رئیس‌جمهور: ایران بیشترین تعداد زنان تحصیل‌کرده را در منطقه دارد وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند رئیس جمهور: دختران سرمایه بزرگ کشور هستند | منزوی کردن زنان به هیچ وجه قابل قبول نیست گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح جزئیاتی تازه از پرونده رابرت مالی ستاد انتخابات کشور از پایان زمان تبلیغات در ساعت ۸ صبح فردا خبرداد مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد
سرخط خبرها

فرمانده کل ارتش: بسیاری از کشورهای جهان، سفر ناوگروه ۸۶ نداجا را غیرقابل امکان تلقی می‌کردند

  • کد خبر: ۱۶۴۷۳۹
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
فرمانده کل ارتش: بسیاری از کشورهای جهان، سفر ناوگروه ۸۶ نداجا را غیرقابل امکان تلقی می‌کردند
فرمانده کل ارتش گفت: بسیاری از کشور‌های جهان، از جنبه‌هایی، سفر ناوگروه ۸۶ را غیرقابل امکان تلقی می‌کردند، ولی خوشبختانه به یاری خدا جوانان نیروی دریایی توانستند آن را محقق سازند. این موفقیت، یک گام اساسی و تاریخی، در مسیر سیادت و آقایی ملت ایران است

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرلشکرسید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های معظم شهدای ارتش که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه هیچ‌کدام از ما توان قدردانی از شهیدان و خانواده‌های آنان را نداریم، اظهار داشت: خریدار جان شهیدان خداوند است.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان بازماندگان از قافله شهدا، با این امید که شهدا دستمان را بگیرند و شفاعت‌مان کنند که نام‌مان در فهرست  «فمنهم من ینتظر» ثبت شود؛ وظیفه داریم به خودمان یادآوری کنیم که آنچه مفتاح حل معما‌های بشر است؛ نام شهدا، یاد شهدا و راه شهدا است که خود رهرو مکتب عاشورا و راه راهنمایی هستند که مصباح هدایت و سفینه نجات است.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: راه شهدا؛ راه ایستادن مقابل آنچه باطل، شیطانی و طاغوتی است که همه این‌ها وجوه جبهه ضد‌خدایی و استکبار است که امروز نماد آن نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست که صحنه گردان همه فجایع عالم است؛ راه حسین (ع) و راه شهدا راه دفاع از حق و ایستادگی در این راه است که امروز نماد آن جبهه مقاومت است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما مصباح الهدی را چراغ هدایت معنی می‌کنیم؛ این چراغ هر چراغی نیست اظهار داشت: مصباح آن چراغی است که تنها روشنایی هدایت‌گر گم‌گشتگان بیابان بی‌علامت تاریک است. آنگاه که فتنه‌ها زیاد شود، شبهه زیاد شود، راست و دروغ، حق و باطل، راه و بیراه، دوست و دشمن، صحیح و ناصحیح آنقدر به هم مخلوط شود که تشخیص حتی برای آن‌هایی که دنبال حقیقت هستند مشکل بشود، آنگاه این مصباح هدایت؛ یعنی ولایت است که راهنمای حق طلبان است که امروز در وجود مبارک مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) متجلی شده است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه یکی از بزرگترین برکات وجود مقام معظم رهبری که شامل ملت ایران شده است، اشارات نورانی معظم‌له است که پیگیری هر یک از آن‌ها، پله‌های ارتقاء کشور به سوی اوج قله عزت و اقتدار است، خاطر‌نشان کرد: در سال ۸۸ در همین دانشگاه، در یکی از این اشاره‌های نورانی، مقام معظم رهبری فرمودند؛ "نیروی دریایی امروز در بسیاری از نقاط عالم و در کشور ما یک نیروی راهبردی است، به چشم یک نیروی راهبردی به نیروی دریایی باید نگریسته شود". از ملزومات راهبردی‌شدن، توانایی حضور در همه جای عالم است. به آن نیرو‌ می‌شود به چشم یک نیروی راهبردی نگریست که این توانایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اشاره‌‎های نورانی معظم‌له، توسعه دریا‌محور است. توسعه دریا‌محور، مستلزم ایجاد تغییر راهبردی و اساسی در سیاست‌های همه بخش‌های کشور است و نتیجه آن جابجا شدن مثبت و جهش راهبردی در سرنوشت آینده کشور است. توسعه دریا محور تا آنجا که به ما نظامیان مربوط می‌شود داشتن یک نیروی دریایی قدرتمند، توانا، خود اتکا و انقلابی است که بتواند در مناطق مختلف جهان حاضر شود، پرچم کشور را به اهتزاز درآورد، از منافع ملی و امنیت دریا‌ها حراست کند و دست بلند نظام در مسیر تحقق اهداف ملی باشد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های جهان، از جنبه‌هایی، سفر ناوگروه ۸۶ را غیرقابل امکان تلقی می‌کردند، ولی نیروی دریایی ما توانست آن را محقق سازد گفت: یکی از جنبه‌هایی که حضرت آقا فرمودند؛ امروز ارتش از روز‌های اول انقلابی‌تر است، همین اقدام انقلابی است. این پرچم انقلاب اسلامی و پرچم نظام برآمده از انقلاب اسلامی است که جهان را درنوردید، حضور جوانان با معدل سنی زیر ۳۰ سال از ۲۹ استان کشور، نماد همه ایران عزیز، از همه وسعت جغرافیای این سرزمین عزیز، از هر قوم و زبان است که کره زمین را دور زد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن اشاره به مولفه‌های قدرت اظهار داشت: از طرف دیگر ضرورت اجتناب‌ناپذیر قدرت و اقتدار ژئوپلیتیک آنطور که امروز تعریف می‌شود ترکیبی از ژئوپلیتیک به معنای کلاسیک، ژئو اکونومیک و ژئو کالچر است؛ توانایی حضور در همه جای عالم است که خوشبختانه به یاری خدا جوانان نیروی دریایی توانستند آن را محقق سازند. این موفقیت، یک گام اساسی و تاریخی، در مسیر سیادت و آقایی ملت ایران است و لازم است روز ۳۱ اردیبهشت در تقویم کشور ثبت شود.

در این مراسم نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا به ارتش جمهوری اسلامی ایران، به خانواده معظم شهیدان سیاوش شیریج ویسری، اسدالله متاجی نیمور، حسین خلعتبری مکرم، ابراهیم پیر سیاهکل و علی نقوی قاسم خیلی اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->