برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آغاز نشست رسانه‌ای سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۱۶۲۹۵
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
آغاز نشست رسانه‌ای سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر
نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر صبح پنجشنبه دهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای نشست مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جنواره فیلم فجر با خوشامدگویی به حضار، گفت: در ابتدا دکتر جوادی یگانه معاون امور اجتماعی شهرداری تهران سخنرانی خواهد کرد و در ادامه از سیمرغ ایرانی جشنواره رونمایی خواهیم کرد.

جوادی یگانه نیز در این نشست، گفت: حمایت از جشنواره‌ها در دنیا رایج است و برخی جشنواره‌ها را شهرداری‌ها برگزار می‌کنند. در تهران نیز شهرداری این حمایت را طی این سال‌ها داشته است. حمایت از جشنواره فیلم فجر وظیفه شهرداری است و شهرداری از بقیه جشنواره‌ها نیز تا آنجا که بتواند حمایت می‌کند. ما پردیس ملت و میلاد را در این دوره در اختیار جشنواره گذاشتیم و در کنار آن معتقدیم بسیاری از مسائل شهر تهران می‌توانند از طریق راه حل‌های فرهنگی و زبان هنر استفاده شود.

وی ادامه داد: بنای ما مشارکت بود و تنها بر حمایت تاکید نداشتیم. تلاشمان بر این بود که آموزش‌های شهروندی را پیش از حضور فیلم‌ها داشته باشیم. مسائلی که اگر مورد توجه سینماگران و اصحاب رسانه قرار بگیرد می‌تواند موثر باشد و بخشی از مشکلات را حل کنند. این همکاری شروع تازه‌ای است که امیدواریم از این طریق حل شود.

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این دوره با کمک ستاد برگزاری جشنواره و شهرداری از طریق در اختیار گذاشتن فضا‌های شهری و آموزش‌های شهروندی می‌تواند نتیجه خوبی را حاصل کند. امیدوارم جشنواره امسال به یاد ماندنی شود و از این طریق برخی مشکلات مردم را حل کنیم.

در ادامه این نشست و پیش از آغاز سخنان ابراهیم داروغه زاده دبیر این دوره از جشنواره از تندیس سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
 
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کردند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

همچنین بر اساس آمار نهایی فیلم‌های پذیرفته شده ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۱۰ فیلم در بخش مستند به نمایش در می‌آیند که بعضی آثار پذیرفته شده در بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ نیز با دیگر آثار رقابت دارند.

این جشنواره شامل بخش‌های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم‌های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویداد‌ها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوز‌های لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویداد‌های داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

جز پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم‌ها برای اصحاب رسانه است، پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینما‌های مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.
 
منبع: ایرنا
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->