کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

چاووش اوغلو: نشست ایران، روسیه، ترکیه و سوریه چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در مسکو برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۲۴۶۹
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
چاووش اوغلو: نشست ایران، روسیه، ترکیه و سوریه چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در مسکو برگزار می‌شود
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که نخستین نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه ترکیه، ایران، روسیه و روسیه در تاریخ چهارشنبه ۱۰ ماه مِی (۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برنامه ریزی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، چاووش اوغلو در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت که هنوز معلوم نیست چه کسانی از ایران در این نشست حضور خواهند داشت و اگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سفر آفریقایی برود، مقام دیگری به مسکو اعزام خواهد شد.

وی گفت: شاید بتوانیم یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست وزیران خارجه برگزار کرده و بیانیه مشترکی صادر کنیم، ولی از قبل نمی‌توان به وضوح در خصوص نتایج این نشست و توافق احتمالی آن اعلام نظر کرد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با اشاره به اظهارات نامزد‌های انتخابات ترکیه درباره موضوع سوریه افزود: کمال قلیچداراوغلو با دادن وعده خارج کردن نیرو‌های نظامی ترکیه از خاک سوریه، اعلام کرده است که گروه (ی. پ. گ) یک تشکیلات تروریستی نیست؛ در حالی که نتیجه اقدام تروریستی آن‌ها آوارگان زیادی وارد ترکیه شده‌اند.

وی با ادعای ناتوانی دولت مرکزی سوریه در مدیریت مناطق شمالی و شرقی سوریه اظهار کرد: "حتی اگر ترکیه از مناطق شمالی سوریه عقب نشینی کند، دولت مرکزی سوریه باید با مخالفان (به گفته چاوشش اوغلو) میانه رو، نیرو‌های مسلح شبه نظامی و گروه‌های متعدد مخالف خود که همه از سوی ایالات متحده آمریکا حمایت می‌شوند، درگیر شود تا بتواند وارد این مناطق شود. "

چاووش اوغلو بار دیگر مدعی شد: اگر نیرو‌های نظامی ترکیه از منطقه خارج شوند، گروه‌های تروریستی این خلاء را پر خواهند کرد و آن‌ها مخالفان خود را تبعید خواهند کرد و این امر به معنای موج جدید مهاجرت به سوی ترکیه خواهد بود.

وی ورود موج دیگر از آوارگان سوری به ترکیه را تهدیدی بسیار جدی برای امنیت ملی کشور خود عنوان کرد و گفت: چرا ترکیه باید بهای آن را بپردازد؟

وزیر امور خارجه ترکیه خواستار تعامل جهان عرب با دولت سوریه برای بازگشت آوارگان جنگ به کشور خود شد و گفت: ما وارد تعامل با دولت مرکزی سوریه شده ایم و فعلا روند مذاکره ادامه دارد.

چاووش اوغلو پیش از این با اشاره به برگزاری جلسات مقدماتی نشست وزیران خارجه در چارچوب یک نقشه راه با حضور وزرای اطلاعات و دفاع چهار کشور ایران، سوریه، روسیه و ترکیه گفته بود: در جلسات فنی در زمینه افزایش امنیت در حوزه‌های مختلف و مبارزه با تروریسم بحث شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->