تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

قائم‌مقام آستان قدس رضوی: اثرگذاری ماندگار، محوریت جشن‌های دهه کرامت امسال است

  • کد خبر: ۱۶۳۷۸۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
قائم‌مقام آستان قدس رضوی: اثرگذاری ماندگار، محوریت جشن‌های دهه کرامت امسال است
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اثرگذاری ماندگار را باید در جشن دهه کرامت امسال توجه ویژه‌ای داشت و بیش از ارایه عدد و ارقام، کیفیت برنامه‌ها و اثرگذاری فراملی آن‌ها مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در نشست هم افزایی و هماهنگی بین مجموعه‌ای برنامه‌های دهه کرامت گفت: با ویژه برنامه‌هایی که با کمک دستگاه‌های مربوطه، برای دهه کرامت تدارک دیده‌ایم، کام زائران و مجاوران حریم رضوی را شیرین خواهیم کرد. 

رحمتی اظهار کرد: اگرچه آستان قدس رضوی، همیشه در محوریت مناسبت‌های مختلف در مشهدالرضا حضور دارد، اما درواقع زحمات اصلی و فراهم کردن موارد پیش نیاز امر زیارت، بر روی دوش دستگاه‌های مرتبط است. 

او ادامه داد: در دهه کرامت باید به مقوله زیارت یک نگاه ملی داشته باشیم، نگاهی که با تشکیل کارگروه‌های مختلفی که در دولت شکل گرفته، تا حدودی به وجود آمده است. 

او افزود: وقتی نگاه ملی به زیارت شکل گرفت، ما نیز وظیفه داریم یک میزبانی ملی را مثل سال‌های گذشته با حضور و پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها داشته باشیم. 

رحمتی گفت: نباید برنامه‌های ما محصور به جغرافیای شهر مشهد باشد، بلکه تمامی شهر‌ها و حتی کشور‌های جهان اسلام بستر‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های امام رضایی در دهه کرامت هستند. 

او افزود: اثر گذاری ماندگار دیگر نکته‌ای است که باید در میان مراسمات و اقدام‌های مختلف به آن توجه ویژه داشته باشیم. این یعنی قطعا نیازی نیست که هیچ دستگاهی در دهه مبارک کرامت به دنبال ارائه آمار و ارقام باشد، بلکه فقط کیفیت برنامه‌ها و اثرگذاری ماندگار آن‌ها دارای اهمیت است. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما هرساله در برگزاری مراسمات در ایام عزاداری نمره بسیار خوبی میگیریم، اما در رویکرد‌هایی مثل جشن و یک شادی ملی همچنان نیاز به تلاش‌های بیشتری است. 

او افزود: قابل توجه است که امروز جامعه ما بیش از سال‌های گذشته نیاز به این شادی و یک جشن بزرگ دارد، جشنی که بهانه آن ولادت باشکوه امام رضا (ع) است، این یعنی اگر ما در سال‌های گذشته یک کار عالی انجام می‌دادیم امسال نیاز است که یک کار فوقالعاده انجام دهیم. 

رحمتی افزود: یکی از درخواست‌های آستان مقدس رضوی از تمامی دستگاه‌ها این است که اگر در این ایام خدمات خود را مضاعف میکنند، یا تخفیفات و امکاناتی را در اختیار مردم قرار میدهند، حتما منتسب به نام مبارک امام رضا باشد و ذکر شود که این خدمت مضاعف به مناسب ایام مبارک دهه کرامت ارائه می‌شود. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: در بحث فضا آرایی که شهرداری مشهد آن‌را پیگیری میکند نیز، باید توجه ویژه‌ای به کوچه و پس کوچه‌های شهر بشود و با نصب پرچم‌های مختلف در سراسر شهر مردم را نیز تشویق کنیم که مقابل منازل خود را فضا آرایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->