق اظهار کرد: آیا استفاده از کنتور‌های هوشمند در دنیا نیز به همین شکل حاکم است؟ همچنین قرار است در حوزه شبکه هوشمندسازی تا کجا پیش برویم؟

وی افزود: مجموعه صنعت توزیع برق کشور در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای کاهش خاموشی‌ها، هوشمدسازی، خدمات غیرحضوری و... برداشته است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: درباره تحولات فناورانه و تاثیر آن بر نقش و جایگاه توزیع و فناوری‌های نوین عنوان کرد: دنیا امروز موضوعی تحت عنوان تری دی و استفاده از انرژی با کربن صفر و استفاده از فناوری دیجیتال به صورت گسترده در صنعت برق را دنبال می‌کند. در این حالت مصرف کننده خاصی پیش روی ما نیست. در استفاده از این فناوری‌ها با یک مجتمع رو به رو هستیم و انواع تولید انرژی و ذخیره ساز‌ها در حوزه انرژی در این حالت وجود دارد و با یک مرکز پایش روبه رو شدیم.

پیرپیران بیان کرد: در واقع با کنتور رو به رو نیستیم بلکه با یک مرکز شبکه روبه رو هستیم که هم تبادل اطلاعات دارد و هم تبادل انرژی. هوشمندسازی در کل دنیا در سال‌های اخیر روند کندی داشته و طی ۱۰ سال گذشته نیز همین موضوع مطرح بوده که آیا کنتور هوشمند استفاده شود یا نشود، اما در دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ جهش بزرگی در حوزه هوشمندسازی رخ خواهد داد و دنیا به سمت این موضوع حرکت خواهد کرد. دراین نوع شبکه توزیع باید انعطاف پذیر باشد و خبری از شبکه‌های استاتیک نیست.

وی ادامه داد: در چنین حالتی بخش توزیع یک مصرف کننده نیست و قرار است با شبکه انتقال تبادل اطلاعات و انرژی داشته باشد. گاهی مانند پیک بار کشور به پایان ذخیره تولید می‌رسیم و در این شرایط توزیع نقشی حیاتی ایفا می‌کند. بدون اطلاعات شبکه و تحلیل آن امکان اجرای این مسائل در کشور نیست. در اجرای این طرح سطح محلی مدیریت ولتاژ و در کلان ملی هم تامین انرژی مطرح است. امروز در دنیا با داشتن اطلاعات پخش بار انجام می‌شود و تصمیم گیری‌ها سنتی نیست تا به محض اینکه موضوع کسری انرژی احساس شود، دنبال نیروگاه و خطوط انتقال برویم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: در این شرایط مباحث جدیدی مانند ذخیره‌ساز‌ها و انرژی‌های جدید مطرح می‌شود. در این شرایط مشترکان خانگی صنعتی و تولید پراکنده مصرف کننده صرف نیستند بلکه به نوعی تولیدکننده هستند.

پیرپیران ادامه داد: طرح پاداش صنایع خانگی و... در همین راستاست و در دنیا هم به صورت جدی به آن پرداخته می‌شود. در این شرایط توزیع برق نقش تامین کننده انرژی را نیز بازی می‌کند. در دنیا در سال ۲۰۲۱ هوشمندسازی کامل در شبکه و مشترکان ۴۷ درصد بود و امروز به ۶۵ درصد رسیده است. مراحل مختلف پروسه هوشمندسازی در دنیا از جمله کنتور‌های هوشمند، اضافه شدن تکنولوژی‌های جدید و نهایتا تحلیل شبکه مراحل رسیدن به این موضوع است. کشور ما در این روند در میانه قرار دارد. خوشبختانه آنچه به عنوان هوشمدسازی در کشور رخ می‌دهد، نسل دوم هوشمندسازی است.

وی گفت: هوشمندی کامل در سوئد موجب شده با نگاه به نیاز‌های مختلف انرژی مورد نیاز را به خوبی مدیریت کند. در حوزه منابع انسانی نیز برای هوشمندسازی تغییرات جدی رخ خواهد داد. برای هوشمند سازی سراغ مهندسان سیستم و داده و شبیه سازی و... خواهیم رفت. این‌ها کسانی هستند که در کنار مهندسان برق و شبکه قرار می‌گیرند. این افراد نقشی اساسی و حیاتی دارند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->