ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم
سرخط خبرها

وزیر خارجه طالبان در دیدار رئيس ستاد ارتش پاکستان وضعیت افغانستان را بررسی کردند

  • کد خبر: ۱۶۲۶۶۵
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
وزیر خارجه طالبان در دیدار رئيس ستاد ارتش پاکستان وضعیت افغانستان را بررسی کردند
وزیر خارجه طالبان و رئيس ستاد ارتش پاکستان بر لزوم تقویت همکاری دو کشور بر مقابله با چالش‌های مشترک تروریسم تأکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان با ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی این کشور دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر لزوم تقویت همکاری بین پاکستان و افغانستان برای مقابله «مؤثر » با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه‌ طالبان، امیرخان متقی روی «امنیت منطقه‌، مدیریت مرزها و رسمیت بخشیدن به ‌اجزای تشکیلاتی امنیتی دوجانبه برای بهبود در محیط امنیتی کنونی گفت‌و‌گو کرده‌اند.»

از سویی هم ارتش پاکستان در گزارشی اعلام کرد که ژنرال منیر، علاوه بر بحث در مورد مسائل دوجانبه، بر لزوم حمایت و تعهد کامل دولت موقت افغانستان در موضوعات مورد علاقه دوجانبه نیز تأکید کرده است.

در این نشست امیر خان متقی، تمایل خود را برای همکاری نزدیک با پاکستان برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه ابراز کرد و هم‌چنین از حمایت پاکستان از مردم افغانستان قدردانی کرد و به نقش مهمی که این کشور همچنان در تسهیل صلح و توسعه در افغانستان ایفا می‌کند، اذعان داشت.

در این دیدار، متقی و منیر بر اهمیت حفظ تماس منظم برای تقویت روابط دوجانبه و رسیدگی به موضوعات مورد علاقه مشترک توافق کردند. با این حال ژنرال منیر، بر تعهد پاکستان به یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و مرفه تأکید کرد.

امیرخان متقی که هم اکنون برای یک سفر چهار روزه در پاکستان به سر می‌برد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->