خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: مرحله نخست فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها امروز به بهره‌برداری می‌رسد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۴۴۶۲
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
وزیر ارتباطات: مرحله نخست فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها امروز به بهره‌برداری می‌رسد+ فیلم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات مرحله نخست فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه امروز روز جهانی ارتباطات است و جا دارد این روز را به همه تلاشگران صنعت ارتباط و فناوری کشور و کسانی که در بخش خصوصی و دولت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالند و همچنین اصحاب رسانه تبریک بگویم، اظهار داشت: امروز ما شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد ملی با حضور رئیس جمهور خواهیم بود. امروز یکی از مهمترین پروژه‌هایی که کلید خواهد خورد افتتاح مرحله نخست پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها است که در این مرحله سه میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که شامل ۱۰۰ شهر است.

به گفته وزیر ارتباطات، از تعداد ۱۰۰ شهری که در مرحله نخست تحت پوشش قرار می‌گیرند، ۱۰ شهر بالای ۷۰ درصد پوشش فیبرنوری دارند و از امروز خدمات‌دهی در این شهر‌ها به مردم آغاز می‌شود.

زارع‌پور افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار از آن ۲۰ میلیون خانواری که قرار است ظرف سه سال تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند، به شبکه فیبرنوری متصل شوند. توسعه شبکه فیبر نوری اینترنت ثابت زیرساخت توسعه کشور در چند دهه آینده است؛ فارغ از اینکه سرویس داخلی یا خارجی می‌خواهد در کشور فعالیت کند اگر ما شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور نداشته باشیم، این امکان میسر نیست.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با این کار هم ظرفیت ارتباطات ثابت کشور و هم کیفیت آن را به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و هم منجر به افزایش کیفیت و سرعت ارتباطات همراه خواهد شد.

زارع‌پور تصریح کرد: توسعه شبکه فیبر نوری بار را از روی ارتباطات همراه بر می‌دارد به طوری که با توسعه شبکه فیبر نوری در همه جای شهر‌ها و روستا‌های کشور، بی‌تی اس‌ها و آنتن‌های ارتباطات سیار از این طریق به شبکه متصل می‌شوند که می‌توانند حداکثر سرعتی که در استاندارد‌ها آمده است را به مردم ارائه دهند. وزارت ارتباطات این طرح را به شکل شفاف در معرض قضاوت عمومی قرار داده است و از طریق پایگاه اینترنتی IRANFTTX.IR مردم می‌توانند نقاط تحت پوشش را ببینند و اگر محل زندگی آن‌ها تحت پوشش این شبکه بود، در همان پایگاه درخواست خود را برای استفاده از آن ارایه دهند.

به گفته وی، اپراتور‌ها مکلف هستند ظرف یک ماه این سرویس را برای مردم فراهم کنند و اگر هم محله مورد نظر تحت پوشش فیبرنوری نیست، برنامه زمان بندی برای تحت پوشش قرار گرفتن آن را ارایه کنند.

وزیر ارتباطات از مردم ساکن در شهر‌هایی که هنوز تحت پوشش این شبکه قرار نگرفته‌اند، خواست صبوری کنند، زیرا در حالت عادی اجرای این طرح حداقل هفت تا هشت سال طول می‌کشد، اما وزارت ارتباطات می‌خواهد در سه سال آینده این امکان را برای همه مردم فراهم کند و قول داد که این وزارتخانه و اپراتور‌های ارتباطی تلاش خود را به کار ببندند تا این کار به سرعت در کشور انجام شوند.

زارع‌پور در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون هشت شرکت پروانه لازم را برای همکاری دریافت کرده و در سراسر کشور کار را آغاز کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->