اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا ۸۰ برابر بیشتر است

  • کد خبر: ۱۶۴۷۲۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا ۸۰ برابر بیشتر است
وزیر ارتباطات با اشاره به ایجاد پوشش ۳ میلیون خانوار در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها که به مناسبت روزجهانی ارتباطات با حضور رئیس‌جمهور از آن رونمایی شد، گفت: تاکنون در ۱۰ شهر این امکان فراهم شده تا ظرف مدت یک ماه اپراتور‌ها اینترنت فیبرنوری را به منازل متصل کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه برای ارائه هر سرویس داخلی و خارجی تا چند دهه آینده نیاز به شبکه فیبرنوری داریم، گفت: اجرای این پروژه در ۴۶۰ شهر نیز تعیین تکلیف شده و در ۱۰۰ شهر کشور آغاز شده است و احداث آن به ۸ اپراتور واگذار شده است.

وی افزود: امروز ۳ میلیون خانوار تحت‌پوشش قرار گرفتند و در ۱۰ شهر امکان واگذاری سرویس به مردم فراهم شده است که با درخواست متقاضیان، اپراتور‌ها ظرف یک هفته تا یک ماه برای متقاضیان سرویس را برقرار خواهند کرد. با این سرویس مردم اینترنت پرسرعت و با کیفیت بالا دریافت می‌کنند و سرعت اینترنتی که دریافت می‌کنند تا ۸۰ برابر سرعتی قبل است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اجرای این طرح زمان‌بر است، از تمام استانداران، فرمانداران و شهرداران خواست برای تسریع در اجرای این پروژه در شهر‌های خود همکاری و همیاری کنند تا بتوانیم براساس وعده‌ای که به مردم داده شده ۲۰ میلیون خانوار تا پایان این دولت تحت پوشش این پروژه مهم قرار گیرند. تا پایان سال جاری ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زارع‌‌پور درباره اتصال مدارس و مراکز آموزشی به شبکه فیبرنوری نیز توضیح داد: براساس تکلیفی که داریم تا پایان دولت تمام مدارس شهری کشور به شبکه فیبرنوری می‌شود و بر اساس تفاهم نامه‌ای که باآموزش و پرورش بسته شده وزارت ارتباطات این کار را آغاز کرده و در مرحله بعد دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و اداری قرار دارند.

وزیر ارتباطات گفت: تا همین امروز ۴۰۱۲ روستا در این دولت به اینترنت پرسرعت متصل شدند و این شبکه می‌تواند بستر خوبی برای ارائه خدمات اداری به مردم و کسب و کار‌ها باشد. امروز مردم روستا‌های متصل شده همان سرویسی که در تهران ارائه می‌شود را دریافت می‌کنند و ما تلاش داشتیم که عدالت در توسعه ارتباطات رعایت شود.

زارع‌پور به بومی‌سازی تجهیزات شبکه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده امروز اشاره کرد و گفت: امروز با تجهیزات داخلی ظرفیت شبکه ۷.۶ ترابیت بر ثانیه افزایش یافته که برنامه داریم این عدد به ۲۰ ترابیت بر ثانیه افزایش یابد. همچنین ما برنامه داریم تا پایان دولت لایه‌های مختلف شبکه را نوسازی کنیم و ارتقا دهیم تا مردم حس خوب سرعت و کیفیت بالا دریافت کنند.

وزیر ارتباطات به مسئولیت‌های وزارت ارتباطات از کف اقیانوس تا اوج آسمان اشاره کرد و گفت: با اجرای بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری توسط شرکت دانش
‌بنیان ایرانی، جزایر سه‌گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به سرزمین اصلی متصل شد که کیفیت ارتباطات سیار این جزایر را افزایش می‌دهد.

وی به قرارداد‌های شرکت‌های ایرانی برای فیبرکشی کف دریا در کشور‌های منطقه اشاره کرد و افزود: من وظیفه خود می‌دانم زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کشور‌های مختلف و صادرات محصولات آنان را پیگیری کنم.  

زارع‌پور به پنجره واحد ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۳ هزار خدمت توسط ۹۵ درصد دستگاه‌های دولتی و اجرایی در این پنجره ارائه می‌شود که در حدود ۱۵ میلیون نفر تاکنون از این خدمات استفاده کردند و روزانه نیز حدود ۲ میلیون نفر کاربر دارد. بر اساس دستور رئیس‌جمهور که امروز ابلاغ شد ۵ درصد دستگاه‌هایی که تاکنون به این پنجره متصل نشدند باید تا یک ماه آینده متصل شوند و براساس قانون بودجه تا پایان سال تمام استعلامات بین دستگاه‌ها به صورت برخط باید انجام شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها باید هوشمند شود، گفت: بر همین اساس ارسال مدارک و مراجعه حضوری باید حذف شود و خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.

وی کیفیت ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی را در این پنجره متفاوت اعلام کرد و خبر داد برای نظارت بر کیفیت و ارتقای آن در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کمیته ویژه‌ای تشکیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->